Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gouryella
    ****

    Na muj vkus az moc protahovana i kdyz co do reality asi neprekonatelna filmova klasika je opravdu nezvykle nehollywoodskym pohledem na vietnamskou valku.(30.7.2002)

  • Faidra
    *****

    Vám vadilo čekat na Marlona tři hodiny? Já bych na něj bez řečí čekala tři roky... ale já nejsem normální, takže se to nepočítá. Vietnam postihla apokalypsa, Martina Sheena během natáčení infarkt, Coppolu kopačky od manželky, rozpočet opakované přešvihnutí, štáb jeden malér za druhým a divák i z opačného a skoro třicet let vzdáleného břehu tuší, že tohle není film o Vietnamu - to je Vietnam. Čtyři pekelní jezdci si to za tónů Walkürenritt uhánějí napalmem spálenou zemí, kam před chvílí dopadla místo hvězdy zvané Pelyněk hvězda na americké vlajce, dravé šelmy vládnou džungli a nevidí v cizích vojácích nic jiného než kořist, hrůzný trip se mění v ještě hrůznější vystřízlivění, a to jsem to ještě k tomu poprvé viděla ve věku, kdy mi chybělo ještě pár let do doby, kdy bych si mohla legálně zastřít vědomí rychlou alkoholovou pomocí. A nyní, dámy a pánové... Apokalypsa.(8.9.2007)

  • Rob Roy
    ****

    Viděl jsem Redux verzi a i přes více než tříhodinovou stopáž to je silný film. Vietnam ukazuje jako totální chaos a tak trochu anarchii. Místy jsem si dokonce vzpomněl i na Lynche (nebo vám snad připadá normální surfovat na pláži za napalmového útoku?). Ovšem nachází se zde i slabší místa, která musíte přetrpět. Úvodní a závěrečná sekvence ( s písní od The Doors ) a Robert Duvall nemají chybu. Po druhém skouknutí doma na DVD jsem došel k názoru, že tenhle film kazí závěrečná třetina, kde nám plukovník Kurtz vštěpuje do hlavy něco ( údajně svojí filozofii ), kterou jsem dosud nepochopil a začínám si myslet, že jenom plácá kraviny bez hlavy a paty, aby si divák řekl, že to je magor.(6.12.2003)

  • Radek99
    *****

    Obecně kvituji s úlevou všechny pacifistické tendence a přikláním se k tomu, že válečné filmy jako takové nejsou mým oblíbeným žánrem, výjimku tvoří jen ty z nich, které demaskují zrůdnou podstatu války a netváří se tak, že válka je skvělá show, akce a adrenalinová jízda (viz mnohé pokleslé válečné akční filmy - kupříkladu propagandou nasáklá série o Johnu Rambovi). Válka prostě není cool, je to Utrpení, Bolest a Smrt... A takhle reflektována má pak i percepce takového snímku smysl. Stejně tak funguje i svět Coppolovy Apokalypsy...cynický svět hrůzy a odosobnění válečné mašinérie, nezastavitelného kolosu smrti a zabíjení, který nezávisle na lidech, jenž ho uvedli do pohybu, svou setrvačností a kinetikou drtí vše a všechny. Hrůza, Smrt, Prázdnota... Člověk si někde v sobě nese archetyp dávného válečníka a jeho sklon k destrukci a nihilistické zkáze...Apokalypsa...konec světa...zasazený do vietnamské džungle. Existuje vůbec silnější protiválečné memento než toto filmové mene tekel?(25.9.2007)

  • Tuxedo
    ****

    První dvě hodiny jsou nejkomplexnějším zachycením Vietnamu tehdejší doby, jaké jsem měl možnost vidět a o to více je škoda, že to ta poslední třetinka o bod snižuje.(27.4.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace