Reklama

Reklama

Obsahy(1)

KGB má nový ďábelský plán: Série atentátů se podle něj stává osudnou pro agenty nepřátelských tajných služeb. Jméno Jamese Bonda v tomto seznamu smrti nechybí. Agent 007 však zařídí v Bratislavě útěk generála KGB Koskova, který ve skutečnosti pracuje pro britskou tajnou službu. Koskov obviní z úkladů svého protivníka Puškina, ale vzápětí je unesen sovětskými agenty. Bond se nyní musí Puškina zbavit a Koskova zachránit. Timothy Dalton je James Bond osmdesátých let. Nové příběhy Agenta 007 díky němu získaly tempo akčních filmů. Bratislavu musel za totality natočit John Glen především ve Vídni. (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (423)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Série dvaceti filmů s jedním hrdinou je jedinečná krom jiného tím, že tento hrdina má hned několik podob. A jaká je v pořadí čtvrtá tvář 007? Výtečná! Snaha produkčního týmu byla zcela jasná: přijít s něčím úplně odlišným od moorovek, se zcela "novým" Bondem. A volba Daltona byla šťastná. Narozdíl od šaramantního páprdy Moora přichází čtvrtý Bond s image nebezpečného zabijáka a typického akčního hrdiny. Přičemž ale nepostrádá tradičně suchý a protřepaný (nemíchaný) smysl pro humor a umění vypustit sarkastickou hlášku v pravý čas, podobně jako smrtící kulku. Hlavní hrdina tak skvěle kloubí vražedný chlad modrých očí a až dětsky odzbrojující úsměv. Příběh se (opět) snaží vrátit k modelu Srdečných pozdravů z Ruska (rozuměj: k tradiční špiónce bez zbytečných fantasmagoriích), ale má velkou slabinu v podobě Bondovy opozice... Zkrátka trio břichatý americký pašerák, sovětský renegát a árijský hrdlořez (i zde si povšimněme odkazu na druhou conneryovku) nedělá žádné velké terno. Slabá je i "Slovenka" Kara (Maryam d´Abo), jejíž ustavičné "óóó Džejmsi!!!" mi zvedalo žluč. Na Dechu života je tak nejsympatičtější právě nová podoba Bonda (kupodivu nepříliš svůdnického, ale o to koncentrovanějšího na svou práci), velmi povedené akční sekvence s několi "udělátky" pana Q, správně pomatené reálie a John Glen, který měl skvělou fazónu a dokázal i z průměrné zápletky vykřesat solidní spektákl, který agentovi 007 ostudu neudělá... BTW: Dech života je poslední Bondovka s originálním Flemmingovým příběhem... poslední? ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bond č. 15 - Další přeobsazení agenta 007. Měl jím být již Pierce Brosnan, ale producenti na poslední chvíli obnovili jeho smlouvu na účast v televizním seriálu Remington Steel. Nemastný Timothy Dalton mě zrovna nezaujal, to samé platí o československé cellistce (hrané Maryam d´Abo). Inspirací byl tentokrát skutečný příběh důstojníka KGB. Důležitý zběh je díky Bondovi v Anglii, ale ruští agenti se nevzdávají. Ač se hovoří o slovenských lokacích, natáčení proběhlo v Rakousku, takže Bratislava se točila ve Vídni, hlídek Veřejné bezpečnosti se ale dočkáme. Až na výjimky je akce nenápaditá, celkově je to takové všední a šedivé. Nezáživná bondovka. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

#15 - Daltona a Lazenbyho považujem len za takých dočasných náhradníkov medzi ozajstnými agentmi 007. Lazenby mal tú smolu, že prišiel po Connerym, Dalton teda mohol využiť výhodu starnúceho Moorea a nahradiť ho hlavne v senilnejúcich akčných scénach. Chýb však nastalo viac. Dalton je v akčných scénach pomerne svižný, ale ak to porovnám, tak asi aj tie treba vedieť zahrať. Charizmu nechal zavesenú niekde doma na vešiaku a tak to všetko zachraňoval len kvalitný scenár. A potešili najmä počiatočné scény z prostredia Bratislavy a Slovenska a originál slovenská reč, nie nejaká úbohá náhrada ruského nárečia. 65%. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Konečně! Bond v totalitním Československu! A to rozhodně déle než jen na skok. Slovenštiny si zde opravdu užijete a slovenská štátna bezpečnosť se taky docela snaží. Navíc, Bond-Girl jako muzikantka, co víc si přát? Bohužel to je asi jediné, čím je pro mě tenhle Bond zajímavý, i když celkově znamená výrazný posun v celé sérii. Dalton mi jako Bond vůbec nesedne a celkově film působí všednějším (někdy až nechtěně směšným) dojmem a postrádá onu Bondovskou atmosféru. Ale to vlastně obě Daltonovky. První Bond, který se u nás objevil v kinech. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Výměna utahaného starého pána Rogera Moora, kterého musel zastupovat kaskadér i při pití šampaňského, za naspeedovaného agresora Timothy Daltona mě úplně vytrhla z komfortní zóny. V něčem se skutečně jedná o návrat ke Conneryovskému pojetí řeznického psa, který k sobě ženské strhává za nadloktí, ve většině situací jedná jako chladnokrevný psychopat a to, že mají děvčata takové tendence propadat jeho charismatu, je zejména z toho důvodu, že jsou úplně pitomá. Z Daltona navíc ještě jde cítit ta osmdesátková zrychlenost, netrpělivost, impulzivita a agrese, díky čemuž sice působí hrozivě a nevyzpytatelně v akčních a dramatických scénách, vůbec mu však nesedí pokusy o gentlemanství, romantiku či vtipné glosování. Jako Bond celkově ale je Living Daylights dramaturgicky výborně ošetřené dobrodružství s hromadou obsahu. Ocitneme se zde na Gibraltaru, v Anglii, Československu, Rakousku, Maroku i Afgánistánu a to i přesto, že tento Bond má zatím nejmenší počet států, ve kterých se natáčel, snad s výjimkou Dr. No. Na druhou a poslední bondovku s Daltonem se docela těším, ale zároveň jsem rád, že po ní už půjde do prdele, protože tohle pojetí protagonisty neutáhne celou mnohadílnou sérii. Takových hrdinů tehdy totiž bylo spousty. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (49)

  • Novým oponentem M (Robert Brown) se ve filmu stal generál Leonid Puškin (John Rhys-Davies). Walter Gotell, představitel generála Gogola z předchozích filmů, totiž právě bojoval s rakovinou a nebyl schopen zvládnout velkou roli. Objeví se pouze krátce v závěru filmu. (kenny.h)
  • Úvodní skladbu k filmu složila hudební skupina A-HA. Málo se však ví, že dalšími adepty byli Pet Shop Boys. Jejich demo songu pro tuto bondovku lze nalézt na Youtube. Nakonec linku této písně využili pro píseň „This must the place I waited years to leave“ z alba Behaviour. (Blackadder)
  • Na filmu se lehounce podílel i legendární publicista a pozdější zpravodaj Československého/Českého rozhlasu Karel Kyncl, toho času žijící v emigraci ve Velké Británii. V dubnu 1987 - tedy dva a půl roku před pádem komunismu v Československu - napsal (zkráceno): "Značná část děje této jubilejní bondiády se odehrává v Československu. Pokud vím, velký superagent zavítá do naší vlasti služebně poprvé, a vězte, že po jeho návštěvě už nikdy nebude taková jako před ní. Jenom namátkou vám sdělím, že se agentovi 007 podaří ke svým cílům využít dokonce Plynovodu Družby: v tlakové stanici na jedné z jeho větví naloží do zvláštní kapsule příslušníka KGB prchajícího na Západ - a dostane ho potrubím do Rakouska celkem v pohodlí, a hlavně bez pasu i devizového příslibu. Pozoruhodná je i jiná scéna: James Bond s překrásnou slovenskou violoncellistkou s typicky slovenským jménem Kara Milovy prchá ve svém speciálně vybaveném autě před československou policií a jednomu se žlutobílých vozidel s označením VB se podaří dojet v šílené rychlosti na jeho úroveň. Příslušník VB vedle řidiče vyzývá uprchlíky, aby se vzdali - leč náhle vidíme v detailu, jak z boku Bondova auta vytryskne laserový paprsek a začne pomalu řezat karoserii policejního vozidla, pěkně od předního až k zadnímu blatníku. 'Volačo tu horí!' pronese znepokojeně řidič auta VB a pro jistotu přibrzdí. Což ovšem neměl dělat, neboť k budoucímu všeobecnému gaudiu zmírní rychlost jenom podvozek, kdežto karosérie s oběma příslušníky, puzena setrvačnou silou, se z něho sesune kupředu. (...) Film bude mít světovou premiéru až v létě, jeho scénář jsem nečetl, a tak vám možná připadne divné, odkud jsem vzal ty předcházející detailní informace. Odpovídám: z vlastního jedinečného zážitku. Jakýmsi nedopatřením jsem se ocitl ve skupině krajanů žijících v Londýně, kteří byli pozváni do filmových atelierů v Pinewoodu k dabování scén filmu, které se odehrávají v Československu. Splnil se mi přitom můj dávný sen komentovat v Československé televizi fotbalový zápas mezi našimi zlatými hochy a jedenáctkou Sovětského svazu - vyhráli jsme mimochodem 4:1 -, a tak jsem spolu s ostatními diskutoval v bratislavské tramvaji i na ulici a vydával různé rozkazy ústy československých policajtů a vojáků, zapojených do honiček za Jamesem Bondem. Věčná škoda, že většina poznámek, které jsme přitom v dabovacím studiu v Pinewoodu natočili, utone při konečné zvukové montáži nevyhnutelně v pouličním ruchu, ve střelbě, výbuších a jiných pazvucích. Tak například ve scéně zatýkání na bratislavské ulici se z hloučku přihlížejících náhodných chodců ozve tato poznámka: 'Nebydlí náhodou tady někde blízko profesor Kusý nebo Milan Šimečka?' A ve scéně, kdy hrdinný James Bond s krásnou slovenskou violoncellistkou sjíždějí na prázdném pouzdru od violoncella po srázné zasněžené stráni vstříc hraniční závoře a zírajícím rakouským financům, pronásledováni československými vojáky na lyžích a v obrněném vozidle, zařve jeden z vojáků zoufale: 'Oni se nám ztratí!' A druhý mu odpoví: 'Keď sa oni stratia, Slováci ožijú!' A tady jsme u podstatné vady na kráse, kterou budou jazykově kvalifikovaní budoucí diváci filmu trpce vyčítat. Teprve na místě, v dabovacím studiu, jsme zjistili, že se československé scény odehrávají výhradně na Slovensku - a že tvůrci z naprosté neznalosti poměrů pozvali k dabování pouze Čechy. Tím pádem se na bratislavských ulicích této bondiády bude ozývat mnohem víc češtiny, než je v kraji zvykem - a stejně tak v ozbrojených silách tamtéž sloužících. Nicméně - jak citováno výše - jsme se snažili také mluvit slovensky, seč naše chabé síly stačily. Pocit, který jsme po skončeném dabování měli, však nejlépe vyjádřil jeden člen naší skupiny. 'Jestli je na světě nějaká spravedlnost,' pravil, 'tak příští film s Jamesem Bondem se bude odehrávat v Praze a dabovat ho budou jenom Slováci.'" Tolik dobový text Karla Kyncla... ti, kdož si pamatují jeho typický hlas z rozhlasových vysílání, nechť zpozorní například v pětačtyřicáté minutě, při přelaďování vysílačky... (NIRO)

Reklama

Reklama