Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavná operetní pěvkyně Jarmila Kšírová se snaží utajit před senzacechtivou veřejností svůj rodinný stav. Hrdinkou příběhu je hvězda velké operetní scény Soňa Jansová. Z reklamních důvodů se o ní tvrdí, že je dosud svobodná, a že se dokonce mužů straní. Ve skutečnosti je však operetní subreta již několik let šťastně provdaná za doktora práv Karla Svobodu a má dokonce čtyřletou dceru Evičku. Manžel předstírá, že je pouze jejím právním zástupcem a do jejího apartmá se vkrádá jen potají...

Nábytek zapůjčily UP závody, Lucerna, Praha II. U Stanislava Neumanna je uváděna role zloděj psů Sadílek. V obou svých scénách se však představuje jako Kafuňek. Zloděje aut Kafuňka hrál ve filmu "Veselá bída". Film byl poprvé uveden na Filmových žních ve Zlíně 4. 7. 1940. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (5)

Ej Hlemýžď 

všechny recenze uživatele

Stanislav Neumann ve své vedješí roli zloděje psů Sadílka je naprosto neodolatelný. Hlavní postava, subreta operety Soňa Jansová, musí předstírat, že je svobodná a bezdětná. Jarmila Kšírová, která ji ztváňuje, podává standardní výkon. Ve své době byla divou světových scén nejen pro svůj zjev, ale i samozřejmě pro svůj vynikající, prakticky bezkonkurenční, zpěvní projev. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Po fenomenálním úspěchu hudební komedie Veselá bída se společnost Lucernafilm rozhodla pro realizaci druhého obdobně laděného filmu s Jarmilou Kšírovou v titulní roli. Scénárista Jaroslav Mottl a režisér Miroslav Cikán vycházeli opět ze svého námětu. Pozadí příběhu tvořil i tentokrát oslňující svět operetního divadla, které má pro diváka tu správnou vůni a přitažlivost. Ústředním motivem je ztráta dcerušky slavné subrety, která si teprve ve vypjaté životní situaci uvědomí pravé hodnoty mateřství i spokojeného manželství. Jan Pivec, objevujíc se poněkud netradičně v partnerské roli, nabyl určitých zkušeností s operetním žánrem v dobách svého bratislavského angažmá, zatímco Jarmila Kšírová tehdy již patřila mezi pěvecké fenomény své doby. Stejně jako v jiných Cikánových filmech, i zde je divák seznamován s celou plejádou epizodních figurek, z nichž především policejní komisař v podání Jindřicha Plachty dosahuje zasloužené pozornosti. Nemalé popularity film docílil i díky hudební úpravě Josefa Stelibského a píseň Praha je krásná se stala (nejen) sezónním šlágrem. Cikánova opereta pak slavila úspěchy i na zlínských Filmových žních v létě roku 1940 završené prestižním oceněním. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Celý tento snímek je postaven na hudbě. Dobrou polovinu filmu tvoří divadelní představení se zpěvy a velkorysou pódiovou výpravou, zbytek se zabývá hledáním dítěte a psa. Což o to, písně jsou velmi příjemné a poetické, třeba Praha je krásná …. a také ukolébavka, kterou pěvkyně uspává dcerku. Hvězda Jarmila Kšírová měla velmi nákladné a nápadné kostýmy, ale nejvíc mne upoutaly její klobouky. Připadaly mi velmi extravagantní a ujeté. Hereckými výkony sice neoslnila, ale zpívala kouzelně. Herecky se spíš prosadili Jan Pivec jako zapíraný manžel, zlodějíček psů Stanislav Neumann, bdělý vrátný Ferenc Futurista a otcovský policejní komisař Jindřich Plachta se svými glosami : Prosím vás, vzpomeňte si, třeba je to přece jen vaše dítě! Pohádku : Karkulku jsi říkala, tu jsme tu taky měli, kradla uhlí! ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Slabé tři hvězdičky. Jarmila Kšírová na můj vkus bohužel příliš ječí a půvabná není ani v nejmenším. Na počátku, když se o ní baví muži ve fraku, že z ní přímo čiší sexappel, vyprskl jsem smíchy. Bohužel to bylo také jediné místo, kde jsem se náramně pobavil. Jinak je to nuda, navlečená do krásných kostýmů. Musím ovšem ocenit skvělého Jiřího Vondroviče, kterému role mladého zpěváka slušela a jen o to více zamrzí, že se objevuje tak málo ve větších rolích. No a škoda je i zde nevyužitá herečka Hana Vítová, když už ji tvůrci přemluvili, aby hrala v tomto braku, mohli ji dát více prostoru a ne takový skoro štěk ženy, která věčně hledá svého psa. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tedy prvních dvacet minut je to zkouška divákovy psychiky a sluchu. Ječí se tu a ječí, a to skoro v kuse. Už jsem to chtěl vzdát, protože mi málem z toho jekotu praskla hlava. Přitom zápletka je dobrá a Ferenc Futurista skvělý. Nu, nutno pochopiti, že šlo především o to dáti viděti představitelku hlavní role paní Kšírovou, která mimochodem mimo toho jekotu nepředvedla skoro nic. Také mne překvapil pan Neumann, který se představuje Kafuněk, ačkoli je v titulcích uveden jako Sadílek. O zloději psů v titulcích není ničeho. Takže dobrá komedie, jen toho halekání tam mělo býti daleko méně. ()

Reklama

Reklama