Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Po geniálním komiksu, po neuvěřitelných zprávách o obsazení, po geniálních trailerech přichází GENIÁLNÍ film. Ano Robert Rodriguez to dokázal a Frank Miller to dokázal dokonce podruhé a já jsem jim neskonale vděčný. Je to totiž opravdu skvělá podívaná vizuelně i příběhově. Nechápu proč všichni říkají a píšou že se jedná o tři povídky když jsou jasně čtyři, všichni totiž jaksi zapomínají na tu uplně první ZÁKAZNÍK MÁ VŽDYCKY PRAVDU pak už následují zmiňované tři další (plus suprová improvizace s koncem filmu :-). Druhá povídka THE HARD GOODBYE je podána ve zběsilém tempu a sice se budu opakovat ale Mickey Rourke opravdu JE Marv!!!!!!! Kdo se vám ale také nesmazatelně zapíše do paměti je Elijah Wood, protože Kevina zvládl na jedničku a vypadá opravdu znepokojujícně nebezpečně. Rutger Hauer nepředvede nic extra ale rozhodně nešidí. VELKÁ TLUSTÁ ZABIJAČKA se mi taky moc líbila a moc nechápu proč ji všichni okolo tak stíraj. Clive Owen mi příde docela uspokojivě "Dwightovský" a Benicio Del Toro je super ostatně jako v každé jeho roli. Koho ale musím těžce pochválit je Devon Aoki, které přiznám se jsem se trochu obával, ale také nezklamala a zbavila se svého Rychle a Zběsile image a Miho je na světě. Jinak Brittany Murphy se mi také moc líbila a přišla mi mnohem víc sexy než Jessica Alba. A konečně poslední TEN ŽLUTEJ PARCHANT, ten žlutej parchant je opravdu žlutej a opravdu parchant. Bruce Willis je přesnej a role zkrachovalejch detektivů mu prostě neoddiskutovatelně seděj. Jessica Alba dobrý přesně jak v komiksu a je moc hezká a tancovat umí (a navíc je taková milá). Kdo mě mile překvapil svojí přítomností byl Michael Madsen pro kterého mám tak nějak slabost. No a bonbónek v TOM ŽLUTYM PARCHANTOVI je když se Hartigan probojovává na farmu a je tam záběr na Kevina jak si čte :-) Nemohu jinak než doporučit a určitě si na to zajdu i do kina. Ale co je hlavní Sin City mě neuspokojilo pouze jako filmového diváka ale i jako fanouška mého oblíbeného komiksu a to není málo.(21.4.2005)

  • Dadel
    *****

    Položme si otázku: Může se tento film líbit někomu, kdo přečetl před časem jeden díl komiksu Sin City, a bůhvíjak ho nenadchl? Ano, může. Bude velice překvapen, jak si film udržel všechny půvaby originálu. Bude se kochat nad krásnou výtvarnou stránkou filmu a užívat si velké množství černého humoru, červené, žluté a bílé krve, a v současném Hollywoodu čím dál vzácnější brutality a politické nekorektnosti. Ocení pestré a zajímavé obsazení. A Robertu Rodriguezovi odpustí všechny jeho průměrné propadáky z poslední doby.(23.5.2005)

  • Jossie
    ****

    Předlohu bohužel neznám, ale jelikož je Sin City vlastně doslovně převedený komiks na filmové plátno, snad to tak moc nevadí. Vizuálně moc zajímavé, naštěstí černobílé pojetí zmírňovalo krutost některých scén, herecké výkony výborné a k mému překvapení mě zaujal i příběh. Postava Elijaha Wooda byla pro mne osobně naprosto dokonalá.(16.8.2005)

  • Djoker
    ***

    Originálně natočené a plné hvězd. Vizuálně je film dokonalý, ale děj je slabší. Každý postřelený se ze svých zranění dokáže vykurýrovat, i když schytá dvacet rán do břicha. Quentinův styl mi nikdy nic neříkal, ale tady musím ocenit alespoň ty vizuální orgie.(7.9.2009)

  • Adrian
    ***

    Jedna teoretická štúdia (s ktorou sa plne stotožňujem) hovorí o tom, že najväčšia sila a kúzlo komixu spočíva v schopnosti imaginácie čitateľa vyplniť priestor medzi dvoma bezprostredne za sebou nasledujúcimi statickými obrázkami. Čítanie komixu nám dáva absolútnu časovú kontrolu nad príbehom – t.j. môžeme mu sami vtisnúť jeho dynamiku, pohyb a rytmus. Film ako médium nás tejto kontroly nad časom zbavuje. Vyššie spomínané atribúty sú v rukách režiséra filmu a my diváci ich nemáme možnosť zmeniť. Kam tým mierim? Sin City už od prvého preview totiž jasne ašpirovalo na post referenčného projektu, ktorý môže dokázať, či filmová adaptácia komixu pri zachovaní maximálne možnej výtvarnej štylizácie papierového originálu (od rakurzu kamery až po nasvietenie scény, digitálne pozadie - noir opar (pozor! "opar", ale nie atmosféra, pretože tá okrem obrazu potrebuje aj hrdinov) vás chtiac-nechtiac pohltí), doslovného prebratia dialógov a monológov z „bubliniek“ dokáže rovnako udržať aj celkovú kvalitu filmu porovnateľnú s kreslenýn originálom. Žial "Sin City - film" vo výsledku tento predpoklad a túžobné želanie miliónov fanúšikov nepotvrdil. Pri čítaní komixu som si Sin City nikdy nepredstavoval ako nonstop divokú akčnú jazdu, ale skôr ako premenlivú horskú dráhu, ktorá ma svoje tichšie miesta, ale rovnako obsahuje aj krkolomnú zbesilosť. Preto som bol ochotný akceptovať aj pomalšie tempo odvíjania príbehu. Lenže to, čo spravil Rodriguez s Millerom zašlo ešte oveľa ďalej za slovom "pomalosť". Neustály voiceover postáv, sprostredkujúcich ich myslenie, ktoré na papieri malo svoje uplatnenie, vo filme doslova drhne odvíjanie deja a spôsobuje čoraz väčšiu statickosť. K tomuto negatívu si ešte prirátajte prekvapivú sterilitu réžijnej invencie. Režisérske duo si síce každú chvíľku môže spokojne odškrtnúť do detailu prekopírovaný obraz z papiera na filmový pás, ale to medzitým - s tým akokeby si nevedel rady, resp. to nepovažoval za dôležité. Efekt okamihu tak prebíja kontinualitu nadväznosti. Ďalším klinčekom smerom k zemi je "skoro-absencia" hudby (resp. jej neustále zatláčanie do úzadia neutíchajúcim prívalom spomínaných voiceoverov) !!! Po gitarovej vypalovačke z traileru ani slychu a aj v tých najvypätejších okamihoch je hudba veľmi mdlá. Celkovo je pre mňa Sin City dosť sklamaním. Vďaka koncentrácie na okamihy (ktoré sú dokonalé) je film totálne chladný, takmer bez štipky emócie. Nebyť úchvatnej výtvarnej stránky a dobrého hereckého obsadenia (až na jednu výnimku - Jessicu Alba, ktorá nezvláda zahrať ani najzákladnejšie emočné stavy), tak je to dosť bieda. Takto film zostáva v oblasti slušného priemeru. P.S.1: Ak nechete byť sklamaní aj vy, tak rozhodne čo najrýchlejšie zabudnite na obidva trailery. P.S.2: Veľmi ma potešilo malé cameo duchovné otca komiksu - Franka Millera :-) P.S.3: Dôkazom toho, o koľko mohlo byť filmové Sin City lepšie, keby sa predsa len aspoň čiatočne popustila uzda vlastnej kreativite pred otrockým prepisom je pre mňa úplne posledná scéna filmu - je originálna a svieža.(7.4.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace