Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

Foox 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, u kterého je na místě ocenit odvahu i nemorálnost/zlost tvůrců. Na druhou stranu evidentně idea zásadně převyšuje talent i provedení, které spíše balancuje kolem průměru, i díky znatelné dávce štěstí. Z různých rozhovorů přímo sálá velká inspirace Michaelem Moorem, jenže na rozdíl od něj, oba čeští dokumentaristé vychází z většiny dialogů jako poražení, kterým se nepovedlo z vybraných objektů udělat blbce. 50 % ()

meave 

všechny recenze uživatele

Dokument o vplyve reklamy, o točení dokumentu, o českom zmysle pre humor i jeho absencii, o východoeuropskom vzťahu k peniazom /aby si Slováci nemysleli, že sú lepší/ a to tom, že sú medzi nami ľudia ochotní niesť na trh vlastnú kožu navzdory možnému opovrhnutiu. Napriek všetkému urobili skvelú reklamu nie len sebe, ale aj Česku, pretože ako sa v showbise vraví – nie je dôležité čo hovoria, ale že hovoria. Mne sa to páčilo /možno preto, že nie som prototyp konzumenta a nákupy neznášam/. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

"Když vám daj reklamu, že budete mít kachnu za dvacet pět korun, tak sem poletíte až z Českých Budějovic, věřte tomu že jo!" řekl jeden strejda v závěru filmu a nejlépe tak vystihl prakticky vše, čeho se mladí filmaři snažili dosáhnout. Jinak podobně jako třeba u fast foodovského Super Size Me - nejde tu o nic, co bychom nevěděli, ale názorně ukázané to vždy zapůsobí trojnásob. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

S odstupem více než deseti let hodnoceno, je na celém filmu asi nejzajímavější to jak funguje reklama a jak ji vnímají sami její tvůrci. Jakožto historik umění si neodpustím poznámku k tvrzení, že výmalbě Sixtinské kaple je prostě jen reklamní plocha své doby. Tohle se mi zdá být z mnoha důvodů jednou z nejobludnějších lží, jaké jsem kdy v souvislosti s výtvarným umění slyšel. Zároveň to tvrzení ale o mnohém vypovídá, stejně jako velmi důrazné a dotčené tvrzení, že reklama nikdy nelže, nebo tvrzení jak moc je reklama užitečná... Naopak asi nejméně zajímavé je na filmu to co by se na první pohled zdálo jako největší tahák, totiž reakce oněch "podvedených" více než čtyř tisíc lidí. Jejich reakce jsou totiž vlastně velmi očekávávané a i když i tohle je zajímavá psychologická studie, působí nakonec spíše hrozivě. Přesně tihle malí, naivní, manipulovatelní a nešťastní lidé volí do nejrůznějších funkcí jednoho vola za druhým, aniž by byli sto skutečně domyslet a reflektovat dosah vlastních rozhodnutí. Někomu to možná přijde vtipné, ale mě je toho spíš prostě jen velmi smutno... Celkový dojem: 70% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Být přítomna větší konzistence vyprávění, tak šlo o dokonalou záležitost. Takto jde pouze o zajímavý a místy opravdu vtipný pohled na dnešní svět reklamy. Překvapivě nejslabší částí je ta závěrečná se samotným otevřením Českého snu. Naopak ty předcházející části kdy se díváme pod pokličku toho jak se dělá a připravuje reklamní kampaň jsou skvostné. Rozhodně zajímavý počin na našem dokumentárním poli, který vzbuzuje značnou kontroverzi ač překvapivě vůbec kontroverzní není. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Celá kauza rezonovala i v zahraničních médiích a film získal řadu ocenění na světových festivalech. Na svůj festival jej vybral i Američan Michael Moore, tvůrce jednoho z nejúspěšnějších dokumentů vůbec Fahrenheit 9/11 (2004). (Zdroj: JuniorFest)
  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)
  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)

Reklama

Reklama