• Cival
    *****

    Mistrovské dílo bez jediného kazu. Přestože by se dal příběh shrnout do jedné věty, nezbylo mi než jej po kouskách hltat celé tři hodiny a kroutit hlavou nad Coppolovým nesmrtelným kumštem.(24.7.2004)

  • Galadriel
    *****

    Nemůžu hodnotit jinak. Tenhle film sice nevyniká tím, co si asi člověk pod klasickou gangsterkou představí - dlouhými a krvavými přestřelkami, ale naopak nám servíruje úžasnou ságu jedné mafiánské rodiny prostřednictvím velkého kápa Dona Corleoneho (úžasný sípající Marlon Brando) a jeho syna Michaela (geniální Al Pacino), který zpočatku jako jediný z rodiny neměl s mafií a ilegální činností nic společného, ale okolnosti, příležitost a nejspíš i geny dokázaly změnit leccos. Samozřejmě že na pár kulek do hlavy (a nejen do ní dojde), ale tím hlavním jsou zde proměny a vývoj postav, úkoly, které chtějí nebo musí plnit, intriky mezi přistěhovaleckými rodinami atd. Kromě famózních hereckých výkonů je nepřehlédnutelná perfektní režie, díky které téměř tříhodinový film uteče jakoby nic a také nepřeslechnutelně krásná hudba Nina Roty. U mě jde opravdu při vší úctě k Martinu Scorsesemu o nejlepší mafiánský film, jaký jsem kdy viděla a zřejmě i uvidím, tohle už se dneska netočí.(2.7.2006)

  • DaviD3141
    *****

    Týmto filmom ponúkol Francis Ford Coppola verejnosti niečo, čo nemohla odmietnuť. Príbeh sleduje vzostup mafie a zločineckej rodiny Corleoneovcov v 40. rokoch 20. storočia a spriada bohatú spleť vzťahov s detailným vykreslením rituálov uzavretej skupiny. Keďže sa u divákov aj filmových kritikov stal jedným z najúspešnejších filmov 70. rokov, nevyhnutne nasledovali ďalšie časti (Krstný otec II, 1974 a Krstný otec III, 1990). Mafiánsky boss don Vito Corleone (Marlon Brando) patrí do spoločnosti, kde vražda nie je „nič osobné, len čistý biznis“. Napriek prílišnému násiliu, ktoré však odôvodňuje zápletka a nikdy nie je samoúčelné, film účinne vyjadruje zákony vernosti, lásky, mužskej cti a ženskej poddajnosti, ktoré držia rodinu pokope. Zdá sa, že obecenstvo viac než vraždy šokovala scéna, v ktorej sa mafiánsky boss prebudí a nájde v posteli krvavú hlavu svojho koňa. Coppola zvládol túto tému vynikajúco vďaka šerosvitovej kamere v interiéroch a vynikajúcemu hereckému obsadeniu na čele s Brandom, ktorý svojím chrapľavým hlasom a pápežskými gestami vytvára ikonografickú postavu, keď sa mení z prísneho krstného otca na láskavú hlavu rodiny. Brando sa preslávil tým, že na udeľovanie Oscarov poslal namiesto seba Indiánku ako protest proti spôsobu, akým sa s Indiánmi v USA zaobchádzalo. 90%(18.8.2010)

Nastala chyba při přehrávání videa.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace