poster

Nenávist

  • USA

    Grudge, The

  • Japonsko

    呪怨

  • Slovensko

    Nenávisť

Horor

USA / Japonsko, 2004, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Melies
    ***

    6 / 10 K tomuto filmu som pristupoval s istou nevôľou, ba až nechuťou, pretože sa malo, údajne, jednať o 'tak strašne strašidelný film, že sa po ňom budem báť prejsť krížom cez ulicu počas slnečného dňa'. Na tom by nebolo nič zlé, keby mi to netvrdil spolužiak, ktorý mi pred tým odporučil Gothiku a Mothman Prophecies... Ale to by som nebol ja, keby som sa mal nechať odradiť vlastnými predsudkami - takže zhasínam všetky svetlá, zatváram sa v izbe a zapínam film. Asi po polhodine svetlá obratne zapínam späť a s nedôverou v seba samého sledujem ďalej. Blíži sa finálna scéna a ja preventívne zatváram oči...Fakt husté! Takže prečo dávam priemerné tri *? Dôvodov je hneď niekoľko - nulový scenár, dementné herecké výkony na čele so Sarah Michelle Gellar, trápny koniec... mám pokračovať? Áno? Takže, žiadne stotožnenie sa s postavami, až príliš časté zneužívanie osvedčených postupov, neoriginalita...(15.7.2005)

  • kiddo
    ***

    Tenhle koment píšu s naprostou (doufejme dočasnou) neznalostí původních Ju-on, ale to snad nebude tolik vadit vzhledem k tomu, že chci hodnotit samotný film a ne způsob, jakým Shimizu svou sérii případně vylepšil a případně zmrvil. Stejně, jako se v konceptu remaku rafinovaně rve americký životní styl se stylem japonským (díky čemuž je možné část atmosféry přisuzovat pocitům ztracenosti hrdinů v cizím prostředí), tak se to má i s většinou ostatních složek filmu. Nejvíce Nenávist dojíždí na naprosto debilní scénář, který nevykazuje sebemenší cit pro stavbu příběhu, a jeho banálnost (a vlastně i jednoduchost celého příběhu) zachraňuje jen nechronologické a předem neohlašované používání retrospektiv. Scénáristovu myšlenkovou dovolenou napravuje vynikající a stylová práce režiséra, který četné zápory scénáře dokázal využít a do značné míry přetavit v klady. Především oproti svým vlasatým tematicky podobným bratříčkům nám nedává ani na chvíli zapomenout na to, o co vlastně jde, a dokola a dokolo a dokola opakovanými (kvalitně natočenými, ale postupně pořád méně originálními a děsivými) lekačkami a neustálou upozaděnou přítomností Kayako a Toshii v divákovi vyvolává ne úplně častý pocit neutuchajícího ohrožení a děsu. O stereotypních a obyčejných, ale působivě natočených prvcích typu chlapec za sklem výtahu, urvaná čelist, ruce provlečené příčkami dřevěného zábradlí asi netřeba mluvit. Shimizu vtiskl snímku nenapodobitelnou pečeť zvanou slečna Atmosféra a právě jeho umění zachraňuje i například pochybnou práci maskérů (s tímhle materiálem natočit dobrou lekačku zvládne jen skutečný fachman). V rámci dnešní americké popcornové produkce se jednoznačně jedná o vysoký nadprůměr a rovněž absence happy endu a vzhledem ke koncepci příběhu i nepatřičného nadržování hlavním postavám (což ústí v temný a uspokojivě sadistický konec) dokazuje, že Shimizu se s nutností „zezápadnit se“ popral se ctí. Při delším a širším uvažování ale člověka nakonec trochu zamrzí, že z původně inovativního a originálního prvku dlouhovlasých japonských záhrobních slečen se neustálým opakováním jednoho a toho samého schématu stal jeden ze základních pilířů mytizovaného pojmu zvaného KLIŠÉ.(7.5.2006)

  • zputnik
    ****

    Dle mého je NENÁVIST další snímek z ranku výborně zpracovaných remaků, kdy originál zůstává zastíněn překopanou verzí. Oproti japonským verzím (aspoň těm, které jsem viděl) je toto zpracování svižnější a celkově propracovanější. Pokud je přizpůsobeno euro-americkému publiku, tak bych to neviděl jako extra velký problém. Toto zpracování totiž není úlitbou "pasivním divákům". Stále jde o snímek, u kterého musí být divák dostatečně vnímavý, aby mu neunikly souvislosti a neztratit se v kaleidoskopu nesynchronně poskládaného příběhu. Nemám co dodat; snad jen: výborně vypointované lekačky, oproti japonským verzím imho lepší zpracování a forma. Snad jen Toshio - jehož zamňoukání se nadobro stalo mou noční můrou ;o) - není tak extrémně děsivý jako v předchozích verzích; je "jen" hodně děsivý. Shrnuto a podtrženo: Remake KRUHu pro mě zůstává i nadále nepřekonán, ale i tak se NENÁVIST nemá za co stydět.(2.12.2005)

  • MM_Ramone
    ***

    Čosi vyše dvoch rokov potom, čo japonský režisér Takaši Šimizu natočil vo svojej domovine údesný, duchársky horror "Ju-On“, sa americká spoločnosť Ghost House a s nimi aj sám filmový hororový guru Sam Raimi rozhodli, že vyprodukujú remake verziu pre divákov z USA a Európy. Poskytli japonskému tvorcovi dostatočný obnos dolárov a on sa teda podujal postrašiť komerčných, západných divákov. To sa myslím celkom podarilo. Avšak ostrieľaní horroroví maniaci si tento desivý príbeh určite radšej vychutnajú v povôdnej ázijskej produkcii. ***(27.6.2013)

  • movie
    **

    Musím se přiznat, že prvních dvacet minut NEÁVISTI mě skutečně vyděsilo. Poté vše ale upadlo do totálního steretypu, kdy bych si musel připadat jako totální idot, kdyby mě ještě něco v rámci té absolutní přehnanosti, mělo něco vyděsit. Ta "hrůza" byla v tomhle filmu dávkována skutečně tak přehnaně, až to na mě působilo směsně. A ten konec: to byl vážně konec? Grrrr, mám pocit, že to bylo celkem trapný (přehnaný, jak už jsem napsal) a skutečně hodně přeceněný film !!!!(24.8.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace