Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film podle stejnojmenné slavné povídky německého romantika E. T. A. Hoffmanna byl natočen ve společné produkci DEFY a švédské společnosti Pandora-Film za spoluúčasti francouzských umělců. Vynikající pařížský zlatník doby „krále slunce" Ludvíka XIV. Cardillac vraždí své šlechtické zákazníky, odnášející si z jeho dílny mistrovské kousky jeho řemesla. Mstí tak svou matku, která byla kdysi svedena šlechticem. Po pachateli záhadných vražd policie dlouho marně pátrá. Cardillacův tovaryš Olivier čirou náhodou přijde na dvojí život svého mistra. Neudá jej však policii, neboť miluje jeho dceru Madelon. Cardillac se Olivierovi vyzpovídá a slíbí mu, že začne nový život. Nedodrží však své slovo. Jeho manie je příliš silná a tak při příští příležitosti chce opět svého zákazníka zavraždit. Nezdaří se mu to, naopak sám utrží smrtelnou ránu. Shodou okolností je Olivier obviněn z vraždy Cardillaca i všech šlechticů. Všechny důkazy svědčí proti němu. Olivier by se mohl snadno ospravedlnit, slíbil však Cardillacovi, že Madelon se nikdy nedozví o činech svého otce. Olivier je však osvobozen zásahem slečny ze Scuderi, která citově vytuší Olivierovu nevinu a které Olivier vyjeví pravý stav věcí. (Filmový přehled)

(více)

Recenze (1)

ripo

všechny recenze uživatele

Výpravný film o hrozných činech nejskvělejšího francouzského zlatníka z doby vlády Ludvíka XIV. Cardillaca byl natočen ve společné produkci německé DEFY a švédské společnosti A. B. Pandora-Film Stockholm. Vedle švédských a německých umělců (z nichž se tu v krátké době — po „Carole Lamberti" — už po druhé objevuje v titulní roli před nedávném téměř zapomenutá slavná německá herečka éry němého filmu Henny Portenová) spolupracovali na filmu i umělci francouzští. Přes tuto mnohonárodnost nepůsobí film „Slečna ze Scuderi" nejednotným dojmem. Je to řemeslně pečlivě udělaný snímek, ale nelze v něm hledat nic víc, než v něm skutečně je. Scénáristé si vzali za předlohu slavnou stejnojmennou povídku německého romantika E. T. A. Hoffmanna, která patři k jeho nejzralejším dílům. Německá kritika filmu vytýká, že z povídky nezůstalo ve scénáři mnoho zachováno, zejména že je skreslena postava skvělého francouzského zlatníka mistra Cardillaca. „Cardillac, který kupce svých jedinečných klenotů zabíjí, aby šperky neviděl promarněny na lehkovážných ženách, je podle scénáře jakousi obětí feudalismu: v každém zavražděném, říká Cardillac, vidí svůdce své matky ... To dává Cardillacovi kladné rysy, jichž vlastně nemá," píše kritik Berliner Zeitung. Film udrží divákův zájem poutavým dějem i dobrými hereckými výkony. Filmový přehled 48/1955 ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama