Reklama

Reklama

Obsahy(1)

17. července roku 1942 začala jedna z největších bitev II. světové války. Bojovalo se o průmyslové město na Volze, tehdejší Stalingrad a velení obou armád - sovětské i německé - si byla vědoma, že právě zde se rozhodne o konečném vítězství. Příběh, inspirovaný stejnojmennou knihou amerického historika Williama Craiga, líčí - v dramatickém rámci krvavého válečného střetu - souboj ruského ostřelovače Vasilije Zajceva s německým rozvědčíkem majorem Konigem. Ten dostal za úkol zlikvidovat vojáka z Uralu, který má pro sovětskou válečnou propagandu nesmírnou cenu. Jeho nadřízený Danilov z něj doslova "stvořil" zářivý prototyp skromného, prostého a přitom neohroženého hrdiny, schopného bez zaváhání položit život za vlast. Netuší, že si tím také postavil do cesty soka v lásce. Německá strana věří a doufá, že smrt Vasilije by alespoň na čas ochromila bojeschopnost rudoarmějců u Stalingradu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (758)

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

85% - Čtyři a půl hvězdičky za nejzajímavější válečný film, co jsem v poslední době viděl. Rozumím všem zdejším kritikům, kteří by si přáli více akce. Nicméně s nimi nesouhlasím. Annaud vyloží akční karty na stůl hned na zčátku, takže je divákovi jasno v jak drsném prostředí se děj odehrává. Pak nastupuje příběh, který je logicky prokládán několika sniperskými akcemi vysokého napětí, a vyvrcholí v Duel. Více akce pro mě není třeba - od toho tu mám počítačové hry. Podle mě film Nepřítel před branami přesvědčivě zachycuje stalingradskou atmosféru, a k tomu se snaží vyprávět příběh několika zajímavých postav -na válečný film VELMI obstojně. **** +1/2 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pokud západní tvůrci točí o hrdinném lidu Sovětského svazu, vždycky to dopadne krkolomně a Annaud není výjimkou. Více než slibný námět pohřbil nejen pod troskami továrny na traktory, ale i pod děravým scénářem, kopou do očí bijících technických nesmyslů (např. nízký nálet bombardérů), logických chyb (za všechny blyštivá cinkrlátka na uniformě a čepici majora Königa, zřejmě opatřená nápisy "Střílej!" v azbuce) a hlavně sešněrovanou romantickou linií, okořeněnou pravým válečným "silent sexem", při kterém se R.Weisz tváří, jako by ji Vasja Law píchal pod žebra kuchyňským nožem.. Nepřítel před branami tak zanechal pachuť nedotažené šance a s ohledem na svou nevyrovnanost, si zajímavost ponechal prakticky jen ve dvou polohách. V obstojně zvládnuté válečné vřavě (úvodní plavba po Volze pod dohledem Stuk, Zajcevova první akce z fontány) a jakoukoliv přítomností Eda Harrise na plátně, jehož precizně chladnému (holt Němec) majorovi mělo náležet mnohem více prostoru. To J.Fiennes, jakožto politický pisálek a PR manager Zajceva v jednom, který si ve finále uvědomí nesrovnalosti v komunistické doktríně a učiní svou hlavu alespoň něčím užitečnou - ten předvedl jeden z nejžalostnějších hereckých výkonů uplynulé dekády.. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Úvodní bojová pasáž je naprosto fantastická a svou vizuální špinavostí a šokujícím naturalistickým charakterem se emocionálně takřka vyrovná úvodní půlhodince v Ryanovi. Annaud vůbec znovu potvrzuje, jak objemnou obrazovou imaginací a působivým vypravěčským talentem byl obdařen, vrcholné scény ve spíše psychologicky orientovaném zbytku filmu patří pořád k tomu nejlepšímu ve svém žánru (hlavně nervy drásající a umně protahovaná scéna se "zpětným zrcátkem" je dech beroucí) a atmosféra stalingradského pekla se zadře hluboko pod kůži, byť v prvních minutách nastavila sama sobě nezdolatelnou laťku. Všechny zmíněné highlighty včetně unikátního souboje dvou megacharismatických sniperů (díky démonickému rozměru Eda Harrise ani nevíme, komu vlastně fandit) jsou ale soustavně narušovány nefungujícími vedlejšími motivy ohledně trochu sentimentálně zdůrazňované romance či pro vývoj děje nepotřebné politiky, které natahují stopáž neúměrně ke klíčovému atraktivnímu dění. Annaud si to měl pohlídat a nesklouzávat k laciným hollywoodským zvratům, a bylo by to jasně za 5*... ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack James Horner: 1. River Crossing to Stalingrad ,2. The Hunter Becomes the Hunted ,3. Vassili's Fame Spreads ,4. Koulikov ,5. The Dream ,6. Bitter News ,7. The Tractor Factory ,8. A Sniper's War ,9. Sacha's Risk ,10. Betrayal ,11. Danilov's Confession ,12. Tania (End Credits) , ()

Galerie (119)

Zajímavosti (48)

  • Když při přesunu přes Volhu několik vojáků vyskočí z lodi, jeden z důstojníků po nich z šestiranného revolveru vypálí nejméně 8x. (profeek05)
  • Když je na začátku filmu záběr na obrněný vagón, tak jsou na něm použity věže z tanku z T 34/85, ale v té době se vyráběl T 34/76. (BloodMax)
  • Na detailných záberoch Danilovovej (Ralph Fiennes) tváre vidieť, že šošovky v jeho okuliaroch majú moderné antireflexné vrstvy. (Arsenal83)

Reklama

Reklama