poster

Exil

  • Francie

    Exils

  • slovenský

    Exil

  • anglický

    Exiles

Drama / Dobrodružný / Hudební

Francie / Japonsko, 2004, 104 min

Režie:

Tony Gatlif

Scénář:

Tony Gatlif

Kamera:

Céline Bozon
  • 5150
    **

    Zpočátku kdy sledujeme ústřední dvojici, film ubíhá příjemným tempem, ale zhruba od poloviny se režisér až příliš nechává unést hudbou a tancem. Film klade na můj vkus, až příliš velký důraz na uměleckou stránku a např. zobrazování nahoty bylo celkem samoůčelné a nicneříkající. Hlavní herečka podala sympatický výkon a scénka na fotbalovém hřišti byla díky ní nejlepším momentem filmu.. Při odchodu z kina jeden mladý muž pronesl ke své přítelkyni větu "Musel jsem se hodně držet, abych se nepodíval na hodinky, no to bych se hrozně shodil."(29.12.2004)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,903,390(1.7.2010)

  • Flipper
    **

    Záber na holý chrbát a zadok nás upozorňuje, že nejde o konvenčnú splátaninu, ale o niečo alternatívne. Exils je však priamy odkaz na cestu. ći už cestou za koreňmi, láskov, alebo zobrazuje podstatu cety samotnej. Dlhé zábery na ubiehajúcu krajinu, obhrýzanie nechtov, ľudia putujúci za svojími cestami. Keďže podstata cesty a cestovania je tu dobre zachytená, divák získava všetko čo cestovanie obnáša: nudu a akúsi sa neskôr opakujúcu rutinu. To by bolo všetko ok, lebo dve pristrihnuté hlavné postavy sú priemnymi spoločníkmi. Záver filmu je však nepodarený až hrôza. Po absolvovaní každej cesty by mal byť nejaký cieľ, ktorý v tomto prípade neprichádza a mi sa pozeráme na asi 15 minútový Alžírsko-rituálny tanec z nulovou pointov. Chytil som pri jeho sledovaní mierny mikrospánok a to je vlastne všetko. Dve hviezdy dávam za krásny paradox spania medzi cigánmi a opľúvaním sa šampanským.(3.11.2009)

  • Slarque
    ****

    Gatlifovy etnické příběhy mě dosud nijak zvlášť nezaujaly, ale tahle potrhlá road-movie to změnila. Může za to podstatnou měrou ústřední herecký pár a perfektně využitá hudba. I tak by to bylo za tři, kdyby mě nedostala nejdelší scéna celého filmu – rituální očistný tanec připomínající epileptický záchvat. Dvojice, která předtím poslouchala něco mezi hip-hopem a nabeatovanou world music, došla k hudebnímu zážitku, jaký ani ta nejalternativnější evropská hudba nenabízí a já na to koukal málem hypnotizovaně a podupával si nohama do rytmu. Dokonalý úlet.(25.1.2005)

  • venus
    ****

    Nespoutané, až přímo naturalistické! Energetická hudba a tanec dokonale přibližují emoce hlavních postav – Zana a Naimy. Cestují spolu do Alžírska, kde chtějí najít svůj původ, zcela bez starostí, téměř bez peněz, jedou nazdařbůh, nevadí jim, že neznají tamní jazyk, kulturu, zkrátka nic. Jakousi pointu či vyvrcholení jejich divoké cesty je ale to, co ve filmu nenajdete. Já osobně to vnímám jako chybku, nu ale posuďte sami.(24.1.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace