Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj psychologického thrilleru, odehrávajícího se v Hollywoodu 30. let, vypráví příběh Adély a Heleny, které jsou přítelkyně a zároveň matky dvou mladistvých vrahů. Obě se chtějí osvobodit od minulosti a začít nový život. Adéla si otevře v Hollywoodu taneční studio a učí vystupovat dětské hvězdičky. Helena trpí nebezpečnými vizemi. Neustále se jí zjevují nebezpeční pronásledovatelé s nožem, kteří se mstí za synův zločin. Helena nakonec podléhá svým patologickým vizím. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (4)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dvě ženy ve středním věku si ještě před úvodními titulky prošly peklem. Jejich synové spáchali vraždu a veřejnost si za podpory bulvárního tisku udělala z matek hromosvod své zloby. Helen i Adelle se shodují, že je třeba udělat tlustou čáru za minulostí, odjedou z New Yorku do Kalifornie a pod novými identitami se snaží začít od nuly. Adelle si otevře školu pro nadané děti, z kterých chtějí mít maminky novou Shirley Temple nebo Mickeyho Rooneyho, sama se začne stylizovat do podoby Jean Harlow a docela se jí daří životní restart. Zato Helen se postupně sype. Klade si za vinu, že její syn vraždil, na každém kroku ji pronásledují hrůzné vize a paranoia z možné pomsty. Čí? Sama neví... Film, o kterém se říká, že uzavřel sérii groteskních thrillerů o pomatených starších ženách (není to pravda, pár jich vzniklo ještě v následujících letech) napsal scénárista Baby Jane a Sweet Charlotte Henry Farrell. Helen je slabší ve smyslu ujetosti postav a možná i ve srovnání se soudobou konkurencí. Film se odehrává ve 30. letech a pro navození autenticity udělal zvláštní věc - byl natočen na černobílý materiál a pak záměrně viditelně kolorovaný. Některé barvy byly potlačeny (například zelená) a zbývající spektrum připomíná nevkusně retušované dobové fotografie. Asi mělo jít o vizuální ekvivalent masek, které si nasazují hrdinky, aby zapomněly na minulost, těžko říct. Rozhodně to vypadá zajímavě a v určitých scénách, které by jinak byly všední, i docela odpudivě. Obě herečky jsou maximálně přesvědčivé a kupodivu ne tak expresivní jako jejich předchůdkyně v analogických filmech. Shelley Winters (Helen) je taková obyčejná paní, která se necítí dobře v novém prostředí, neumí zapovězenou minulost příliš obratně skrývat a nestačí tempu, jakým se přizpůsobuje její společnice. Krok za krokem ztrácí nervy, ale nikdy nepůsobí jako vědomá šiřitelka zla. Debbie Reynolds (Adelle) své životní trauma skrývá, nechce o něm už nikdy mluvit a vlastní možné pochybnosti o svém podílu na tragédii se zřejmě snaží zaplašit kariérou, kterou si zvolila. Drezura dětí ambiciózních matek ji ale paradoxně usvědčuje z mateřské frustrace. Mimochodem řečeno, vidět malou holčičku v replice kostýmu Mae West, jak zpívá jakousi lascivní odrhovačku, nebo jinou, napodobující ušišlanou Shirley Temple, je mnohem strašidelnější zážitek než cokoli z dospělých násilností v pozdějším ději. Podtrženo, sečteno - film není mimořádný svým obsahem, formou ale ano a pokud jste současně fanouškem některé z protagonistek i podivných, vymknutých filmů, podívejte se. 70% ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Debbie Reynolds v hororu jsem si nemohla nechat ujít, navíc jí to tam vážně sluší a vypadá trochu jako mladá Helena Vondráčková. Trochu se tam zastepuje, občas nějaká nechtěná vražda z bláznivé mysli, ale je tam hodně zdlouhavých dialogů, které mě moc nebavili. Mohlo se stát něco víc mezi Debbie a jejím nápadníkem, aby to bylo více zajímavější. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Debbie Reynolds nie je Bette Davis. Ta bola v What ever happened to Baby Jane ? priam diabolska .... toto je aspon schopny hororo, najma atmosferou a nebezpecnymi viziami tej zenskej. Pekne jej svitorilo v hlave, odporucam pozriet co potom nasledovalo . 77 % ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama