poster

Iluze - film o vlaku (festivalový název)

  • švédský

    Skenbart - en film om tåg

  • švédský

    Skenbart

  • anglický

    Illusive Tracks

Komedie / Thriller

Švédsko, 2003, 100 min

Režie:

Peter Dalle

Kamera:

Göran Hallberg

Hudba:

Adam Nordén

Střih:

Thomas Lagerman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lebowski
    *****

    Vůbec jsem nevěděl o čem to je a když nepočítám Big Lebowski, na který koukám každou chvíli, tak jsem se dlouho u ničeho takhle nepobavil(7.7.2012)

  • Marigold
    ***

    Fascinující skládanka motivů a vlivů, které prostor vlaku proměňují v alegorický a konotacemi nabitý prostor – od černo-bílé osudovosti filmu noir, přes klasickou "whodunit" detektivku až po existenciální grotesknost Trierovy Europy. Dalle skvěle žongluje náladami, poťouchlými filozofickými dialogy, v nichž se to blýská jiskřením mezi zdáním a skutečností, mezi religiozitou a zištností; přeskakuje ke groteskním prvkům, kamera hravými změnami perspektivy navozuje zcela protichůdné pocity a Iluze se stávají vzrušující a filmovým jazykem napěchovanou podívanou o směšně-tragické lidské existenci v iluzích a deziluzích. Bohužel, pára časem dochází, okouká se "hitchcockovština", "lynchovština" i "severština" a tenhle vlak dojede do Berlína na samoúčelný volnoběh stále prvoplánovějších vtipů. Jeho skutečná sžíravost se kamsi vytratí (částečně ji naleptají hnusné CGI exteriéry) a zbyde "jen" svérázná černohumorná komedie, jejíž tvůrce chtěl ukázat možná až příliš štědrý rozmach.(9.2.2011)

  • swamp
    ****

    Velmi zvláštním způsobem zpracovaný švédský film, který je tak trochu komedií a tak trochu úplně něčím jiným. :)(4.12.2006)

  • Bubble74
    ***

    Slapstick v retro sépiovém vzezření napěchovaný kompletní paletou nejapného humoru pro školáky. Byla jsem v očekávání, kdy začnou lítat dorty. Nutno však uznat, že konec se seveřanům opravdu povedl. Není ušlechtilejšího poslání než vybudovat něco stabilního a pomoci změnit dějiny...(17.6.2013)

  • liborek_
    ****

    V době prvních poválečných Vánoc vyjíždí ze Stockholmu vlak, jehož cílová stanice je rozbombardovaný Berlin. V jednotlivých kupé, chodbičkách, jídelním voze atd. se proplétají bizarní osudy maniakálního lékaře Henryho, jeho manželky a milenky, nešikovného literárního kritika Gunnara, toužícího spasit svět a tvořit dějiny, egoistického homosexuála, jeho submisivního přítele a v neposlední řadě neštastného zraněného válečného vysloužilce či všudypřítomného průvodčího. V sérii vtipných skečů a inteligentních dialogů, jimž vévodí Gunnarův zájem o Wittgensteina ("Nic nemusí nutně být takové, jaké se zdá být") a Henryho duchaplná racionalizace vraždy vlastní manželky ("Zkrácení života, úleva z utrpení.)", nám švédský režisér servíruje nadprůměrnou komedii, která navazuje na mnohem vážnější filmy, jako byly např. Vražda v Orient Expressu, Trierova Europa nebo koneckonců také cimrmanovská Vražda v salonním coupé, se kterou ji pojí humorná stránka... Skvěle napsaný a velmi vtipně vypointovaný scénář, výborně natočený, s překvapivými momeny a ani jedním hluchým místem. Bavil jsem se královsky.(6.9.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace