Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marius
    *****

    Knihu som nečítal. Film je výborný ale rozhodne z neho nie som odvarený tak aby som ho vyhlásil za najlepší film aký bol kedy natočený - to totiž ani náhodou nie je. Skôr na 4,5*.(12.4.2004)

  • Marigold
    *****

    Teprve stříbrné plátno mi konečně umožnilo pocítit velikost tohoto skvostu, který mi v omezené a mělké ploše televizní obrazovky přišel vždy jaksi rozvláčný a bez hloubky některých dalších Coppolových děl. Byl to, samozřejmě, omyl. Kmotr je neobyčejně robustní epikou, ryze narativním filmem, jehož monumentálnost je plná jemných detailů a scén vystavěných s architektonickou precizností (způsob, jakým režisér mistrně kombinuje různé složky vypravování, aby umocnil intenzivní napětí, je jedinečný). Nelze ho konzumovat po částech, nelze u něj vypnout pozornost. Coppola je intenzivní, scény do sebe logicky vplývají (prolínačkový střih není samoúčelný) a fascinující je sledovat proměny postav, které jakoby s filmem stárly a radikálně se vnitřně přetvářely. Kmotr je "film-život", radikální manifest fiktivního času, který svou sevřeností a silou dokáže zcela ovládnout ten aktuální. Podmanivý, kontemplativní zážitek, který to plátno velké skutečně potřebuje.(12.1.2011)

  • DaviD3141
    ****

    Týmto filmom ponúkol Francis Ford Coppola verejnosti niečo, čo nemohla odmietnuť. Príbeh sleduje vzostup mafie a zločineckej rodiny Corleoneovcov v 40. rokoch 20. storočia a spriada bohatú spleť vzťahov s detailným vykreslením rituálov uzavretej skupiny. Keďže sa u divákov aj filmových kritikov stal jedným z najúspešnejších filmov 70. rokov, nevyhnutne nasledovali ďalšie časti (Krstný otec II, 1974 a Krstný otec III, 1990). Mafiánsky boss don Vito Corleone (Marlon Brando) patrí do spoločnosti, kde vražda nie je „nič osobné, len čistý biznis“. Napriek prílišnému násiliu, ktoré však odôvodňuje zápletka a nikdy nie je samoúčelné, film účinne vyjadruje zákony vernosti, lásky, mužskej cti a ženskej poddajnosti, ktoré držia rodinu pokope. Zdá sa, že obecenstvo viac než vraždy šokovala scéna, v ktorej sa mafiánsky boss prebudí a nájde v posteli krvavú hlavu svojho koňa. Coppola zvládol túto tému vynikajúco vďaka šerosvitovej kamere v interiéroch a vynikajúcemu hereckému obsadeniu na čele s Brandom, ktorý svojím chrapľavým hlasom a pápežskými gestami vytvára ikonografickú postavu, keď sa mení z prísneho krstného otca na láskavú hlavu rodiny. Brando sa preslávil tým, že na udeľovanie Oscarov poslal namiesto seba Indiánku ako protest proti spôsobu, akým sa s Indiánmi v USA zaobchádzalo. 90%(18.8.2010)

  • TheMaker
    ***

    :::::::::::::::::::::::::::: Krásně natočeno, ale nebavilo. Velká klasika ne mne zapůsobila spíše nudně, ale i tak je to opravdu kvalitní film s výbornými hereckými výkony. Bohužel jsem ale usínal. Na další dva díly nemám chuť se dívat. Mé oblíbené mafiánské filmy Casino, Scarface a Carlitova cesta byly nepřemoženy !! :::::::::::::::::::::::::::::(17.3.2009)

  • MrHlad
    *****

    Prostě Kmotr. Jeden z nejlepších filmů všech dob. Víc je asi zbytečné říkat.(21.9.2002)

  • - Jako mafiánské sídlo Vita Coleoneho (Marlon Brando) posloužila kamenná vila s pěti ložnicemi a čtyřmi koupelnami postavená v roce 1930 na newyorském Staten Islandu. Majitelé s natáčením souhlasili za novou střechu. Od listopadu 2014 byla nemovitost k prodeji za 2,9 miliónů dolarů (cca 71,6 mil. Kč), majitelé však nakonec nabídku stáhli. (peetriss)

  • - Keď vedúci výrobu Robert Evans prvýkrát počul dnes už legendárnu hudbu, ktorú k filmu skomponoval Nino Rota, nazval ju hroznou. Zachránili ju až nadšené reakcie divákov na testovacom premietaní. (Dado513)

  • - K myšlienke, že postavu Johnyho Fontanea (Al Martino) napísal Mario Puzo skutočne podľa známeho speváka a herca Franka Sinatru, vedú viaceré zaujímavé podobnosti. Podobne ako Sinatra, i Fontane opustil svoju prvú ženu, aby sa mohol oženiť s nádhernou hollywoodskou herečkou (Sinatrovou manželkou bola hviezda Ava Gardnerová). Keď má ťažké obdobie, poškuľuje Fontane po veľkovýpravnom filme (Sinatra hrál v Odtiaľto až na večnosť (1953)) a vidí sa mu, že je kľúčovým faktorom návratu na výslnie. (Dado513)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace