poster

Jakubův žebřík

  • USA

    Jacob's Ladder

  • slovenský

    Jakubov rebrík

Drama / Horor / Mysteriózní

USA, 1990, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nunka
    ***

    Už úvod riadne útočil na psychiku...no moji zlatí, horor to však zďaleka nieje...Jakubov rebrík je na jednej strane pevne opretý o psychadelické flashbacky, na druhej strane o niečo nerukolapné, domýšľavé a mysticky prekombinované, človek už začne kombinovať s kadečím...napr. či Lyneho Jakubov rebrík nemá náhodou súvisieť s religióznym symbolom Jakubovho rebríka často znázorňovaného vo výtvarnícve. A tí anjeli, to akože čo? Proste.....bolo to pre mňa málo jednoznačné, zmyslovo nadkombinované...a ja na takýto boj s filmom skutočne nemám nervy...(20.6.2008)

  • Bloody13
    ****

    Síla, s kterou film udeří hnedka ve svém úvodu, je skoro drtivá. Je tudíž obrovská škoda, že i přes několik těch mimořádně atmosférických scén (metro, léčebna), postupně směřuje k závěru, který dnešní divák už lehce odhadne. Ale čert to vem, snímek je to pořád parádní.(1.11.2012)

  • Malarkey
    ****

    Těžko se komentují filmy jako je Jakubův žebřík. To, co se ve filmu dělo, je totální peklo. Někdy v půlce filmu to příběhově trošku sláblo, protože start to mělo víc než brutální. Závěr byl ale finišem se vším všudy a dlouho se mi nestalo, že bych na obrazovku civěl s otevřenou držkou, ze které stačilo málo, aby mi začaly odkapávat sliny hrůzou. Tento příběh tak dokazuje to, že je vlastně úplně jedno, jestli žijete v demokracii nebo totalitě. I domnělá demokracie jako je USA dokáže takové zvěrstva, jako testování žebříku na lidech, kteří o tom ani neví. Výsledek? Podívejte se na tento film.(25.1.2016)

  • gudaulin
    ****

    Musím předeslat, že filmovou tvorbu Adriana Lynea moc nemusím, přijde mi, že natáčí příliš na efekt a povrchně a vybírá si komerčně chytlavá témata. (Co si budem namlouvat, hlavě ten sex, že ano...) Snad každý významný americký režisér musí jeden film ze své filmografie věnovat vietnamskému syndromu, a to dá rozum, že ani Lyne se tomu nevyhnul. Z mého pohledu je to možná jeho nejlepší kousek, kterému se zejména v první půli nedá upřít halucinogenní atmosféra s vnitřním napětím. Snímek má řadu šokujících chytrých záběrů a scén, jako je pohled z poštovní schránky nebo absurdní výjev ze stanice metra, odkud není východu. Rychlý střih, brutální scény plné krve, flashbacky, které divákovi ztěžují orientaci v ději, to vše láká, na druhou stranu scénář působí trochu bezradně a zvlášť závěrečná scéna, která popírá předchozí katarzi, staví celý dosavadní příběh s prominutím na hlavu. Stejně tak si Lyne neodpustil obvyklé berličky a sentimentální lákadla na diváka, jako je smrt Jakubova dítěte nebo setkání s jeho odloučenou rodinou. Pokud jde o námět, experimenty s LSD na amerických vojácích v období vietnamského konfliktu jsou považované za prokázané, nedocházelo při nich pochopitelně k masakrům, vojáci se ale smáli, zahazovali zbraně a vyšší dávky této drogy poškodily nenávratně jejich psychiku, takže z toho nakonec byla pěkná ostuda. Celkový dojem: 70 %.(16.4.2009)

  • Falko
    ***

    Nemecka Cinema - 100%(24.9.2010)

  • - V původním scénáři autor Bruce Joel Rubin vytvořil typické biblické peklo plné okřídlených démonů, rohatých ďáblů s kopyty, lidí se zobáky a podivnými objekty ležících náhodně okolo. Rubin byl inspirován dílem Hieronymuse Bosche. Ačkoliv se toto obecné ztvárnění démonů Lyneovi líbilo, přesto nabyl pocitu, že by to na diváky mohlo působit komicky. Rozhodl se tedy přepsat scénu Jacobova (Tim Robbins) sestupu do pekla; jedná se o scénu v nemocnici, kde je Jacob vezen na lůžku skrze metaforické peklo. (Seabeast)

  • - Některé obrazy byly inspirovány forografiemi Joela-Petera Witkina. Nejlépe zřetelný obraz beznohého muže s kapucou, který třese hlavou, je zvárněn podle Witkinovi fotografie "Man With No Legs" z roku 1976. Dále je film po vizuální stránce ovlivněn především dílem malířů Williama Blaka, H. R. Gigera a Francise Bacona. (Seabeast)

  • - Všechny filmové efekty byly natočené přímo na place, bez dodatečné postprodukce. Například scéna s "třesoucí se hlavou" je docílena natočením herce za rychlosti 4 snímků za sekundu. Herec jen mával hlavou, ale ramena nechal pevně na místě. Poté při normální snímkové frekvenci 24 snímku za vteřinu působí výsledek jako neuvěřitelně rychlý a hluboce znepokojivý. (Seabeast)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace