poster

Lidé deště

  • USA

    Rain People, The

  • slovenský

    Ľudia dažďa

Drama

USA, 1969, 101 min

Kamera:

Bill Butler

Hudba:

Ronald Stein

Producenti:

Bart Patton

Střih:

Barry Malkin
(další profese)
  • lena60
    ****

    "Lidé deště jsou z kapek. A když pláčou, tak úplně zmizí, protože sami sebe vypláčou."(2.8.2008)

  • genetique
    ***

    Ranný Coppolov film so vznešeným obsadením. Mladí, dnes už preslávení herci prevádzajú v jednom zo svojich prvých filmov naozaj skvelé výkony, škoda, že scenár im v tej kvalite nemôže ani zďaleka konkurovať. James Caan predvádza naozaj umiernený a sústredený výkon. Tragicky ladený road-movie začne svoju zaujímavú myšlienku a zápletku využívať príliš neskoro na to, aby ma dokázal dostatočne zaujať. Zo začiatku je to len bezduchý a nezáživný útek mladej ženy pred svojou vlastnou identitou. K záveru je film naozaj emocionálne vypätý a dramatické napätie ako aj kvalita charakterov sa dostáva na povrch, no prvú hodinku som takmer zaspal. 65%.(16.5.2009)

  • igi B.
    ****

    Zvláštní >psychologická< road movie coby vynikající filmařina ač mladého, přesto již vyzrálého Pana Filmaře F.F.C. s citlivě brilantními hereckými výkony... Podivné cesty osudu svedou dohromady několik zcela odlišných lidí, přičemž nakonec až tak trošku s nelibostí zjistíte, že nejnormálnější člověk v celém příběhu je nejspíš právě ten "retardovaný" Jimmy Kilgannon (Killer) v podání skvělého Jamese Caana...(27.2.2007)

  • Matty
    ****

    Jeden z několika odvážných filmů, které na konci 60. let v podstatě zachránily Hollywood. Třebaže je hlavní hrdinkou žena, její nelichotivé vykreslení neodpovídá mé představě o „ženském filmu“. Natalie zbaběle utíká před zodpovědností, nechce se na nikoho vázat, chce být sama, chce být volná. Ale co dál…? Dnes působí lidé Deště dosti ošuntěle a všedně, ale tehdy vážně nebylo obvyklé, aby režisér společně s kamerou a cca dvacítkou dalších nadšenců vyrazil z východního pobřeží Států na pobřeží západní a po cestě natáčel na místech, která mu přijdou vhod. Už zde jsou patrny znaky Coppolovy mistrovské práce s mizanscénou (zrcadlová scéna) a jeho záliby v paralelním nahrávání vícero zvuků (nechává mluvit i čtyři postavy najednou), kterou posléze rozvinul v Rozhovoru. Jednoduchý příběh již poněkud vyčpěl, zbytek bych ale pro jeho relevantní postavení ve filmové historii nezatracoval. 75%(21.8.2009)

  • LiVentura
    ****

    Herecký koncert.. dva osamocení hrdinové společně utíkají před realitou dneška.(16.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace