Reklama

Reklama

Obsahy(1)

To se stává: lidé si řeknou, že se po letech sejdou, ale zůstane je při slibech. Výjimku učinili naši tři přátelé z mládí, kteří si dali po 25 letech randes-vouz a takto se představují: továrník Brejcha, kdysi dobře situovaný, ale nepřízní osudu stal se z něho továrník bez továrny. O všechno přišel, i žena s dcerou ho opustily. Druhý z kamarádů je věčný student, filosof Netušil. Osud mu otevřel náruč v podobě obchodnice, která se stala existenční základnou svému muži, kromě kterého zvelebovala své hokynářství. Přátelský trojlístek uzavírá kamád Marek, žijící v Americe jako kouzelník se svým synovcem Tonnym. Cirkusové prostředí učinilo Marka slavným a bohatým, nicméně toužícím po vlasti... [dobový program]

Po mnoha letech se mají v Praze setkat tři přátelé. Kouzelník Marek byl v Americe a spolu se synovcem Tonnym přivážejí do vlasti své klopotně vydělané peníze. Továrník Brejcha žije sám. Manželka a dcera ho přivedly k bankrotu a opustily. Věčný student Netušil přijíždí z venkova se svou milující ženou, majitelkou zelinářství, a dcerou Ančou. Věřitelé mezitím zcela vystěhovali Brejchovu vilu. Marek se v dopise zmínil, že by rád oženil svého synovce s Brejchovou dcerou. Netušil, aby Brejchovi pomohl, vymyslí plán. Jeho žena a dcera se stanou Brejchovou rodinou a peníze získané od Marka pomohou bankrotujícímu továrníkovi splatit všechny dluhy. Věřitelé vrátí zařízení vily a v rolích personálu si hlídají své pohledávky. Po příjezdu Marka a jeho synovce je vše jinak. Tonnymu se líbí Tonča, jedna z věřitelek. Anča Netušilová se zase zamiluje do svého "otce" Brejchy. Stěhováci se několikrát omylem snaží znovu vystěhovat vilu. Když se vše prozradí, Marek i Tonny jsou nejprve rozzlobení, ale pak ze starého kamarádství Brejchovi odpustí a pomohou mu. Také oba zamilované páry se mohou věnovat svým citům. [NFA.cz]

Postava ztělesněná Jaroslavem Marvanem se v počátku děje představí (i písemně) jako Jan Brejcha, ale posléze je v ději oslovován jako Karel. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Film Milování zakázáno je zajímavý hned z několika důvodů. Například Jaroslav Marvan tady neztvárnil nerudného strejdu, ale naopak milého, hodného, laskavého člověka. Pak zde máme i několik pasáží v angličtině, jako že se odehrávají v Americe, škoda jen, že nebyly přeloženy. A konečně...objevuje se tu černošský herec, to v tehdejší filmografii bylo více než neobvyklé. Naopak naprosto nepřípustné by pro pro dnešní filmaře bylo, aby byl takový člověk titulován „černá obluda“. Jinak se jedná o klasickou situační komedii nejvíce připomínající divadelní představení, kdy postavy na jevišti se objevují a zase mizí, prolínají se různými scénami, vycházejí jednou tamtěmi dveřmi, podruhé jinými. Chvíli mi to připomínalo pozdějšího francouzského Oskara. Jinak je divákovi brzy jasné, jak to celé dopadne, ačkoli ta správná romantika moc nenastane, to se spíš jen páry k sobě přiřadí. Nicméně vedle kvalitních fórů jsou tu i slabší scény, ale zajímavý film to je. ()

baxz 

všechny recenze uživatele

Výborný V.Trégl ve svoji jediné hlavní roli bohatého artisty spolu s výtečným J.Plachtou a A.Letenskou v zábavné komedii s crazy zápletkou. Celkově zábavné, příjemně plynoucí. J.Marvan odvádí svůj klasický standart, dále překvapí J.Láznička jako jeden z věřitelů a taky zaujme černošský herec Frank Ford coby americký řidič V.Trégla. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Režisér a herec Karel Lamač se v průběhu třicátých let vracel do Československa spíše sporadicky, nejčastěji jako tvůrce nových veseloher s Vlastou Burianem. Jeho herecká kariéra prakticky skončila s nástupem zvukového filmu a tak se v pozdějších letech před kamerou objevoval skutečně výjimečně. Naposledy na počátku roku 1938, nedlouho před svou nucenou emigrací. Ve společné režii s Miroslavem Cikánem vznikla fantastická crazy komedie o záměnách a nedorozuměních ve vile zkrachovalého továrníka. Film obsahuje řadu situací a gagů, které náležejí k tomu nejlepšímu, co v české kinematografii do konce války vzniklo. Kouzelné těsto na ryby, přesolená polévka, harfa kontra gramofon, věřitelé vydávající se za personál, černošský šofér. Vedle Lamače, který se rolí moderního kouzelníka Tonnyho rozloučil se svou bezmála dvacetiletou hereckou dráhou, se objevila řada soudobých populárních tváří v ne úplně standardních stereotypech; např. Hana Vítová hraje snad poprvé výraznou sympatickou komediální roli, široké pole působnosti tu nacházejí i osvědčení komici Plachtova a Tréglova typu, ale rozhodně nejzajímavější zůstávají kreace Světly Svozilové, Anny Letenské a zejména Jindry Lázničky, vesměs epizodistů, kteří jinak neměli mnoho příležitostí projevit v takové šířce svůj komický talent. Bezesporu jeden z nejlepších českých filmů vůbec, který také obsahuje naprosto geniální triky. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Vážení, jelikož zde nevidím jednotu myslí, musím dát hlasovat. Kdo je pro? Děkuji, až na paní Zuzanu všichni. Kdo je proti? Také všichni. Návrh se přijímá.“ - „A o čem se vlastně hlasovalo?“ Bláznivý, zábavný, ale též docela nevyrovnaný film. Má řadu povedených dialogových výměn, frků, ovšem i nemálo slabých fórů a vyloženě chabou romantiku (ze zamilovaných se dá snést jen Vítová a kupříkladu Lamač-milovník mi až lezl na nervy). Prim naštěstí hraje humor a komediální nasazení tvůrců člověka příjemně strhne, užil jsem si hlavně pasáže s filozofováním o lístku, harfou či stěhováky („vypravěč pohádek“ Záhorský), „čechoangličtinu“ (např. Tréglovo „changování subjectu“) i milé hrátky s mateřštinou („Já jsem Netušil…“ - „No to jste ani tušit nemoh!“). Závěr se podařil a já dávám slušné 4*. „A máš mě rád, Honzíčku?“ - „Už jsem ti to řek loni, tuhle zas, tak s tím můžeš počítat, ne?“ - „A vezmeš si mě? Slib mi to při našich dětech Francině, Toníkovi, Mařence, Rudovi…“ - „Ale to víš, že si tě vezmu…jen co si na tebe trošku zvyknu.“ ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Scénář je chabý až téměř neexistující, spíše jde o námět. Ostatní se děje na základě improvizací hereckého ansámblu (alespoň mně to tak připadá). A z toho chaosu na place, kdy místy ztrácíme přehled, a film tempo, občas vyskočí parádní situace k popukání. Za tu odvahu se do toho pustit, za nadšení a za to, že se to povedlo, musím dát plný počet. Uvařit z vody takovouhle dobrou sekerkovou polívku, to se cení. I když byla trochu přesolená. 85% ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Když se Anča (Helena Bušová) dožaduje k odpolednímu čtení Glynové, míní tím Elinor Glyn, velmi populární americkou spisovatelku, hojně překládanou i u nás od začátku 20. století až do 30. let. Její romány byly populární i mezi filmaři zejména v němé éře. Po roce 1989 u nás znovu vyšlo 6 románů v obnovených edicích Červené knihovny a Do kabelky. (NinadeL)
  • Postava ztělesněná Jaroslavem Marvanem se v počátku děje představí i písemně jako Jan Brejcha, ale posléze je v ději oslovován jako Karel. (Karlos80)
  • Jediná hlavní role pro Václava Trégla. Dokonce je i první uváděn v titulkách. (cariada)

Reklama

Reklama