poster

Super Size Me

  • USA

    Super Size Me

  • Slovensko

    Super Size Me

Dokumentární

USA, 2004, 100 min

Režie:

Morgan Spurlock

Scénář:

Morgan Spurlock
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dan9K
    ****

    Ohromně důležitý, poučný, znervózňující a také i zábavný dokument. Já rovněž navštívím McDonald v průměru dvakrát týdně, pravidelně si dám čtvrtlibráka se sýrem, Mc Country, Big Maca, či nejčastěji tradičního Cheese (hlavně kvůli ceně) a k tomu malého shakea všech chutí. Při mém poměru - výška: 186cm, váha: 62kg bych řekl, že nemám žádný problém a ve chvíli, kdy bych prostě ztloustnul, tak toho nechám. Jím a piji takřka pouze nezdrává jídla, až na ovoce, čas od času zeleninu, mléko ve všech formách ....eh, ale se zdravím nemám nejmenší problém, v podstatě nikdy mi nic nebylo a kdyby náhodou ano, nebude pro mě snad nejmenším problémem se přizpůsobit. Proto také koukám skrz prsty na tlusté lidi, kteří se snaží zhubnout a ono to prý prostě nejde a zvlášť, když pak řeknou, že my štíhlí musíme být asi divní. Na to existuje ta nejjednodušší rada pod sluncem. Nežerte jak prasata! Nikdy jsem nepotkal tlustého člověka, který by byl tlustý z ničeho nic. Samozřejmě, že jsou určité genové předpoklady, ale právě kvůli nim by měl každý svůj jídelníček přizpůsobit. Když má člověk na sobě příliš tuku, asi toho snědl za život více, než nutně potřeboval. Všechny lidi s nadváhou, které znám, si vybavuji především s jidlem v ruce. Často byla v dokumentu zmiňována také žaloba na fast-foody. Ta je pochopitelně stejně směšná jako žaloba "řidiče", který zažaloval značku svého auta za to, že v manuálu neuvedla, že featura na zachování stejné rychlosti po dálnici zároveň neobsahuje i kompletní ovládání vozidla a on tak nemohl vědět, že nabourá do stromu. Mnohem důležitější věcí ale byla reklama. Uznávám, že každý má právo na své rozhodnutí a nikdo z nás nemusí být na reklamě závislý. Já také rád navštívím Mekáč, koupím si Haribo a Coca colu.... i když mě teď nic dalšího nenapadá, pointa je v tom, že si prostě nebudu kvůli reklamě pořizovat něco, co mi nedává racionální důvod si takový výrobek kupovat. Nikdo z nás nemusí být tedy zavislý. Nikdo až na děti. Všichni jsme v dokumentu viděli, jak jsou děti blbé. Podstatná většina z nich (snad až na Lízu Simpsonovou) prostě nemá rozum a to co uvidí v televizi, tak chtějí. Je ovšem otázka, jak tento problém vyřešit? Zakázat snad dětem sledovat reklamy? Nebo rovnou televizi? A co billboardy, reklama v novinách, na internetu nebo ve snech? :-) Či snad začneme všechny nasilím nutit k něčemu jinému? A nebyla by to pak naprostá ztráta svobody? Úroveň mladé generace, do které patřím také, je dalším z těch velkých problémů tohoto (nebo lépe řečeno "civilizovaného") světa.(21.2.2006)

  • T2

    Rozpočet $65,000Tržby USA $11,536,423Tržby Celosvetovo $20,641,054(21.10.2008)

  • venus
    ****

    Tak tohle by se každopádně mělo sestříhat do krátké, věcné ukázky a pouštet to v McDonaldovi lidem při jídle... to by byla Amerika hubenější!(22.6.2006)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Dokument(31.1.2005)

  • Hitman_47
    *****

    Ačkoliv často navštěšvuju McDonald's a XL menu s BIG MACem je pro mě tiket do ráje....tak tento dokument obdivuju :) Sice je tam ten "final solution," kterému jsem se vysmál, jak nejvíc jsem mohl, ale i tak je to fajn. Nom, měl bych mekáč nějak obhájit...jedna ženská chtěla dokázat, že mekáčová dieta není jen tak nějaký výmysl. Jedla proto celý měsíc (stejně jako Morgan) jen v mekáči....a ejhle, zhubla o 9 kilo a neměla vůbec žádné potíže se zdravím...jediné, co v mekáči nejedla, byly hranolky (všichni známe přípravu hranolek). Nom, je převeliká škoda, že u nás není Extra size....určitě bych do toho šel....ale nezapomeňte,že mluvíte s člověkem, který zhamtne 2 XL menučka na posezení :)(14.9.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace