Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (154)

Avathar 

všechny recenze uživatele

VATERLAND rozhodne nie je film nezmyselný či nepochopiteľný; naopak, ponúka ohromné množstvo interpretácií a rôznych kľúčov. Ja som bol absolútne ponorený do hutnej, mysterióznej atmosféry, domýšľal som si veci podľa vlastnej fantázie a svoju pointu som si našiel. Ani sekundu som sa nenudil. Skvelá kamera, resp. striedanie jej rôznych polôh, skvelé miesto, kde sa film odohráva – doslova akoby zakliate niekde v bezčasí, na hranici vedomia a sna. Jediné čo by som vytkol, boli občas nepresvedčivé herecké výkony, ale nešlo sa o nič tragické. Bavilo ma to, bavila ma tá neurčitá mysterióznosť, akýsi strach, ktorý tam vrel pod povrchom a bol prítomný aj keď sa objektívne nič strašidelné nedialo. Škoda, že Jařabov film narazil na takú vlnu odporu, ale som rád, že VATERLAND mohol vzniknúť. Takto osobitá a radikálna vízia tu nebola už hodne dlho. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

My, asi trošku "naivní" diváci, nechceme vysvětlování všeho, co se ve filmu stane, "až do morku kostí," abych tak řekl, ale je takový problém, aby mělo například JEDNÁNÍ A MOTIVACE POSTAV NĚJAKOU LOGIKU? Pokud nevíte, proč se určitá věc děje, dají se hledat různé odkazy, či skrytá sdělení, nebo podobenství, eventuálně metafory, ale pokud ve snímku někdo něco provádí a není v tom ani za mák smyslu, nutí to k zamyšlení. O smyslu filmu. A ucházející vizuální stránka už pak fakt moc nepomůže. ()

Reklama

Cushing 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejzajímavějších filmů posledních let, tak málo "český" , až srdce plesá. Je to komplikovaný crossover, trochu horor, ale naruby (hrdinové se stávají antihrdiny-lovci), trochu švankmajerovský surreál a černá komedie, trochu ekologický apel. Atmosféra výtečná, napětí skvěle budované, postavy nejasné, až matoucí (a proto znepokojivé a potenciálně nebezepečné). Největší slabina: srozumitelnost. To zavinil, pokud vím, střih: logika jednání postav tak notně urpěla, scénář prý byl ok (bez záruky, tohle mám od dramaturga). Věčná škoda. David Jařab v sobě nezapřel divadelního režiséra a podle mého názoru obstál i jako rejža filmový. Něco podobného bych od něj zas tuze rád viděl, ale bez těch bot. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 5/10 Děj 1/10 Hudba 4/10 Efekty 4/10/// +trio Karel Roden, Petr Forman a Roman Zach, sem tam hudební téma, okolní krajina -děj!, herecké výkony, pomalé tempo…/// Co tohle jako ku*va bylo!!! Už dříve po recenzi v Premiere mě tento film zaujal, byl jsem opravdu zvědavej. Jenže, čekal jsem úplně něco jiného. Hodinu se nic neděje, potom lov a pak se až do konce taky nic neděje. Nuda, podivnost, prostě ztráta času. Nebýt obsazení tak po dlouhé době můj první odpad./// Celkem 29%/// ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Vaterland - Lovecký deník je sympatický svým alegorickým podhoubím. Snaží se uchopit vnitřní pocity daného rozložení světa a vztahy propojuje do širších souvislostí. Minulost ožívá v přítomnosti v síle podvědomí a nezkušenosti. Dotýká se rozdílů, podnětů, následků i vlastního viditelného a skrytého uspořádání řádů. Velebí kultivovanost, podléhá živočišné vášni. Neodpustí si jízlivost, ani klukovské uličnictví. Nejviditelnější zbraní jsou obrazové stylizace i přirozené herecké nadchnutí pro věc. Filmu škodí myšlenková náročnost, rozháranost a nejednoznačnost sdělení. Nihilistické odlehčení zvíří oblak prachu, podněcuje rozvoj myšlenek k vynášení trumfů, odpoutává pozornost od vybudovaných základů a konečnou katarzí se stává cynický výsměch. Vaterland není filmem k běžnému použití, ostražitost před konkretizací body k dobru také nepřidávají. Mé hodnocení je oceněním odvahy k vytvoření několikavrstvé alegorie ve stylových barvách nestálosti loajality času. Hlavní postavou rozverného filozofického díla je Richard Czadsky (dobrý Karel Roden), potomek aristokratické vznešenosti, která v moderních humanistických proudech politicko-společenské korektnosti a vyšší ekonomické úrovni znovu vytváří dávný řád. Věci nabírají spád principem domina. Není snadné udržet na vytyčené dráze splašenou životní sílu, ani rozdílné ambice a vnímání života. Skutečnost může přinést rozčarování a chaos tápání. Uhlazenou zdvořilost přináší Jan Willmer (důstojný František Řehák), stárnoucí romantizující vzpomínka vznešené minulosti v zapomnění. Nejzvídavější je Karel Willmer (zajímavý Petr Forman), Janův syn, snažící se pochopit souvislosti a minulost. A hledá vlastní roli v dramatu života. Nejsebevědomější je Max Czadsky (sympatický Vasil Fridrich), Richardův lehkomyslný bratranec. Jeho cesta je nejsobečtější, jeho prozření nejrozvratnější a nejbolestivější. Hlavní ženskou postavou je Karla Czadsky (příjemná Dana Poláková), Richardova manželka s křehkou podstatou duše i cynickým osudem. Z dalších rolí: Richardův mladší a bezstarostnější bratr Vilém Czadsky (příjemný Roman Zach), ostýchavější Richardův bratranec Leo Czadsky (Marek Daniel), nekompromisně ochraňující Janův syn Josef Willmer (Matěj Forman), Vilémova těhotná partnerka Kristín (Adiya Oyunchimeg), místní autorita moci Colben (sympatický Oldřich Vlach), dvojice divočejších domorodých průvodců gijas Joao (Júlio Martín) a Geraldo (José Figueiredo), Janova ukrytá dcera Marie (Miriam Jelínková), či zástupci mystických kostrounů (Jan Jehlička, Pavel Šáro, Vlastimil Hanzal a Žofie Hradilková). Film není určen k běžnému použití, zábavou se stává spletitá síť úvah a myšlenkových pochodů. Rozčarování je podbarveno nihilismem. A filozofující poetika si zaslouží mé uznání. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama