poster

Metro

  • Velká Británie

    Creep

  • Německo

    Creep

  • Slovensko

    Metro

  • Slovensko

    Hrôza v metre

Horor / Thriller / Mysteriózní

Velká Británie / Německo, 2004, 85 min

Scénář:

Christopher Smith

Kamera:

Danny Cohen

Producenti:

Julie Baines
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Subjektiv
    odpad!

    Bylo nebylo, pan režisér Smith se před lety díval na Lolu, kterak běží o život. Film se mu líbil, radoval se z něj a tleskal rukama jako malé dítě: "Ach, ta krásně běhá, ale punčochy, chybí jí punčochy. A žluté květované šaty. A lodičky." Byl to muž činu, oslovit dámu, Franku Potente, a získat ji do svého filmu pro něj nebyl žádný problém. Chtěl být originální a tak si řekl: "Lola utíkala za něčím o život, Kate poběží před něčím o život." V roce 2003 se díval na další film, Revizory, a řekl si: "Ach vy komunističtí neznabozi, vy houby víte, co je to peklo, protože jste v zajetí bludu, že horor je pokleslý žánr. Já vám ještě ukážu, jak se užívají symboly." A skutečně, svůj film naplnil k prasknutí všemožnou promyšlenou symbolikou. Vrcholem je scéna, ve které si vrah umývá ruce před vraždou/operací. Režisér ho chytře postavil do role Piláta a nechal ho tím jednoduchým gestem pokrytecky říci: "Já nejsem vinen krví té slečny, to vy jste, páč se na to díváte a přesně tohle chcete." Tak v prosté zkratce vyjádřil, na co Haneke potřeboval celý film Funny Games. Třešničkou na dortu je, že se k onomu výkonu navlékne do operačního pláště. Tím staví k výše popsanému významu antitezi, jež zní: "Tento výkon je nezbytný. Tím, že zabiju tuto ženu, zbavím společnost i jedince zanícené rány touhy po krvi, aniž by bylo komukoliv ublíženo." Nebo jiný příklad, ve kterém Kate opouští prostor označený nápisem "Danger - High Voltage" a dvěma blesky. Divákovi je tak naznačeno, že konečně vstupuje do bezpečí, do zóny, ve které není místo pro sdílení tužeb s vyšinutými jedinci z SS. Divákovy zvrácené choutky jsou ukojeny a může se opět stát člověkem, stejně jako Kate. Její náhle znejistělý výraz však naznačuje, že ne každý opustil řady virtuálních vrahů. Postmoderna, která všechny "vznešené pravdy", boha, vědu, filozofii, přesunula tam, kam patří, mezi více či méně sofistikovaná vyprávění, totiž právem vzala člověku jistotu. Dala mu však peníze a domácí mazlíčky - a v těch spočívá pravé štěstí.(19.9.2008)

  • AngelAngie
    **

    Vynechala bych nějakou tu brutalitu, ale jinak vcelku povedený horor.(30.5.2008)

  • Ruut
    **

    Hodně nevyvážený (chvílemi) horor. Příběh má spoustu nelogičností a většina postav je nesympatických. Záporák mi přišel celkem povedený. Jen zamrzí že ze začátku budované napětí a předtuchu jakéhosi monstra s nadlidskou silou za rohem se mění čím dál více v uplakaného slabého Gluma. Zase plusem je originalní, ikdyž všem dobře známé prostředí, a hlavně hudba. Soundtrack byl skvěle vybraný. Líbilo se mi i jakým způsobem autor jen lehce, ale naprosto dostatečně, naznačil původ našeho monstra. Franka Potente v hlavní roly je celkem snesitelna. Nicméně na své herecké kreace v Lole a hlavně Princezna a bojovník absolutně tentokrát neměla.(5.8.2006)

  • kingik
    ***

    Kate se rozhodne, že půjde za svým hereckým idolem, jen aby ho mohla uvidět. Protože se jí nepodařilo sehnat si taxi, vydá se na nejbližší stanici metra. Za pár minut jí jede poslední spoj. Protože je podnapilá, na chvíli usne, když se probudí zjistí, že jí vlak dávno ujel. Hledá východ, ale všechno je zamčené. V metru se však začnou dít divné věci a Kate má pocit, že ji něco sleduje a boj o život začíná. Zajímavý horor by si zasloužil propracovanější režii, ale drsnými momenty a napětím a hlavně talentovanou Frankou Potente se v něm nešetří. 60%(18.1.2009)

  • sniper18
    ****

    Je to celkom dobrý horor z európskej produkcie. Má dosť dobrý príbeh o mladej žene, ktorá zaspí počas čakania na metro a následne zistí, že je na stanici zamknutá a tak začne hľadať cestu von. Ale niekto ju začne prenasleduje, zanechávať za sebou mŕtvoly a v tomto rozsiahlom systéme podzemných chodieb má svoj domov. Spracovanie je celkom slušné, celý film je prakticky jedna dlhá naháňačka s pár statistickejšími scénami na určitom mieste, v prvej polovici ešte v kľudnejšom tempe, kedy hlavná postava len hľadá cestu von a občas na niekoho narazí, pričom ju prenasleduje len nejaké neznáme zlo, ktoré až také problémy nerobí, ale keď sa už v polovici filmu stretne s predstaviteľom zla zoči voči a to teda skutočne doslova, tak zase pokračuje dlhá naháňačka už v dynamickejšom a krvavejšom štýle. Síce dejovo to až tak výnimočne nepôsobí, ale o úroveň ho povyšuje výborne zvolené prostredie, metro, kanalizácia, uzavreté priestory kliniky a podobne majú niečo do seba a z filmu to robí relatívne originálne pôsobiaci horor. Samotných krvavých scén tu až tak moc nie je, ale som s nimi celkom spokojný. Zabitých je tu len pár, ale celé to pôsobí tak správne surovo a reálne, niektoré úmrtia sú výborné a obzvlášť to posledné. O atmosfére sa tu vôbec hovoriť nedá a ani napätie nie je moc výrazné, ale v tomto filme to ani moc neprekáža, dobre funguje aj bez toho. Veľkú pochvalu si zaslúži samotný zabijak, síce nie je originálny, podobný typ sa už objavil vo viacerých filmoch, ale tento typ mi v takomto filme sedí asi najviac. A čo sa týka hereckého obsadenia, tak väčšinu času tu vidno prakticky len hlavnú hrdinku a Franka Potente mi tu sadla, ale ani tých pár menej dôležitých postáv nie je zlých. Réžia a technická stránka sú bez problémov. Metro by som normálne označil za mierne nadpriemerný horor, ale dobrý výber prostredia, záporáka a aj ten surový štýl ho v mojich očiach povyšujú o úroveň vyššie. Objektívna kvalita filmu- 62%, film sa páči mne na 72%.(29.2.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace