Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Gabriel Anděl sice svou ženu Lolu stále velmi miluje, nedokáže ale snést, jak se mu věčně plete do řemesla, a tak se rozhodne, že se s ní rozvede. Právě když se chystá odstěhovat do své venkovské vily, objevuje se na scéně policejní inspektor s varováním, že se jacísi podvodníci chystají dotyčný dům prodat bohatému Čechoameričanovi. Andělovi s inspektorem se tam ihned rozjedou a na místě skutečně najdou bandu zločinců, převlečených za služebnictvo. To však zdaleka nejsou jediní podvodníci, kteří v onom zamotaném případu figurují. Než bláznivá noc skončí, čeká Gabriela a Lolu ještě nejedno překvapení a mnohá zapeklitá situace... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (42)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tentokrát musím jít opět proti proudu. Paklíč je nudná komedie, která staví na záměně celé řady postav. To ostatně není nic originálního, jelikož v mnohých komediích tohoto období šlo právě o různé druhy záměn. Tento film je sice skvěle obsazen, ale po pár minutách už člověk ani neví, kdo je kdo. Postavy se akorát přesouvají z místa na místo a vyměňují si spousty lží sobě navzájem, které se rozpletou až na konci. Za mě chybí trochu nápaditější zápletka a humornější dialogy. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Nový ve své předposlední protektorátní roli působí už jako protřelý herec a velký profesionál, stejně tak i Marvan. Ovšem možná že někdy divák zatouží trochu i po tom civilnímu herectví, to se zde dostává v podobě Jiřiny Steimarové. Potěší rovněž Vlasta Hrubá v roli podvodnice, škoda jenom, že na vrcholu svých hereckých sil, to byla její poslední role. Scénář je sice dosti zmatený, ale to byl zřejmě účel a v Protektorátu se samozřejmě točily mnohem lepší filmy než je tento, ale přesto si takových solidních 73 % zaslouží. Každé procento navíc je už však pouze čistá shovívavost. ()

Reklama

Oskeruše 

všechny recenze uživatele

Konverzační komedie, které vládne manželská dvojice kromobyčejně zběhlá ve vypointovaném slovním ping pongu. Námětu by určitě slušela i divadelní prkna, takového Antonína Procházku si v roli spisovatele Anděla dokážu docela dobře představit. Film má spád a není to jen příjemnou stopáží, že se divák v žádném momentě neudí a usmívá se tak nějak permanentně. Nikdo není tím, kým se zdá, nikdo chvíli neposedí, pořád se něco děje, nějaká z dam hystericky křičí a konec konců ani ten zatracený klobouk nemůže chvíli v klidu odpočívat v příkopu u silnice… ()

the_weaver 

všechny recenze uživatele

Zmätočná crazy komédia postavená na premnožených zámenách identít.↵  Pár vecí v nej vôbec nedáva zmysel:↵  1) Prečo Škarda vodil Anděla do jeho vily v čase, keď sa tam hotoval falošný Anděl / Kofila (s ktorého úspechom zrejme Škarda počítal)? Prečo by navyše ešte niekto z podvodníkov volal Anežku do tej vily?↵  2) Skutočný Anděl sa pred falošným Andělom nakoniec predstaví ako Anděl, a všetkých to nechá chladných?↵  Potom nasleduje dlhá nezáživná časť, až do momentu posledného odhalenia, ktoré však je už i na mňa moc crazy.↵  Ešte že crazy komika výborne fungovala aspoň medzi rozvádzajúcimi sa manželmi. Úvodná scéna je z celého filmu bezkonkurenčne najlepšia (žiaľ). ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Zápletka je zprvu skoro na úrovni divadelní taškařice, ale pak se začnou vykukové množit, prvky situační komedie vrstvit...až mi to připadalo zbytečně moc "kudrnaté". Navíc se karty rozkryjí vcelku brzy, takže to probíhá trochu předvidatelně. Pravda...v době, kdy byl filmový archiv ještě poloprázdný a televize nevysílala, bylo možné překvapit naivní diváky, téměř jakoukoliv zápletkou. V kontextu doby vzniku tohoto filmu, se ovšem nabízí i zamyšlení, jaké to asi bylo, točit během probíhající války komedii. V době, kdy byla válka v plném proudu a lidi se exportovali do koncentráků... . Jaké to tenkrát bylo, jít do kina na komedii? Dnes už na mě Paklíč funguje jen jako nostalgická fraštička s oblíbenými herci, ale po takovém zamyšlení, přecejen trochu mrazivá. 65% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Filmový debut Josefa Pehra. (M.B)
  • Filmový Gabriel Anděl je literárním Ludvou Lácem, alteregem Eduarda Fikera. Vystupuje v románech Paklíč (1941), Bratr Křepelák (1942), Fantom operety (1945) a Dětská rapsodie (1948). (NinadeL)

Reklama

Reklama