poster

Občanská výchova

  • Německo

    Fetten Jahre sind vorbei, Die

  • slovenský

    Občianska výchova

  • anglický

    Educators, The

  • český

    Konec tučných let

    (festivalový název)

Krimi / Romantický / Drama

Německo / Rakousko, 2004, 127 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lynn
    ****

    Byť jsem spíše pro pravici, ideály mládí a revolta proti společnosti se mi velmi zamlouvá. A snímek Občanská výchova je vynikající cestou do študákovy duše. Kromě výborného scénáře (scéna v chatě, kdy dojde na diskusi, které společenské zřízení je lepší a kdy postavy i divák poznávají, že pravda není jen jedna, se mi zaryla pod kůži, protože se o ní dá dlouho přemýšlet a polemizovat) má film i kvalitní mladé herce v čele s Danielem Brühlem (Good Bye, Lenin !) a citlivou režii. Jen ta kamera nemusela být za každou cenu ruční. Jinak plná divácká spokojenost...(3.9.2005)

  • DwayneJohnson
    ****

    Jana, Petr a Jule. Tři mladí a tak trošku hodně neklidní lidé. Myšlením, či přesvědčením hodně doleva, brojí a každodenně bojují proti svému úhlavnímu nepříteli, prohnilému kapitalistickému systému, který přeci za všechno může. A dělají to hodně po svém, vloupávají se do prázdných domů, nic neukradnou, jen některé věci přehází nebo upraví. Jak odvážné a pošetilé zároveň! Jedna loupež se ale tak trošku nepovede a tak začíná nedobrovolná road movie s jedním pasažérem proti své vůli. A i když jsou oba dva tábory ideově úplně někde jinde, nakonec se ukáže, že zas takový, velký rozdíl mezi nimi není, možná právě naopak. A tom, tohle asi celé je, na poukázání na mnohdy odlišnou názorovou rozdílnost mladých lidí, na jejich revoltu, na to, že ONI přece všechno ví a dělají nejlíp.Časem je to určitě přejde, zase na druhou stranu nebyl(i) jsme většinou jiní, to ani náhodou.(19.1.2015)

  • Faye
    ****

    „ Vychovatelé“ Jan a Peter mají zásady a ideály. Julie ta má navíc vztek Svůj vzdor proti konzumnímu způsobu života dávají najevo sice poněkud naivním a fyzicky namáhavým způsobem, ale o správnosti a údernosti svého počínání jsou skálopevně přesvědčeni. Jedna nepovedená akce a „zachraňování světa“ se scvrkne na zachraňování sama sebe. Musím přiznat, že jsem velmi netrpělivě čekala, jak se trojice revolucionářů z té šlamastyky dostane a závěr mě skutečně překvapil. Film taky.(4.9.2005)

  • fauxthum
    *

    Stockholmský syndrom v perníkové chaloupce? Kdyby měl Weingartner víc nadlhelu, mohla by být jeho "výchova" zajímavou ukázkou, kterak se odpor "čtvrté generace" totálně vyprázdnil do telenovelového kýče: Baaderovo "fucking and shooting are the same" transponované do "chtěla bych žít divoce a nespoutaně". Bohužel, formální neohrabanost, dějová schématičnost a tendenční utvrzování společenských stereotypů finální revoluční gesto (managerova hra na ideové spříznění a neoblomnost novopečené trojky) přes svůj cynismus vyznívá naprázdno.(7.3.2013)

  • mat.ilda
    ****

    Konfrontace názorů mladých idealistů, kteří chtějí změnit svět a středního věku, zastupujícího konzumní styl života a neúměrné bohatství. Nečekala jsem žádný zázrak, v plánu bylo jen mrknout na začátek, než si dám poslední cigaretu před spaním a ejhle, příběh se začal zajímavě vyvíjet, líbily se mně nápady mladé trojice, zvraty v ději, humorné okamžiky a ačkoliv jsem hádala jako o život, kam se bude vývoj ubírat, bylo to skoro vždycky vedle.Smutné je, že všechny ideály pominou, "přizpůsobení se" společnosti jednou dostihne i rebelující skupinku. Trefně vysvětloval ztrátu svého mladistvého levicového přesvědčení unesený Harderberg: "To máte tak, najednou už nechcete rezavé auto, ale něco spolehlivějšího, lepšího, pak se oženíte, přijdou děti - zadlužíte se na byt, dům a nezbude vám nic jiného, než dělat kariéru a jednoho dne zjistíte, že jste na volebním lístku zakroužkoval CDU". Každopádně zajímavý snímek se skvělým koncem.(21.2.2009)

  • - Postava Hardenberga ve snímku zmíní citát, jejž vyprávěl jeho otec: "Kdo nebyl levičák do třiceti, nemá srdce, kdo jím zůstal po třicítce, nemá rozum." Tento výrok bývá často připisován Winstonu Churchillovi. (claudel)

  • - Postava Petera na začátku filmu odjíždí do Barcelony. Daniel Brühl, jenž ztvárnil postavu Jana, se narodil v Barceloně. (claudel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace