Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 192)
Podařený historický velkofilm, kde jsou hezky vidět obě strany podniků křížových výprav, ta "křesťanská" i ta hrabivá a loupeživá – bojujeme za Boha, tzn. za poklady, území a moc. A je to hollywoodsky balený, ale zároveň řemeslně poctivý, místy impozantní a sympaticky krvavý (a Orlando to nijak nekazí). Pro herní pamětníky, velkolepý obléhací scenérie v závěru vyloženě evokují starý Stronghold. A jak napsal Collider: "The theatrical cut is a serviceable action movie, but the director's cut is the true historical epic." ()
RETRO zapsáno l.p.2005 Zabít nevěřícího není vražda, je to jen cesta do nebe!..... Zničit takovýto velkofilm, ale vražda je. Je to spíš na tři a kousek, protože tohle není nový gladiátor! Po úvodu a seznámení se s všemi možnými postavami, začíná film nudit. Je to samý- bůh to žádá, bůh to ..., bůh .... . Nevím proč, vzpomněl jsem si na trilogii Jan Hus, Jan Žižka a Proti všem. Musím říct, že u ní jsem se určitě před lety bavil víc, než zde. Tady jsem kolikrát pro samou vznešenou myšlenku nevěděl, jestli sleduji film, nebo poučný pořad pro ateisty. R.Scott hlavně šetřil akcí. Jasně, soustředil se na závěrečné dobývání, ale ošidit kvůli němu zbytek filmu je hřích. Jo, bitva o Jeruzalém je efektní. MOC! Skoro 30 minut dobývání, hromadných scén ( prostě akce), za to určitě stálo. Proto se asi spíš přikloním ke 4 hvězdičkám. A taky abych neztratil víru. Víru v lepší historické, dobrodružné, válečné filmy, které mám moc rád. Bohužel víru má kdejaký fanatik. Ale o své duši rozhoduji sám. KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉ, KRÁLOVSTVÍ MÍRU. PO 5ti LETECH Tak jsem dneska shlédl REŽISÉRSKOU VERZI. Kurva Ridley, třetí produkce a je to stále lepší a lepší!!! Je-li toto KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉ – nechť se děje vůle boží! Zvyšuji na 5* !!!!!!!! ()
V kino verzi bylo až příliš znát, že střihačova ruka mocně úřadovala. V ní je totiž Balianův růst na žebříčku společenské prestiže až příliš uspěchaný. Jakoby změna z bezvýznamné kovářské nicky v člověka, který se stane královým oblíbencem a jemuž se v závěru klaní celý Jeruzalém a ve svých těžkých chvílích ho poslouchá na slovo, byla tak jednoduchá. Bohužel ani o téměř hodinu REŽISÉRSKÁ VERZE, která se mi právě dostala do rukou, v tomto ohledu příliš dojem nenapravila. I tak ale díky přidaným scénám působí film celistvějším a mnohem emocionálnějším dojmem, především díky přidané dějové linii onemocnění a smrti Sibylliina syna a následníka trůnu, která se je zcela zásadní pro vývoj děje. Moc pěkná je i přidaná scéna s hořícím keřem, plná symboliky podstaty válečných sporů na Blízkém východě. Naopak některé scény nemají pro vývoj děje přílišného opodstatnění. A celkové resumé - Scottův magnus opus NENÍ STRHUJÍCÍ film, ale je duchaplný a přemýšlivý, s ambicí něco sdělit a to se cení. A závěrečná mírová dohoda Baliana se Saladinem, křesťana s muslimem, musí být doslova pohlazením pro každého mírotvorce na této zemi :o) ()
Ridleymu sa asi už nikdy nepodarí zopakovať si hrdinský, epický a magický úspech pecky 'Gladiátor', napriek tomu mál tento film všetky tieto vlastnosti. Vizuálne nabúšené, krásne prostredia, nasnímanie bojových útokov. Príbeh tomu síce nestíha, no ladí do takej úrovne aby nebol viditeľne pozadu. Ja som sa celkom pobavil a aj Bloom ma celkom presvedčil. 80%. ()
Strašně nemám rád u očekávaných velkofilmů 20%, zdá se mi to totiž jako neadekvátní a značně neobjektivní hodnocení. Bohužel však u Království nebeského nemůžu jinak a důvody, proč tomu tak je se tu pokusím ve stručnosti vypsat. Království nebeské je dílem Ridleyho Scotta, tedy velmi charakteristického režiséra, jehož rukopis je znám v každém jeho filmu. Ve snaze nenatočit druhého Gladiátora se vydává v KN Ridley jinou vypravěčskou cestou. Nechává mnohem více prostoru příběhu a často se znázornění bitvy ani nedočkáme, pouze jejího úvodu a náhle je střih na těla na bojišti. To by teoreticky mohlo fungovat, nebýt několik podstatných ale. Děj je nepříjemně jednoduchý, plný podivných dějových zvratů (některá tvrdohlavá hrdinova rozhodnutí) a především plný slabých dialogů. To částečně zachraňují herci - především Irons, Thewlis, Marton Csokas, Ghassan Massoud a Neeson (i když Neeson jako mentor už začíná ztrácet na údernosti, o větě "jsem tvůj otec" nemluvě). Potíž je v tom, že všichni tito herci, ač předvádějí velmi dobré výkony a daří se jim navodit tu správnou atmosféru, mají velmi malý prostor a jsou pouhými přihrávači Orlanda Blooma, který z plátna prakticky nesleze. Ačkoli proti Bloomovi nic nemám a jeho jednoduší herecký projev mě nikdy nijak zvlášť do očí nepraštil, v KN je jeho topornost tak nechutně výrazná, že to film odsuzuje k záhubě. Bloom si po celý film, nezávisle na druhu emocí v dané scéně, vystačí s jedním konstantním obličejem. A tak bohužel postrádá jeho charakter jakékoli charisma (což je silně vidět především v hrdinském projevu) a Bloom se mezi ostatními herci, kteří se dokázali do doby filmu vžít, potácí jako zmatený manekýn na špatném molu. Vinou toho ve filmu nefunguje už vůbec nic. Veškeré emoce vyprchají, protože je ve vás nemá kdo probudit, veškerý chuť do boje a nebo strach z něj vás mine, protože se ani není o koho bát (ty zajímavé Scott nechává zemřít bez výraznějšího všimnutí). Detaily, jako totální vykradení Návratu krále v závěrečné bitvě, žádný silný ženský charakter a neoriginální hudba už jsou poslední kapky do poháru divácké tolerance. Království nebeské je film, který by si logicky měl vysloužit větší hodnocení. Jenže selhává ve všech možných ohledech, které by měl velkofilm splňovat. Člověka nechává chladným, nic moc zajímavého mu nedá, neukáže jedinou pamětihodnou scénu, či aspoň jednu velkolepou bitvu hodnou zapamatování. Díky všemu, co jsem vypsal, je Království nebeské momentálně tím největším zklamáním letošního roku... ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Natáčení obléhání Jeruzaléma trvalo 21 dní. Ve skutečnosti trvalo 13 dní. (HellFire)
- Reynalda de Chatillon (ve filmu Brendan Gleeson) po bitvě u Hattínu skutečně popravil samotný Saladin (ve filmu Ghassan Massoud). (IlMagnifico)
- Scéna zasadnutia kráľovskej rady Balduina IV. (Edward Norton) sa nakrúcala na nádvorí Patio de las Doncellas v sevillskom Alcázare. Tesne pred príchodom filmového štábu sa mramorová podlaha v súlade s historickou dokumentáciou zmenila na maurskú záhradu s bazénom. Ridley Scott však presvedčil stavebné úrady, aby povolili po dobu nakrúcania nádvorie vydláždiť mramorom. Po premiére filmu získalo nádvorie opäť svoju podobu so záhradou a bazénmi. (Arsenal83)
Reklama