poster

Hněv duší

  • USA

    Dead Birds

  • Slovensko

    Hnev duší

  • Slovensko

    Horšie ako smrť

Horor / Thriller / Western

USA, 2004, 87 min

Režie:

Alex Turner

Scénář:

Simon Barrett

Kamera:

Steve Yedlin

Producenti:

David Hillary, Ash R. Shah

Scénografie:

Leslie Keel

Kostýmy:

Michael T. Boyd
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • -bad-mad-wolf-
    **

    Skupina lidí, jejichž osudy ve filmu sledujeme, na začátku vykrade banku a drasticky vyvraždí všechny přítomné. Nejde tudíž o sympatické bandity ve stylu Butche Cassidyho a Sundance Kida, nýbrž o prachobyčejné vrahy, kterým pravděpodobně fandit nebudete (ačkoliv jsou nám později prezentovaní jako parta obyčejných lidí v tísni). Nakonec se dozvíte, že si tím tvůrci patrně chtěli ospravedlnit ---SPOILER--- smrt jich všech, aby snad nedejbože nemuseli zabíjet kladné postavy. ---KONEC SPOILERU--- Zbytek nezaujme prakticky ničím. Kamera je sice šikovná a občas se snaží vykřesat trochu napětí, avšak snaží se marně, jelikož s vyjímkou hudby už se nikdo jiný o totéž nepokouší. Všechny postavy mají halucinace, některé se občas ztrácejí a znovu objevují, některé se jenom ztrácejí. Spolu s nimi vidíme duchy kdysi zabitých, kteří sem tam dělají okatě digitální ksichty. Ke konci se objeví i něco málo šťavňatého gore, jehož smysl mi trochu unikl a vůbec nejzajímavější jsou zvláštní monstra, která však vidíme pouze pár sekund na začátku a na konci. Pointa se nedá označit za překvapující, byť jí na základě ničeho očekávat nemůžete. Prostě tam je a má štěstí, že není úplně pitomá. Přítomnost Marka Boona Juniora a Michaela Shannona potěšila.(21.5.2011)

  • Mordenroth
    ***

    Takzvané „lakačky“ nie sú v tomto filme ani náhodou originálne (že by zámerné vykrádanie ázijských „duchárskych hororov“?) a nie sú ani neočakávané, i keď sa ich človek nakoniec predsa len zľakne (teda, zľakne sa hlavne zvuku, nie obrazu). Na jednej strane je vidieť snaha režiséra o vytvorenie celkovej mrazivej atmosféry (čo sa mu aj z časti podarilo), no každý horor nového tisícročia, ktorý je založený hlavne na spomínaných „lakačkách“ mi príde tak trochu zbytočný. Hlavnou devízou filmu tak ostáva zasadenie príbehu do 19 storočia a následné prepojenie dvoch žánrov (horor – western).(24.7.2007)

  • anderson
    *****

    SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: MARKÍZA = 13.3.2010 --- Skvelý atmosférický horor s geniálnou pointou, výborným hereckým obsadením a pôsobivými striedmo užitými efektami. Po veľmi, ale naozaj veľmi dlhom čase dielko ktoré je takmer po všetkých stránkach spektakulárne zvládnuté, napriek tomu, že sa vlastne jedná o dosť komornú záležitosť. Postmoderné ornamenty a "inteligentný" humor museli ustúpiť žánrovým kánonom a poctivému remeslu. Občas to nie je na škodu veci. (31.8.2005)(31.8.2005)

  • mm13
    **

    Hovadina! A môže za to hlavne režisér. Taký super námet (ČB western a lá 50-te roky krížený s lovecraftovskou mystikou - uaaááá!!!) a oni ho úplne posrali. Nepochopili možnosti, ktoré sa tu ponúkali a natočili pokus o kultový horor. Kameň úrazu je presne v tom, že drvivá väčšina kultových filmov sú hlboko osobné záležitosti, ktoré shodou šťastných náhod padli na úrodnú pôdu. Chápadlá budúceho kultu osahávajú najhlbšie dno spoločného nevedomia a buď tam v hĺbke o čosi zavadia a vynesú to na povrch alebo skrátka nije. Chcieť natočiť kult je nezmysel a takáto snaha iba nezmysel nakoniec splodí. To je ako vyberať si, do koho sa zamilujem. Dúfam, že si sa poučil, Alex Turner!!!(14.7.2005)

  • darkrobyk
    ***

    Pole kukuřice mě děsí od dob, kdy jsem si přečetl Kingovy Kukuřičné děti. Pak následovala jejich filmová ztvárnění a celá řada dalších horrorů si tu více či tu méně kukuřičnou kulisu vypůjčila. Když začal atmosféra slušně houstnout a gradovat, tak místo vyvrcholení se rozplizla do ztracena. Vše se do rychlého konce několikrát zopakovalo. Líbila se mi kamera a hudba, jež po většinu filmu byla nahrazena spíše rozličnými temnými pazvuky, vrzáním, hučením a sténáním. Očekávané lekačky nakonec příliš nevylekaly. Co nechápu - a nejedná se o první horror s takovou scénou - je, jak skupina přijede za světla k domu, spěchají ke schodům, střih, stoupají po schodech a je tma jak v pytli. Bleskové stmívání jsem zažil jen v srdci Norska, zde k němu určitě dojít nemohlo. Že se vybaví kopice filmů o domech člověk očekává, připomínka asijských horrorů typu Nenávist mě ale příliš nenadchla.(8.5.2011)

  • - Natočeno za 21 dní. (TomikZlesa)

  • - Přepadení banky ze začátku filmu bylo natáčeno až ve dvou posledních dnech. (TomikZlesa)

  • - Scéna, kdy Joseph kouše do zlaté mince a říká, že je pravá, je improvizace ze strany Marka Boona. (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace