poster

Cobra

  • český

    Kobra

  • USA

    Cobra

  • slovenský

    Cobra

  • slovenský

    Kobra

Akční / Krimi / Thriller

USA, 1986, 84 min

  • sniper18
    ****

    Je to celkom dobrý akčný krimi film so Sylvestrom Stallonom, ktorý patrí medzi jeho lepšie filmy. Má dosť dobrý príbeh o drsnom policajtovi, ktorý kvôli svojim nekompromisným metódam nemá medzi nadriadenými práve najlepšiu povesť, ale aj tak ho povolávajú na tie najtvrdšie prípady. Práve v meste dochádza k brutálnym vraždám, pričom podozrivý nezanecháva žiadne stopy, ale keď sa nájde svedok v podobe modelky, policajt je nútený ju chrániť a postupne si uvedomuje, že stojí proti organizovanej skupine zabijakov, ktorá sa nezastaví pred ničím. So spracovaním som spokojný, síce to dlhší čas ani moc nepripomína plnohodnotný akčný film, ale to nie je väčší problém. Hlavne prvá polovica dáva dosť priestoru zabijakom, pričom scény s nimi sú zaujímavé, k tomu poteší plno situácií, ktoré slúžia na vykreslenie hlavnej postavy ako pravého drsniaka, čo mám rád, v druhej časti to už prejde do čistého akčného filmu a tak sa to ešte vylepší, celé to pôsobí dynamicky a navyše sa to nesie v čistej atmosfére osemdesiatych rokov s množstvom špecifických prvkov, napríklad taká jazda v aute s prestrihávaním na fotografovanie modelky a dobre zvolenou hudbou a tak sa je skutočne na čo pozerať. Akcie je tu pomerne dosť a páči sa mi, ale dalo sa z toho získať aj viac. Hlavný hrdina si akčný priestor filmu delí so zabijakmi, ktorí majú zaujímavé slasherové scény s reznými nástrojmi. V nich síce mrzí absencia krvi, keďže samotné úmrtia sú mimo záber, ale aj tak sú jednotlivé situácie zaujímavé, hlavne časť v podzemnom parkovisku alebo v nemocnici. A hlavný hrdina má už pre seba obzvlášť druhú polovicu, pričom sa hlavne strieľa v síce nenápaditých, ale aj tak efektných prestrelkách. Na hlavného hrdinu, ktorý svojim zaujímavým samopalom strieľa zabijakov po desiatkach je radosť pozerať, ale aj ručné strety sú na Stallonove pomery výrazným nadpriemerom a sadla mi aj automobilová naháňačka. Herecké obsadenie je na tom dobre, Sylvester Stallone v jednej zo svojich najlepších úloh, Brigitte Nielsen síce až tak moc nemusím, ale svoj účel splní a poteší aj záporák Brian Thompson, ktorý sa pre podobné úlohy skvelo hodí. Réžia a technická stránka sú výborné, tento štýl mám v akčnom žánri osemdesiatych rokov veľmi rád, skvelá atmosféra, vizuál, všetko funguje tak, ako aj má. Takže síce to mohlo byť bližšie k akčnému žánru a aj akcia mohla byť nápaditejšia, ale aj tak je Kobra klasika, ktorú si rád občas pozriem a medzi Stallonovými akčnými filmami patrí medzi tie najlepšie. 76%(3.5.2011)

  • Shakers
    ****

    Marion Cobretti sa tu na nič nehrá a podáva si zlodochou jedna radosť.Film ma dobrú atmosféru, tempo a predovšetkým drsného Stalloneho. 80% - 4*(13.8.2010)

  • Matty
    ***

    Ze všech špatných akčních filmů ten jednoznačně nejlepší. :-) 65% Zajímavé komentáře: choz, JohnnyD, Cooper(6.6.2006)

  • woody
    **

    Reagan v Bílém domě a americká kinematografie nacionalisticky zobrazující své hrdiny. Osmdesátými léty ani v nejmenším neopovrhuji. Vzniko spousta výborných filmů - Návrat do budoucnosti. Jednoduché a přece geniální komedie s Johnem Candym, Billem Murrayem, M.J. Foxem. Spousta ultrabéček - Komando, Chuckie a jeho Delta Force, Majkl a jeho emerikn nindža! Ovšem pokud jde o atmosféru prohnilého velkoměsta a jeho násilností, kingem jsou pro mně léta sedmdesátá. To bylo to období disca, politikcé nekorektnosti a brutálních vražd, které se neskrývají v přítmí jako v 60-tých letech, ani nejsou krvavé a komiksově přehnané jako v 80-tých. To Clint střílel padouchy kanónem ráže 44 do hlavy a mučil je šlápnutím na rozřezanou nohu. V té době Charles chodil do metra nebo podchodů a střílel narkomany a pankáče. A Jon s Dustinem se živili jako gigolové... Kobra se ničemu takovému nevyrovná. Atmosféra je zde nulová, záporáci maximálně tak vypadají úchylně a uchylně se smějí a tváří se jak kdybych jim přejel po řiti smirkovým papírem. A nepřipadal vám Marrion trochu zženštile s tou svojí slonovinou pistolkou? ;-) Kdyby alespoň dobře natočili akční scény. Fádní, bez šťávy, zlatej Chuckie a jeho round-haus-kik. Připomínkou starých časů je jen úlisný A. Robinson, který však podle očekávání dostane přes držku. Sylvestrův nejslabší film - Rambo 3 měl alespoň scénu "vrtulník vs. tank" :-)(9.6.2006)

  • JFL
    ***

    "Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště představí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný.(29.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace