Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Historický príbeh, ktorý mapuje obdobie Rímskej ríše. Keď je Nero ešte malý chlapec, stane sa svedkom vraždy svojho otca. Cisár ho dal zabiť za zradu a jeho ženu Agrippinu (Laura Moranteová) odsúdil na trvalé vyhnanstvo na ostrove tak vzdialenom, že sa tam nenájde jediná ľudská bytosť. Jej syn Nero, posledný potomok Augusta, zostane s tetou Domiciou, ktorá ho vraj naučí ctiť si Rím a jeho cisára. Nero si však viac váži slobodu, ako napokon všetci Rimania, ktorí zatiaľ iba nemali odvahu preliať krv svojho šialeného a krutého cisára. Keď ju však nájdu, cisárska koruna pripadne Claudiovi (Massimo Dapporto). Do Ríma sa vracia aj Nerova matka Agrippina, ktorá chce urobiť všetko preto, aby sa naplnila veštba a aby jej syn svojou rukou zatienil celú ríšu. Bude cisárom. Preto žiada Senecu, aby ho učil, rozhľadel jeho myseľ i oči, aby z neho urobil vládcu. Sama kontroluje synov život a veľmi rada sa vydá za Claudia po tom, čo dal on sám zabiť svoju manželku i jej milenca. Aj keď Nero má rád Acte (Rike Schmidová), matka ho v záujme budúcnosti prinúti oženiť sa s Octaviou. Agrippina však nečakala, že Claudius predsalen zmení závet ozval sa totiž hlas jeho krvi, ktorý rozhodol, že cisárom bude po ňom jeho syn Britanicus a nie Nero. Agrippina však pevne riadi Nerov osud. Preto sa jeho sen o tom, že odíde do Grécka, rozplynul. A preto sa po Claudiovej smrti sám stáva cisárom... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

Faidra 

všechny recenze uživatele

Při křesťanské krvi vpité do písku arény, co to mělo znamenat? Na tomhle masakru vlastních dějin že se podíleli Italové? Když si tak vzpomenu na kdysi zahlédnutý díl seriálu Okouzlení, evidentně ano - srovnatelné (tj. strašlivé) herecké výkony, vlezlou hudbu a migrénu způsobující dialogy mají oba počiny společné. Historické nesmysly už zde vyjmenoval kolega Karlos, tudíž se zmíním jen o přehrávajícím Mathesonovi, který se historickému Neronovi podobá asi jako já Dolphu Lundgrenovi, a scénáři, předkládajícím nám psychopata v císařském purpuru coby chudáka kluka, kterému všichni ubližují. Z nekonečných snah udělat snad ze všech zrůd světa sympaťáky, kteří to všechno mysleli dobře a zlá doba a okolí jim nedovolily projevit svou jemnější stránku, se mi už obrací žaludek naruby. A palec pro změnu dolů, Veličenstvo. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Podle moderních historiků sice Nero nebyl takovým vyšinutým tyranem, jak nám ho podávají především křesťanské anály, ale tohle je přeci jenom trošku moc. Začalo to už v úvodu, kdy byl zavražděn Neronův otec, který ovšem ve skutečnosti zemřel na vodnatelnost. Agrippina je zde vykreslena zprvu jako milující manželka a matka, ale v reálu byla dekadentní Římankou, která se v dobách hrůzovlády jejího bratra Caliguly dobrovolně zúčastňovala jeho incestních orgií. Že Nero vyrůstal na venkově je sice pravdou, ale nikoliv do jinošských dob. Caligula byl zavražděn v době, kdy byly Neronovi čtyři roky a vzápětí byla císařem Claudiem jeho matka povolána z vyhnanství a byly jí navráceny všechny statky jejího manžela, které po svatbě se senátorem Crispem, kterého otrávila, ještě více rozšířila. Nero tak byl rozmazlován od útlého věku, takže doba strávená mezi obyčejnými lidmi ho nijak nepoznamenala. A takhle by se dalo v příšerných historických nepřesnostech pokračovat dál. Prakticky co scéna, to nesmysl. Včetně té Neronovy poslední. Film mě neoslovil ani herecky. Matheson místy působil jako karikatura a ani ostatní herci, víceméně neznámí, tohle mizerné dílko nijak nepovznesli. Snad jediní, kdo trochu obstáli, byli představitelé Agrippiny a Senecy. Líbivé tak byly jen kostýmy a pár momentů, které Nerona uchránily před odpadem 10% ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Země vzniku: Itálie v koprodukci Šp a VB? To sotva. Vůbec to tak tedy v jistých okamžicích nevypadalo. To bych opravdu nečekal. Nevím, kde jinde by měli znát autoři a nejen ti svou vlastní a nesmírně bohatou historii než právě zde v zemi, které více než před dvěma tisíci lety nejdříve vládli králové a později, po období republiky, za císařství císařové, jako byl např. Nero. Země a město Řím, které vládlo celému světu, určovalo politiku, klasickou kulturu, umění, obchod atd.. Vyjmenuji jen některé z největších hloupostí, které mně daly pořádně zabrat: Tigellinus odpravil Neronova otce i matku, Seneca si ve vyhnanství na Korsice liboval, Nero si na břehu řeky beze svědků podřezal žíly, Octavia se utopila. Jinak samotného císaře Nera mi bylo celkově a nakonec tak trochu líto. místama působil, tento spíše romantický herec značně komicky a v této roli by tomu tak být rozhodně nemělo.. Ještěže postavy, co se týče historie, jakžtakž seděly, na rozdíl od důležitých dat a mezníků. Ty dva díly s přítomností těch všech velice nepřesvědčivých herců pro mě byly opravdová muka. Velmi nepovedený film, a to hned v mnoha ohledech, z nichž jsem vyjmenoval jen ty nejpodstatnější..Vyzdvihl bych akorát hudbu, celkem věrohodně vypadající kostýmy, některé interiéry a exteriéry (všechny mně zde ale také neseděly) a pár hereckých výkonů, to je tak všechno. ()

Natabar 

všechny recenze uživatele

Od TV Nera jsem nečekal zázraky, nicméně alespoň pouhé zajímavé pobavení snad ano. Nenabídl ani to. Dost ubohé. Historicky překroucené (proč je teď pitomá móda být rádoby průkopníkem, který objeví že ta a ta zrůda dějin byla vlastně chudáček a oběť?!). Matheson herecky příšerný (a na postavu Nera absolutně nevhodný). ()

Nach odpad!

všechny recenze uživatele

Italové interpretovali jednoho z největších římských tyranů po svém a výsledkem je osobnost, kterou pomalu můžeme považovat za národního hrdinu. Vydání se po této cestě se mi zdá poněkud nešťastné, což docela přesně definuje celý film. Rozhodně se jedná o dílo, kterému by jste se měli vyhnout a rozhodně ho ani na vteřinu nebrat z historického hlediska, vážně. 10% (za kostými) ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Kromě známých historických staveb filmaři též postavili kulisy města, kde nechyběly chudinské čtvrtě, zbrojnice, latríny a nevěstinec. Kulisy tohoto uměle vytvořeného města stály 15 miliónů eur. (Lynette)
  • Natáčení se účastnilo asi 500 místních Tunisanů. Jednalo se většinou o studenty uměleckých škol, kteří se podíleli na výzdobě scén, reprodukci soch a sloupců, na kostýmech a účesech herců, či sloužili jako kompars. (Lynette)
  • Všechny kulisy historických budov byly pouze třetinové velikosti oproti originálním stavbám a nebyly postaveny z mramoru, ale z polystyrenu. (Lynette)

Reklama

Reklama