Reklama

Reklama

Stereo

(festivalový název)
  • Kanada Stereo (více)

Obsahy(1)

Hodinový pseudodokument o pokusu kanadské akademie pro výzkum erotiky. Sedm mladých dobrovolníků podstoupilo operaci mozku, která jim vzala schopnost mluvit, ale naopak posílila schopnost telepatické komunikace. Když se do experimentování přimíchají afrodisiaka a chemické dobrůtky, zažívají dobrovolníci polymorfní perverzitu. (5150)

(více)

Recenze (29)

5150 

všechny recenze uživatele

Oceňuji zejména velkou míru originality, kterou v sobě David Cronenberg prostě má, ale jinak se mi film moc nelíbil. Sledoval jsem ho velice pozorně, ale nějak mě nezaujal a s postupem času jsem jen čekal na konec. Nicméně i přes to všechno jsem vyrazil druhý den na CRIMES OF THE FUTURE a docela se těšil..)) ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

pozor, toto je art! mladý cronenberg (na svoj vek!) urobil zaujímavý prienik žánrov (formálne aj obsahovo): experimentálny sci-fi dokument o telepatii a sexualite. čiernobiele, nemé, iba s komentármi... vedcov? samotných uchádzačov? geniálna lokácia, ktorá hrá sama za seba a osebe... cronenberg si robil sám kameru, strih, scenár, produkciu aj réžiu... a na ten vek a na takéto sústo je to výkon hodný uznania...zaujímavý počin hodný pozornosti i uznania, ktorý však (pozor) môže človeka miasť či dokonca až nudiť, lebo (zakončím to rovnakým tvrdením, ako som začal): toto je umenie! ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Co to kurva...?! Neuvěřitelně rozvleklý (byť hodinový!) experimentální pseudodokument na téma telepatie a erotična (nutno podotknout, že dosti cudného), odehrávající se v obrovském depresivním betonovém domě jak od Le Corbusiera. Pokud někdo bude "stíhat" promluvy vypravěče hned napoprvé, pak je asi robot, protože nestíhal ani simultánní překladatel. No prostě psycho. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Asi tak, nasledujícím Zločinům budoucnosti jsem sice dal jen silné 3 hvězdičky kvůli pár nudnějším nataženým scénám a náhlému utnutí na konci, ale dost mě fascinovaly svou minimalistickou atmosférou, výtvarní stránkou a více nápady. Tak jsem se rozhodl podívat se i na Stereo a uvidět tak od Davida Cronenberga jeho prvotinu. Už tady se plně objevují různé prvky typické pre další tvorbu pana režiséra a chvíli jsem měl pocit, že koukám na jakousi černobílou variaci právě Zločinů budoucnosti a sleduji snad stejnou budovu a stejné chodby, zároveň mě však tohle skoro ničím kromě černobílé kamery oslovit nedokázalo. Stereo nemá v sobě totiž žádnou atmosféru či napětí, nevyskytuje se tu jediný dialog, žádná hudba, jenom dlouhé němé záběry na různě nevšední úchylky ve jménu telepatie (a na stejně dlouhou přípravu na jejich provádění), občas doplněné o komentář vypravěče. Ačkoliv Cronenberga jako režiséra uznávám stejně jako třeba Jima Jarmusche, u obou jsem se jejich výsostně experimentálním debutem prokousával velice obtížně, s minimálním přínosem a ani tady nejsem po skončení schopen udělit víc, než jednu milostnou hvězdičku. Snaha být za každou cenu odlišný od úplně všeho a všech ostatních se i tady pro mě totálně minula s jakýmkoliv pozitivním účinkem. [30%] ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Jako pardon, ale na to, abych dokázal šířit depresi na ostatní lidské objekty kolem sebe, přece nepotřebuju žádné falešné telepatické (schizofrenní) já, natož vůbec nějakou telepatii, že ano, to zvládnu sám…Teď však vážně. Stereo je velmi náročný film bez zvuku, slyšet lze pouze hlas vypravěče/ů. Což v kombinaci s tím, že snímku musíte věnovat maximální pozornost, tedy komentáři, který je odříkáván nanejvýš monotónně a se spoustou odborných výrazů, znamená, že se stává Cronenbergův počin velmi těžko sledovatelným, pro některé diváky dokonce úplně nekoukatelným. Až si člověk říká, že tvůrci zřejmě chtěli publikum znechutit do takové míry, aby film dodívali jenom ti nejodolnější či nejtrpělivější. A přestože jsem se vehementně maximálně soustředil, několik myšlenek/scén, či v lepším případě pouze vět/záběrů jsem i při té nejlepší vůli nepobral, alespoň na poprvé ne (tedy bez toho, abych si scénu pustil znovu, díky čemuž vidím promítání Sterea v kině jako značně problematické). Přitom je tento film velmi podnětný a má spoustu zajímavých myšlenek. Prozatím celkově slabší 4*, zřejmě to bude chtít v budoucnu další projekci. A ponaučení? „Normální“ jsou jenom bisexuálové (omnisexuálové)! ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama