Režie:
Juraj JakubiskoKamera:
Ján ĎurišHudba:
Andrej TurokHrají:
Franco Nero, Eva Elsnerová, Richard Krajčo, Lucie Vondráčková, Mahulena Bočanová, Jaromír Nosek, Jiří Langmajer, Beata Greneche, Ondřej Pavelka, Paula Wild (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po orgasmu je člověk ve zvláštním rozpoložení. Směje se tomu, pro co by před chvílí vraždil, říká věci, o kterých by normálně nemluvil... Devět hlavních postav tuto situaci v našem filmu zažije mnohokrát, podle matematického výpočtu - čtyři muži x pět žen. Přesně dvacetkrát. Vzniká sled miniepizod, které se slévají do jednoho příběhu o lásce, intrikách a sexu. Film Post Coitum je především o vztazích, ze kterých se láska nevytratila, protože tam nikdy nebyla.
Celý propletenec vzniká díky intrice ambiciózní asistentky ředitele Sabriny (Eva Elsnerová), která cítí, že její biologické hodiny již bijí na poplach. Rozhodne se ulovit svého šéfa Zikmunda (Jiří Langmajer). Strhne tak lavinu událostí, která postupně smetává všechny aktéry příběhu. Počínaje bezelstnou Zikmundovou partnerkou Violou (Beata Greneche) a poživačným stárnoucím hipíkem, fotografem Bakchusem (Franco Nero), přes naivního Jarouška (Mira Nosek) a jeho manželku, barmanku Messalinu (Mahulena Bočanová), až po zmatenou pannu Kristýnu (Lucie Vondráčková), otrlou studentku medicíny, přivydělávající si prostitucí - Kleopatrou (Sandra Pogodová) a pak překvapivě i zdánlivě neprůstřelného bohéma, rockera Adama (Richard Krajčo).
Devět rozdílných charakterů se svými potřebami a touhami rozpoutává na filmovém plátně hru, která se zpočátku jeví jako komická fraška, ale postupně z ní začíná mrazit v zádech. Divák je miluje i nenávidí zároveň, protože každý má šanci najít ve filmu moment, ve kterém pozná sám sebe.
Chcete mít lásku za každou cenu? Tak plaťte! Účet však bývá dosti překvapivý...
Režisér Juraj Jakubisko se po dlouhé odmlce po filmu "Nejasná zpráva o konci světa" pustil do moderního kontroverzního příběhu, který zcela jistě zaujme diváky svou originalitou. Posledním filmem producentské společnosti Jakubisko Film je umělecky kvalitní a divácky velmi úspěšná "Kytice". (oficiální text distributora)
(více)Recenze (309)
Ten šuká tu a ten zas tuhle.... Jakubisko natočil film bez vkusu a bez chuti, ba co víc, film bez jakéhokoliv příběhu, gradace, zajímavosti a vtipu. Laciná erotika, dialogy, herci i všechno ostatní, navíc nesvéprávně vydávané za komedii. Dokoukal jsem to pouze proto, abych se přesvědčil, kam až jsou ochotni autoři zajít a dostali i mě! * dávám za relativně zajímavý úvod (kdy ještě nevíte co čekat...) a za skutečnost, že je poznat, že do filmu někdo vložil nemalé peníze (i když např. triky jsou zcela směšné..). Bravo pane Jakubisko, ještě jednou a vaše filmová sláva je minulostí..... Soudit se s kritiky za pošpinění filmu špatnými recenzemi je nehorázná drzost - zvlášť při podobném filmovém debaklu! ()
Trochu utahaný a uslintaný erotický vize(sny?) pana Jakubiska. Dovolte abych tu citoval jednu krátkou báseň od mého oblíbeného básníka.Vím určitě ,že když to psal,tak tenhle ,,film" ještě neviděl. - Karel Zbytečný - POST COITUM - v průvanu na zdi// mi šustí// suchá růže,// dopadnout to// nemohlo// už hůře ()
Neprávem zatracovaný film! Neříkám, že mě nadchl, ale rozhodně má na víc, než zdejších 25%. Jakubiskovo experimentování s kamerou se vám nemusí líbit, ale je alespoň snahou hledat nové cesty, což se o většině našich současných filmařů zdaleka říci nedá. A kolikrát se sekl takový Godard? Jakubisko se režie ujal až pár dní před začátkem natáčení namísto spoluscénáristy Marcela Bystroně. Jakubiskova „mrazivá city komedie“ zcela jasně referuje o hledání lásky v chladném anonymním velkoměstě. Většina postav filmu, vesměs individualistů ze světa showbyznysu, touží po duševní lásce, což dokazuje fiktivní historka o muži s rakovinou konečníku, kterou všichni vyprávějí dojatě a vážně. Také opakující se záběr na mladičký líbající se pár symbolizuje opravdovou vroucí lásku, plnou laskání a líbání, čehož se jinak v celé té přehršli souloží nedočkáme.„Erotické scény sú protriedkom na odkrytie toho, čo v sexe bytostne a nezastupitelne absentuje.“ „Post coitum nevytvára neviditelné duševné spojivo medzi mužom a ženou, ale prehlbuje individualizmus.“ (Michalovič, Zuska: Juraj Jakubisko, s. 169) A ona i taková opěvovaná Tisícročná včela nebo Márquezových Sto roků samoty jsou jen cestou postav od soulože k souloži a hledáním lásky ve světě samoty. Kdo považuje Post coitum za lacinou pornografii, nepovedený erotický film nebo jen za šukačku a nic víc, je podle mě pitomec a z filmu nepochopil vůbec nic. ()
Sedím na kokotovi a je mi dobre.. Franco Nero, jehož oči napovídaly, že mezi natáčecími dny poctivě kalil, mě přivedl k myšlence, jak tento filmový šlem s morálním poselstvím na úrovni teleshoppingu nepatrně pozvednout. Na konci by třikrát při Morriconeho L'Arena zazvonil na zvon a klaun Langmajer by kudrnáči Krajčovi prostřelil kvítko na klopě. Samozřejmě ejakulátem.. ()
Není umění jako umění. Nerozhodnost Juraje Jakubiska, jestli dotáhnout do maxima vizuální exhibicionismus, či tlouct divákovi do hlavy „hlubokou“ myšlenku scénáře, který sepsal společně s Marcelem Bystroňem, je hlavním kamenem úrazu. Urputná snaha o silné metafory na téma sexu, se kterým se potkává každý člověk, nějak vychází naprázdno díky dějové lajně, jenž v logickém celku postrádá smysl a zbytečně se tříští na nejrůznější kousky, které do sebe nezapadnou, ani kdyby se divák při přemýšlení na hlavu stavil. Samoúčelně frenetické střídání kamerových filtrů společně s rychlým střihem mi silně evokovalo filmy Tonyho Scotta. Fakt! Jak se do tohoto projektu nechala navrtat vcelku početná skupina české prvoligové herecké scény včetně jednoho Taliána, mi už nejde do hlavy vůbec. Nad výrazem „Slovenský Fellini“ se sluší leda tak ohrnout nos. ()
Galerie (25)
Photo © 2004 Jakubisko films
Zajímavosti (11)
- Ve filmu zazní dva songy od kapely Ready Kirken - Hvězda a Moje malá (autor hudby i textu je Michal Hrůza). (Yardak)
- Úplně první klapka padla 6. června 2003 v 15h v Nemocnici Na Vinohradech, poslední klapla 25. března 2004 v 18:10 v Paláci Lucerna. (hippyman)
- Když se film po premiéře nedočkal příznivých recenzí, Deana Horváthová-Jakubisková prohlašovala, že zažaluje všechny novináře, kteří kritickými články ublížili návštevnosti filmu. (imro)
Reklama