Režie:
Joseph RubenScénář:
Ronald BassKamera:
John LindleyHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Julia Roberts, Patrick Bergin, Kevin Anderson, Elizabeth Lawrence, Kyle Secor, Claudette Nevins, Marita Geraghty, John Lindley, John Ward, Nancy Fish (více)Obsahy(1)
Laura Burneyová žije se svým manželem Martinem v nádherném domě na pláži. Navenek ideální manželství je však pro Lauru peklem. Její manžel je totiž žárlivý tyran a chorobný puntičkář. Ráno Martin odvede Lauru do koupelny, kde podle jeho názoru špatně srovnala ručníky. Ona se mu omluví a napraví to. Pak srovná konzervy v kuchyni a začne připravovat jídlo. Martin se seznámí s Johnem, novým sousedem, jehož jachtu obdivuje. Vypráví mu, že Laura se jako malá topila, proto se bojí na vodu – a navíc neumí plavat. John Martina i Lauru pozve, aby si s ním večer vyjeli na moře. Martin jde domů a zbije Lauru, protože se prý na Johna dívala z okna. Krátce nato je na ni milý a řekne jí o výletě na Johnově jachtě. Pak odjede do města… Když se vrátí, přiveze jí květiny, dárek a omluví se. Laura pracuje na zkrácený úvazek v knihovně a ráda by pracovala na plný, s čímž její muž nesouhlasí. Připomene jí, jak byla dva dny pryč, když zemřela její matka, a nikdo se nestaral o domácnost. Večer jdou na Johnovu jachtu a strhne se prudká bouře. Martin s Johnem uchycují plachty a když se otočí, je Laura pryč. Začnou ji hned hledat, ale bezvýsledně. Pobřežní hlídka najde pouze její záchrannou vestu. Martin zařídí pohřeb... Laura se však neutopila – naučila se plavat, a tak když muži upevňovali plachty, skočila do vody, doplavala k bóji a pak plavala ke břehu. Ostříhala se, převlékla a odjela z města. V Cedar Falls v Iowě si koupila malý domek a začíná znovu žít. Seznámí se se svým sousedem Benem Woodwardem, kterému se představí jako Sára. Ten pozve Lauru na večeři a nabídne jí, že jí pomůže sehnat místo na univerzitě, kde učí. Ve stejnou dobu zavolá Martinovi Lauřina kamarádka, aby mu vyjádřila soustrast. Řekne mu, že znala Lauru z hodin plavání a že byla Laura znamenitá plavkyně. Doma v toaletě pak Martin objeví Lauřin snubní prsten, který nyní vyplaval poté, co ho tam Laura spláchla při útěku. Začne ihned pátrat v Lauřině životě a zjistí, že její matka nezemřela, ale že jí Laura někam převezla. Martin najme soukromé detektivy, s jejichž pomocí zjistí, že Laura svou smrt zinscenovala. Neváhá ani chvíli a jede si do Iowy pro svůj „majetek“… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (157)
Člověk chce mít jen trochu v lajně utěrky na nádobí, či porovnané plechovky fazolí v kredenci a hned se po něm chladnokrevně pálí z pistole.. Průměrností opásaný stalking thriller s velmi dobrou hudbou a citlivým manžílkem v podání P.Bergina, kterému někdo zřejmě odoperoval víčka. Asi proto, že majetničtí psychoušové mají v popisu práce valit oči. A s přítomností klišé bych nebyl až tak kategorický. Podívejte se na rok vzniku filmu, to bylo období, kdy se mu ještě říkalo neotřelost.. ()
PRIMA FAMILY HD (4:3) - Pamatuji si, že když jsem byl malý tak mě tenhle film hodně bavil a možná i trochu strašil :) Včera jsem se na film začal dívat zcela náhodně a spíše jsem si ho chtěl připomenout. Tentokrát můj dojem byl o poznání slabší. Ale chápu, že i po 21 letech některé lidi hodně baví. Patrick Bergin, coby despotický manžel, byla zajímavá osoba s vražedným pohledem. Ale jak už zde bylo x-krát řečeno, tak film se neobešel bez spoustu filmových klišé. 58% ()
Tenhle film mne překvapil. Oficiální obsah distributora mne kdysi nezaujal a bláboly TV Prima tady na CSFD mne doslova odrazují od sledování čehokoliv, o čem píší. Ale protože jsem dlouhodobě marod, rozhodl jsem se že spousty volného času využiju ke shlédnutí všech filmů s mojí oblíbenou herečkou a dnes přišla řada na tento kousek. Dobře jsem se psychicky připravil na velké utrpení a nudu... a přišlo překvapení. Hned od počátku se nic neodehrávalo, jak jsem čekal, thriller byl správně napínavý a já ho zhltnul od začátku do konce na jeden zátah. Jistě, nebyl to nejlepší film mojí oblíbené Julie, ale i přes slabší místa ve scénáři byl příjemně napínavý až do samého konce. Takže za film 4* + 1* za JR <3 ()
Další z „manželských“ thrillerů zlatých devadesátek, který se příliš nezaobírá logikou, ale zato pracuje na husté atmosféře strachu a nejistoty. Mladičká Julia Robert musí čelit zlu s tváří Patricka Bergina, který po ní jde s šíleným leskem v očích a terminátorovskou zarputilostí. Nejde o žádnou výpověď o domácím násilí (jako třeba Neviditelný od Whannella) – tady se jedná spíše o hallmarkovskou recepturu, která se v rukou schopného Josepha Rubena mění v napínavou naháněčku s intermezzy jako vystřiženými z románů Nicholase Sparske nebo Danielle Steel. Ideální pro sledování s vaší drahou polovičkou, která i díky tomu docení, jaký poklad vlastně doma má. ()
Skvělý Jerry Goldsmith, velmi dobrá Julia Roberts, démonický Patrick Bergin a několik jalových momentů. Začalo to hned po líbánkách. Špatně zarovnané ručníky, opožděná večeře, pozdravení cizího muže. Rána pěstí, kopnutí do břicha, urážky, vyhrožování. Snášela to skoro čtyři roky. A pak sebrala odvahu. Potají se naučila plavat a navždy zmizela z tohohle krutého snu. Tedy v to alespoň doufala. Režisér Joseph Ruben nabízí pomalé obrazy systematické destrukce jednoho mladého života ve stylizovaně chladných interiérech. Jsme v Hollywoodu, takže to pochopitelně není žádné maso, ale i tak je to na dobu vzniku poměrně silné. Jenže Ruben to přehnal, protože chtěl vyhovět všem žánrům: psychologické drama, romance, thriller. Na druhou stranu Noci s nepřítelem i dnes dokazují, že kdysi plnily všechny předpoklady být divácky úspěšné. I pětadvacet let poté je to velmi solidní řemeslo!! ()
Galerie (35)
Zajímavosti (4)
- Literární zdroj uvádí, že natáčení snímku se občas jako divák zúčastnil i Juliin bratr Eric Roberts se svojí první manželkou, která byla v té době těhotná, neboť nosila Ericovu dceru a Juliinu neteř Emmu Robertsovou. (SeanBean)
- Původně měli ve snímku ztvárnil hlavní úlohy Sean Connery a Kim Basinger. Kvůli časové vytíženosti obou herců ale z jejich obsazení nakonec sešlo. (jenik71)
- Pro Julii Robertsovou to bylo jedno z nejhorších natáčení v její kariéře. V několika případech se prý stalo, že fyzické a psychické násilí nebylo příliš přestírané, neboť režisér filmu usiloval o maximální věrohonost hereckého podání, navíc některé násilnické scény byly natáčeny mnohokrát po sobě. Díky tomu také osobní vztahy mezi oběma hlavními představilteli nebyly nijak ideální. (SeanBean)
Reklama