Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nesmelá a tichá Ai pracuje ako prostitútka v sado-masochistickom prostredí súčasného Tokia. Mozaiku jej života tvoria takmer výlučne noci plné perverznosti, ponižovania a absolútneho emocionálneho vákua. V dekadentnej spoločnosti nenachádza ani stopy po ľudskosti a jediná úniková cesta vedie do minulosti - mýtickej doby, v ktorej ešte jej láska nebola stratená. (prometea)

(více)

Recenze (19)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mám dojem že po setmění se všichni japončíci jak napovel začnou oddávat BDSM hrátkám. Šoustá se ještě vůbec v téhle zemi ? Vlastěn když nepočítám připitomělý závěr, tak tam byla snad jediná scéna větší scéna kde se nebdsmkovalo...tam se pro změnu velkolepě fetovalo. Čili doufám, že ČT v brzké době nasadí jako štědrovečerní pohádku, aby se děti něčemu přiučili. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Naprosto špičkovej japonskej sexploiter plnej úchylek, deviací, drog, fetování, sexu, zvrácenýho sexu a šílených sexuálních praktik ... Vše sledováno jako by očima "nevinné" a naprosto naivní prostitutky - call girl, která navštěvuje zámožné klienty na hotelových pokojích, u nich doma apod. Zajímavé je zřejmě to, jak vnímá tento film a ty šílenosti sám divák ... divák nezkušený v této oblasti se může stotožnit s naivní dívkou, jinému člověku, který má s prostitucí a drogami něco společného, nebo třeba měl apod., to může přijít zajímavé úplně jinak... Ten film má víc rozměrů a rozhodně jistou výpověď o om, jaká jsou lidi prasata a jak roupama neví co dělat ... Mají prachy, mají všechno co jim může konzumní svět nabídnout a stejně upisují duši ďáblu a nic jim není svaté ... Excelentní dílo, které je však čistě pro okrajové publikum, běžný divák tohle nepobere, nevychytá, bude znechucen aznuděn ... přesto, pro mne, geniální!!!! ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Od režiséra Rjú Murakamiho som čítal román V polievke Miso. Priemer. No dal som autorovi šancu aj ako režisérovi. Dočkal som sa nadbytočne explicitnej prehliadky  života sado maso prostitútky. Slečna sa popri robote, kde načúva želaniam klientov, oddáva radám veštice a ich splneniu, a taktiež na slovo počúva svoju kolegyňu - narkomanku. A tak si na opätovné stretnutie s ex-milencom vezme od nej darček - tabletku, po ktorej bude silná ako lev. A naozaj získa silu, ktorá spôsobí, že sa stáva poľutovaniahodnou troskou, čo ani nevie ako sa volá. No ako lev sa nebojí nikoho a ničoho. Menej dekadencia - viac poslušnosť a ponižovanie. Záver naznačuje posun od prostitúcie k spevu. No stále ide len o vyhovenie prianiu publika. Režisér nevníma dekadenciu ako umelecký smer, ale ako úpadok. Predkladá o ňom publiku trpkú správu. Smutnú, jednorozmernú a hlavne: otravnú a nudnú. Humor som vo filme nenašiel. ()

Artran 

všechny recenze uživatele

Značně sarkastický pohled na japonskou společnost v podání renomovaného japonského spisovatele (česky např. V polévce miso) a režiséra Rjúa Murakamiho. Nenechte se zmást (a odradit!) provokativním obsahem, který je bohužel v první polovině zbytečně explicitní. Murakami totiž vedle těchto perverzit zručně používá některé neorealistické postupy a vytváří nenápadně vtipnou mozaiku plnou komických ubožáků, kteří si sice zaslouží politování, ale je to lítost tak trochu s křížkem po funuse. Prostitutka Ai, jejíž příběh sledujeme, se choutkám jednotlivých zákazníků oddává s teskným výrazem na tváři, ale její intelektuální potenciál vymknout se ze začarovaného kruhu prošvihlého života je mizivý. I ta gesta znakového jazyka, kterému se učí, jsou pro ni namísto způsobu komunikace "pouze" krásná. Japonsko je zkrátka v úpadku a naděje nevysvítá... --- *** a 1/2 ()

Nin odpad!

všechny recenze uživatele

Ne, tak tohle fakt ne. Asi budu za kulturního barbara, ale absolutně mě nebaví hledat v příběhu prostitutky, která jde od jednoho zvráceného a pološílenému zákazníkovi k druhému, nějakou myšlenku nebo prostě něco víc než zábavný film... Protože přesně to tenhle film určitě není. Ale pokud se cítíte jako dostatečný intelektuál, nebo máte rádi s/m praktiky, tak určitě vhodný snímek. (0/10) ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Kombinace hodně černého humoru s perversí a tragikou. Zvláštní film, uchvacující a chladný. I přes to, že se tam objevují zvrácené obrazy dekadence, je čistý a průzračný jako onen růžový topaz. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Od Rjú Murakamiho jsem přečetl knihy "V polévce miso" a Čáry", což ve mně probudilo chuť seznámit se i s jeho filmovou tvorbou. Pokud mohu soudit pouze na základě tohoto filmu, přijde mi, že Murakamiho filmografie je velmi podobná jako jeho literární tvorba. Murakami se evidentně našel v dekadentní a nihilistické poetice, je mu v ní dobře, a popisuje ji s nadšením uhranutého pozorovatele. V jeho světě se vám nemusí líbit, ale to nic nemění na tom, že ukazuje jednu z výrazných tváří současného Japonska, a pro všechny zájemce o tuto kulturu tak představuje zajímavý studijní zdroj. Osobně jsem film zhlédl s nemalým zájmem, byť se v průběhu sledování vinou svého monotónního ladění mění v dosti úmornou podívanou. V závěru jsem ale opět nabyl jistoty, že tenhle chlapík dobře ví, co dělá, a svou tvorbu myslí skutečně vážně. Ačkoli jsem tedy skoro celý ten filmový bizar prozíval nudou, za sebe nemám problém dát mu 4 hvězdy za to maximální nasazení pro věc, které za ním cítím. ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Ještě jsem ani nic nečetla od Rjú Murakamiho a už jsem viděla tenhleten příběh mladé prostitutky Ai, která dostane od nějaké pouliční věštkyně návod na to jak se jí jako splní její přání. Dohromady to jako ani moc děj nemá, je to spíš takový sled různých příhod se zákazníkama završený takovou podivně sjetým tripem. Ta první příhoda, která to dotáhla i na plakát k tomuto filmu s vystrčeným zadkem u okna, byla docela dost vzrušující a z celého filmu asi i taková "nejnabitější" pokud jde o nějaké obsažnější vyznění. Zvlášť ten krátký rozhovor mezi tím pánem a Ai o tom co v životě zažili tomu dává takový docela i vtip :). Ostatní už je jen takový kinky komediální o různých sexuálních fantaziích různých lidí co mají na to aby si za ně zaplatili. Buď jsem do toho nějak pořádně nepronikla, nebo to prostě nějaký pořádný smysl nemělo a spíš to jen naplňovalo podstatu názvu Tokyo decadence a to do posledního písmenka :). Prostě lidi se nudí a mají prachy a mají jich tolik, že neví co s volným časem a neví ani jak to udělat aby je nenudil i sex. A ten konec, kdy teda Ai vyrazí na návštěvu za svým bývalým milencem jsem asi prostě nepobrala nebo nevím. Každopádně ale Ai byla docela roztomile plachá na prostitutku s velkou kabelou plnou bičíků, vibrátorů a kdečeho dalšího, ta první scéna (v pořadí teda druhá, když úvodní byla ta s injekční stříkačkou) byla fakt dobrá a chvílemi to bylo i vtipné, ale jinak jsem do toho asi tak úplně nedokázala proniknout. Jo a Flipnicův komentář k tomuhle filmu může budit zdání, že jde o nějakou úplně nechutnou úchylárnu nejhoršího kalibru, což ale rozhodně není pravda ani když se jedná o příběh specializované prostitutky a zákazníků co si vymýšlí kdejaký blbiny :). ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No, moc moudrý z toho teda nejsem.. První SM polovina plná drobných epizodek je jako jakási cool japonská verze rodriquezových Čtyř pokojů.. To jsem si lebedil v parádní erotické estetice a krásném japonském humoru. Pak ale přijde druhá půlka která je spíš japonskou verzí Lynche a já jako divák nevím jak se s tím poprat..... PS: Flipnicův koment je trochu mimo.. Zdaleka nejde o žádný okrajový hardcore.. Koho neurazí trocha erotiky, ten to pobere prostě jako zajímavý film. ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Mladá slečna Ai si přivydělává jako SM submisivní prostituka. S jejím jemným a dětským obličejem by jí nikdo neodhadoval na ženu s nabídkou takových služeb. I když dělá takové zvrácenosti, tak je v jádru stále čistá a nezkažená. Je to milá osoba, která není sobecká a má soucit. Bohužel takové věci dělá pro peníze a i když se brání, tak se spiní a špiní. Už najednou s obyčejnými lidmi nemá nic společného. Stává se vyvrhelem – v určitých kruzích žádaná, ale na ulici od ní odvracejí zrak. Divák s ní prochází z jednoho hotelového pokoje do druhého a setkává se tak s podivnými přáními, perverznostmi, ale i velmi erotickými scénami. I taková mladá dívka Ai má ale stále sny a věří v lásku a návrat svého milovaného. Místy vzrušující, místy dojemné a místy zvrácené s roubíkem v puse. Zajímají mě tyto sondy osamělého člověka v chaotickém a násilném světě. Film se nesnaží mentorovat, vysvětlovat ani nijak šokovat přímým brutálními záběry. Scény jsou sice pro otrlejší diváky, ale jsou perverzní scénou nikoliv přímým pohledem na genitálie či jiná zvěrstva. Tím tento snímek neklesl na úroveň prvoplánovaných úchyláren, ale spíše je jako umělecké zobrazení zvrácenosti ve společnosti. Píseň, která zazní na začátku filmu se jmenuje Los Van Van - Llegue Llegue. ()

pjotr76

všechny recenze uživatele

""It's Japan that's wealthy, but it's wealth without pride." Před vlastním komentářem si neodpustím tuto větu pro zvážení pro všechny jež trochu vládnou jazyku anglickému. Veliká přísnost, apoteóza zmaru, dekadence...stav japonské společnosti současnosti. Bohatá země s lidmi, kteří její bohatství nejsou schopní využívat. Přetechnizovaná doba, přetechnizovaní lidé, kterým zdánlivě nechybí nic a přesto zřejmě úplně všechno. Množení a zvýraznění sexuálních úchylek jako jeden z prvních ukazatelů degrese nějaké společnosti - znudění této komunity, jejího duševního vyhoření. Tento film je a není o odvážných sexuálních scénách, je a není ani autobiografií, sondou do života jedné tokijské prostitutky, prostě záleží jen na vašem úhlu pohledu. IMHO tento film vypovídá o stavu japonské společnosti a zrovna tak o stavu celého tzv. civilizovaného světa. Odvážné, někdy až extremně ujeté sexuální scény skoro nevnímáte, jenom je vám z toho co vidíte stále více smutno a jak se blíží konec filmu deprese se prohlubuje. Tento film se v síle své výpovědi dá přirovnat snad jedině k Velké žranici (film.php?25586) a v lecčems ji ještě překonává. A přesto, nebo možná právě proto se toto dílo neodvažuji hodnotit. ()

Disease 

všechny recenze uživatele

V podstatě se mi dostalo toho, co jsem od Rjú Murakamiho čekal. Jen režii měl svěřit třeba Takaši Miikemu, aby to dopadlo lépe, jako třebu u Audition. ()

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Bytostnú osobnostnú prázdnotu v prostredí moderného (1992) niekoľkomiliónového Tokia sleduje režisér Ryū Murakami prostredníctvom hlavnej postavy - prostitútky Ai (Miho Nikaido), pohybujúcej sa vo svete sado-masochistického sexu za peniaze. Príbeh, ktorého hlavnou náplňou sa na prvý pohľad môže zdať byť iba pre niekoho dekadentné zobrazenie špecifických sexuálnych praktík, je však v skutočnosti hlbším nazretím na život mladej ženy, ktorá je stratená vo svete a tak trochu aj v sebe samej. Verí veštbám, žije podľa odporúčaní veštice a verí v to, že sa jej život obráti k lepšiemu. Zmena však akosi neprichádza a pred divákom tak dochádza k postupnému prerodu hlavnej postavy, ktorá nedokáže uniesť nenaplnenie prorokovaného osudu. Táto charakterová metamorfóza je v rámci deja zrejmá, ale zrejme aj kvôli celkovo pomalému tempu celého snímku nie je príliš výrazná. Ale to tu prakticky nie je v podstate nič. Takmer dve hodiny minutáže sú vyplnené mnohými zbytočne rozvláčnymi scénami, ktoré si pre seba možno úplne zbytočne "odkrajujú" až príliš veľa času. Či by ich však skrátením nahradili scény lepšie, je diskutabilné. Film ako taký síce nesie zjavnú myšlienku a posolstvo, tie sa však, bohužiaľ, v celej tej "vate", v ktorej sú skryté, do veľkej miery strácajú. A to je škoda, pretože Murakamiho výtvor určite nie je žiadnym lacným BDSM pornofilmom, ale dielom s nápadom a potenciálom, ktoré však nedokáže naplno využiť. Topāzu je najmä preto kúskom, na ktorý divák zrejme veľmi rýchlo zabudne. Aj napriek tomu, že nejde o zlý film, neponúka nič, čím by výraznejšie dokázal zaujať. Príbeh pôsobí rozťahane a miestami prázdne, obzvlášť v druhej polovici, postavy nie sú ničím špecifické, neosloví ani výprava, hudba či technické spracovanie. ()

MORION 

všechny recenze uživatele

zo zaciatku vyzerajuce slubne, ale film sa vlastne za cely cas nikam nepohne.. par lepsich momentov, ale film nezachranuje. neschopnost hlavnej postavy mi liezla cely cas na nervy a nejakeho pokroku sa samozrejme tiez nedockame. biedne zahrane sexualne scenky a trapne poukazovanie na to cim vsetkym si musi chudatko prejst. nehovoriac o tom, ze film vyzera ako nizkorozpoctove becko zo sestdesiatych rokov ()

muti 

všechny recenze uživatele

zvlastne ale kazda polovica filmu bola uplne o nieocm inom. co na zaciatku zacalo fajn po polke upadlo a nastal tulm ako po zazracnych tabletkach. mozno som nepresiel vsetkym tym co FLipnic a teda som tomu vlastne ani nemohol pochopit :) ale co viem s istotou je ze hladanie akehosi ex milenca bolo nekonecne a prakticky bez konca. RIP Tokyo Decadence ()

Reklama

Reklama