poster

Hněv duší

  • USA

    Dead Birds

  • Slovensko

    Hnev duší

  • Slovensko

    Horšie ako smrť

Horor / Thriller / Western

USA, 2004, 87 min

Režie:

Alex Turner

Scénář:

Simon Barrett

Kamera:

Steve Yedlin

Producenti:

David Hillary, Ash R. Shah

Scénografie:

Leslie Keel

Kostýmy:

Michael T. Boyd
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mr.Apache
    ****

    Při jisté scéně jsem se tak vyděsil, že jsem v křesle odjel pozpátku dva metry od monitoru... Kdyby tvůrci vystříhali několik zbytečných sekund (občas je určitě lepší ukázat méně, než více), mohlo to být skoro dokonalé. Mezi elitu se Dead Birds nezařadí, ale určitě patří v žánru k tomu lepšímu, co bylo v novém tisíciletí natočeno. Navíc: westernových horrorů není mnoho, takže rozhodně palec nahoru.(3.10.2006)

  • T2
    *

    Jediné čo sa dá znieť sú masky tých nechutných bytostí aj keď nie zrovna dokonalé, ostatné veci vrátane príbehu je klasicky zosnované pretkané klišé okopírované v rámci postupu zo starých klasík horroru, urobené na novo bez štipky vlastnej invencie veď v strašidelných domoch sa už odohrávala fúra horrorov a naposledy sa to vydarilo udržať na úrovni vo filme Kľuč(Skeleton Key). Takže zhrnutie k práci tvorcov na tento film, nuž je to dosť amatérske vo všetkých smeroch, kdež to nedokážu vybudovať ani stálejšiu dusivú atmosféru a tam kde sú ako tak náznaky to skončí skôr než stihne o niečo poriadne oprieť. Moc tomu nechýba aby bolo najnižšie hodnotenie ale za tu malú snahu dávam niečo málo. ║Rozpočet $1,5miliónov(14.2.2008)

  • Mordenroth
    ***

    Takzvané „lakačky“ nie sú v tomto filme ani náhodou originálne (že by zámerné vykrádanie ázijských „duchárskych hororov“?) a nie sú ani neočakávané, i keď sa ich človek nakoniec predsa len zľakne (teda, zľakne sa hlavne zvuku, nie obrazu). Na jednej strane je vidieť snaha režiséra o vytvorenie celkovej mrazivej atmosféry (čo sa mu aj z časti podarilo), no každý horor nového tisícročia, ktorý je založený hlavne na spomínaných „lakačkách“ mi príde tak trochu zbytočný. Hlavnou devízou filmu tak ostáva zasadenie príbehu do 19 storočia a následné prepojenie dvoch žánrov (horor – western).(24.7.2007)

  • darkrobyk
    ***

    Pole kukuřice mě děsí od dob, kdy jsem si přečetl Kingovy Kukuřičné děti. Pak následovala jejich filmová ztvárnění a celá řada dalších horrorů si tu více či tu méně kukuřičnou kulisu vypůjčila. Když začal atmosféra slušně houstnout a gradovat, tak místo vyvrcholení se rozplizla do ztracena. Vše se do rychlého konce několikrát zopakovalo. Líbila se mi kamera a hudba, jež po většinu filmu byla nahrazena spíše rozličnými temnými pazvuky, vrzáním, hučením a sténáním. Očekávané lekačky nakonec příliš nevylekaly. Co nechápu - a nejedná se o první horror s takovou scénou - je, jak skupina přijede za světla k domu, spěchají ke schodům, střih, stoupají po schodech a je tma jak v pytli. Bleskové stmívání jsem zažil jen v srdci Norska, zde k němu určitě dojít nemohlo. Že se vybaví kopice filmů o domech člověk očekává, připomínka asijských horrorů typu Nenávist mě ale příliš nenadchla.(8.5.2011)

  • ripo
    ****

    Vidieť horror v kulisách občianskej vojny, to sa len tak ľahko nevidí .... Atmosféra bola hustá od samého začiatku. Dala sa krájať nožom ... Pekne .... pomaličky .... pomaly .... Tak ako takmer celý dej filmu. Ľakačky boli vo filme dovedené do dokonalosti. Veľký diel na pozitívnom vyznení tajomna a strachu mala i hudba. Výčitky padajú na stranu strihu, ktorý hlavne v začiatku bol na niektorých miestach chaotický a nedotiahnutý. Neznáme herecké tváre takisto podali strop svojich možností a tak sa tento film môže s kľudným svedomím rátať k tým vydareným.(10.8.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace