• Segrestor
    ****

    Dal bych pět hvězd, leč u některých dílů bylo našlápnuto k super akci, ale vyklubala se z toho jen taková televizní kašička. Nejsem znalec polské televizní tvorby ani jsem Zaklínače nečetl, ale hlavním hrdinou, hudbou a jistou syrovostí si mě seriál získal. Skoro vůbec nevadí, že triky jsou z roku 0, příšery jak z nějaké 30 let staré televizní pohádky ze Studia kamarád a herci ve vedlejších rolích nějací strejdové z dědiny. Tu atmosféru tvůrcům věřím a to je u fantasy seriálu žádoucí. Když to srovnám s nějakým současným britským seriálem jako třeba Merlin, vychází mi polský Zaklínač jako jasný vítěz.(21.6.2011)

  • paascha
    *

    Vysvětlení je stejné, jako u filmu, jen ještě hvězda dolů, protože je to dlouhé, příliš dlouhé na takový shit(7.5.2010)

  • kvasiva
    ****

    Celkově parádní dílo. Určitě mohlo být lepší a více těžit z knižní předlohy, ale i tak klobouk dolů před poláky. Obecně fantasy moc nemusím, ale ze Zaklínače jsem byl nadšen hned od začátku.(5.5.2012)

  • Bakllazaan
    ***

    ále...furt lepší než to co v televizích jinak dávaj. A ke všemu fantasy seriálu je asi jako prstů na 1 ruce...takže díky aspoň za to málo:)(25.7.2008)

  • sportovec
    *****

    Přes oprávněné Galadrieliny výhrady musím uvést, že i tak je seriál sevřenější a hutnější než jeho filmová shrnutina. Klady pro mne převládají i za těchto okolností. V rámci svébytného polského kulturního fenoménu, před nímž v případě jeho vrcholných projevů smekám s nanejvýš pokornou úctou, to znamená skvělý výkon Zebrowského, jehož mimořádnost získává na kvalitě právě v souvislosti s Galadrielinými kritickými postřehy, a dále slovanskou kvalitní adaptaci jinak zatím pouze západoevropsky uchopeného žánru. Slovanská i baltská problematika jsou i nám ovšem stejně, ne-li ještě více blízky. Ozvuky mýtů i některých vědeckých dohadů jsou zvládnuty na vysoké úrovni již v literární předloze a v tomto ohledu nic nezměnila ani Brodzkého režie. Polský seriál svým způsobem nahrazuje mnohé, co v našem osvojení domácích bájí fatálně chybí. Sapkowského téma snese v našem kontextu srovnání s tvorbou Beneše-Třebízského (zejména historický román DAGMAR o významné dánské královně, starší dceři Přemysla I. Otakara), Jiráskovou (STARÉ POVĚSTI ČESKÉ) nebo Štorchovou (LOVCI MAMUTŮ, NA VELKÉ ŘECE). Víc než čestně tento "VĚDMÍN" obstojí v porovnání s americkou produkcí typu různých HERKULŮ a PÁNŮ ŠELEM a srovnání snese i s francouzskými ASTERIXY a OBELIXY. Lehký žánr má jednu prožluklou vlastnost: není velkým uměním a v tomto ohledu ho vymezuje i svébytná poetika. Císař nemusí být vždy nahatý; někdy není jen suprasalónně oblečený. I to se může stát.(28.3.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace