Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (154)

Wallas 

všechny recenze uživatele

Nápaditý námět, atmosféra i padnoucí hudba - to vše jsou atributy jež se Vaterland může chlubit, zbytek je však velice neinventivní a nedotažený - nejhůře dopadla snad kamera. Jako na první pohled poznáte německou kriminálku, tak stejně poznáte i typickou českou rychlokvašku. Myslím, žei by jim za mírný peníz na Barrandově pronajali stativ na kameru. A tak nějak jsem doufal, že režisér aspoň ke konci naznačí celý systém a poodhalí kostru příběhu, ale zdá se, že jediní, kdo doopravdy tuší o co tam vlastně šlo, se jen znalecky usmívají na kameru, aby na ně pak spadl strom. Mám z filmu parádní pocit, fakt se mi líbil - ale vůbec nevím o čem byl a o co šlo. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

Když se dívám na ta hodnocení a komentáře,tak moc nechápu,že to lidi nepřijali.Přitom je to vlastně docela prostej film.Akorát jde jakoby 'ke kořeni'. Svým způsobem to vlastně předjímá hipstery.'To je dědečkovo toto a ono.' ,'Udělám si knír,zúčastním se rituálu a nechám se vyfotit.' Vtipnej je závěr.Jako kdyby si Jařab vystřelil (doslova) ze svojí vlastní enigmatičnosti.Už jenom tím,že vraždící skupinky jsou dvě.Dvojice, kterou vede Vlach, nemá zjevně žádné tajemné úmysly.Ale prostě 'jde v noci na srnečka'. A sejmou Richarda. Řada lidí kritizuje tu televizní formu.Ale mně jednak nevadila.Funguje to.A zároveň je to evokace devadesátých let.Protože to je vlastně pohled zpět zhruba po patnácti letech.V tomhle směru je ten konec vlastně velmi hořký.Jednak je vidět,jak Leo zestárnul a zasáhla ho nějaká choroba.Přirozeny chod života,který s sebou přináší problémy.A zároveň je to metafora 'ochrnuté současnosti', kdy se nepovedlo navázat. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Když jsem Vaterland viděl poprvé, byl jsem nadšen. Snímek, který pojí typicky českou atmosféru (úžasně nostalgické) a originalitu, kterou u tuzemských snímků příliš nevídáme. Audiovizuální stránka funguje výborně, povedený hudební doprovod a větší množství poloh kamery jsou velice působivé, jenže to k dokonalosti nestačí. Nepovedený scénář a povětšinou přehrávající herci (zvláště ti známější!) dost ubírají na výsledném dojmu. Stejně je na tom i nedořešený závěr, kdy film končí dost otevřeně a divákovi nejsou předhozeny žádné normální indicie. David Jařab ale překvapil, škoda jen, že se mu nedaří nastolit na celý film nějakou dusnější atmosféru, protože ta tu opravdu hodně chybí. [TOP 19/5 20%] ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý český filmový poklad. Mystický hororový surrealistický film o zapomenutém kraji plném zapomenutých zvyků, zapomenutých míst a zapomenutých lidí. Film o cizincích navrátivších se do staré vlasti svých předků, která se ale za dobu jejich nepřítomnosti znatelně pozměnila (nebo se možná spíše změnili oni sami). Vůbec tak nerozumí ničemu, co se v kraji děje, jazyku, ani místní kultuře. Jde o geniální film (místy pravda trochu nesrozumitelný) o historii oblasti Sudet, snadno srovnatelný obsahově i kvalitativně s Trierovou Evropou. Jen by mě zajímalo, jak může chutnat takový kostroun? Dědeček je nikdy pro maso nelovil!!! - A proč tedy? - To nevím!!! Málem bych zapomněl, že se ve filmu objevují i výborné komediální okamžiky. Jen je škoda, že se k tomu nepřidala i výborná kamera (místy byla hodně zajímavá, ale místy taky hodně, abych tak řekl, televizní). ()

Luciášek 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru jde o jeden ze skvostů české kinematografie a tleskám Davidu Jařabovi za to, že dokázal natočit zase něco jiného.Tím myslím něco jiného než hořkou komedii se známou sestavou Holubová, Polívka, Dušek, které točí ostatní. Nejvíce mě upoutal výkon Františka Řeháka a Karla Rodena, to tedy, pánové, klobouk dolů.Kéž by takových filmů bylo u nás více... ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama