Obsahy(1)
Max prijme stávku, že dokáže vydržať v strašidelnom zámku celú hodinu (od 23.00 do polnoci) bez toho, že by volal o pomoc. Hneď po príchode sa stretáva s rôznymi zvláštnymi a hororovými víziami, no je aj tak na ceste za víťazstvom, keď sa cez telefón dozvedá hroznú správu... (matriosa)
Recenze (9)
Horory s tematikou strašidelných domů patří k mým nejoblíbenějším a jakožto zdejší hororový expert jsem jich zhlédl bezmála tisíce. Nadšeně jsem tedy zajásal, když se mi při brouzdání databází podařilo narazit na francouzský Au secours!, jenž dosud zcela unikal mé odborné pozornosti. Jásot však odezněl již pár minutách, jelikož jsem místo hororu obdržel krajně nepovedenou grotesku, kterou se navíc režisér rozhodl vylepšit o "triky" (např. zrychlený záběr, otáčení obrazu, atd.), ze kterých leda tak bolela hlava. Hodnotím pochopitelně odpadem a v žádném případě nehodlám zjišťovat, jestli se Abel Grace v některém ze svých následujících snímků rozhodl obohatit svůj trikový arsenál i o divoké zatřesení s kamerou. ()
(Verze: 23 minut) Současné filmy s kombinací žánrů komedie a hororu vcelku vyhledávám, tudíž jsem byl hodně zvědavý, jak na mě zapůsobí němý film tohoto ražení. A po zhlédnutí filmu musím konstatovat, že Au secours! si s touto výzvou poradil se ctí, jakkoliv po hororové stránce působí už také spíš úsměvně. Bavil mě už jen hlavní hrdina, zpívající a neohrožený muž činu, jehož jedinou slabinou je panička-husička a výraz vyděšeného k smrti předvádí geniálně. No a pak je to samozřejmě už zvenku zlověstně vypadající zámek, který nabízí sérii různých nástrah, u nichž se nešetřilo fantazií a tvůrci si tak trochu zaexperimentovali (triky se skákáním, zpomalováním, zrychlováním, ohýbáním obrazu atd.). Mě osobně nejvíc pobavila příprava na popravu. Vtipná hříčka, kterou vidím na slušné 4*. ()
Jen lehce hororem šmrnclá groteska, která je sice zábavně odlehčená a nese se na hodně uvolněné vlně, ale chybí jí cokoli navíc, je to jen pásmo gagů, bez příběhu, myšlenky, něčeho navíc. Což může fungovat pouze v případě, že u diváka zafungují všechny gagy. Jakmile nějaký z nich nezabere, jde to do kopru. A zatímco Buster Keaton či Harold Lloyd u mě fungují spolehlivě, tohle... bylo až příliš jednoduché. ()
Potřeboval jsem si spravit chuť a tak jsem zabrousil opět ke starému poctivému řemeslu. Tento starý klenot z roku 1924 jsem shlédl ve dvaceti čtyř minutové verzi . Je podán formou němé grotesky, kterou doplňuje psané písmo (viděno v ruském jazyce) a přestože jsou triky v dnešní době už dost „zastaralé“, neztratili ani po těch letech své kouzlo a půvab. Navíc se mi forma humoru líbila, takže jsem byl navýsost spokojený. ()
Originální jsou triky s kamerou (i když Buster Keaton v témže roce ve Frigo jako Sherlock Holmes experimentoval daleko více a lépe), ale ve verzi, kterou jsem viděl, jich zas tak moc nebylo. Spousta nápadů ze strašidelného hradu je dobrá, ale chtělo by to některé víc rozvinout a vytvořit tak plynulejší řetězové gagy, jakými se proslavili zejména Lloyd a Frigo. Malomoccc: No myslím, že většina grotesek je založená na vtipném příběhu s pointou. A myslím, že Au secours! je mnohem samoúčelnější než většina Chaplinových a Keatonových filmů. ()
"Jsem tu deset minut a už jsem se otrávil." ()
Nemá to na eskapády Bustera Keatona a Harolda Lloyda, ktorý obidvaja zažili niečo podobné v ´´strašidelných´´ domoch, ale je to príjemný kúsok nemej komédie. ()
Abel Gance rozhodně nebyl režisérem grotesek nebo strašidelných filmů. Tohle ale groteska je (co také jiného s Maxem Linderem) má svůj půvab i ve zjištění, že každý hrdina má nějaké slabé místo. Zkrátka "cherchez la femme". 40 minutová verze. ()
Hororova groteska plna vybornych triku a silenych napadu. Existuje (nebo alespon existovalo) nekolik ruzne dlouhych verzi, ja videl zrejme nejkratsi - americkou, co vysla na dvd. ()