Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Bayův pokus o jiný snímek než je u něj zvykem zůstal tak napůl cesty. Zpočátku zajímavě se rozvíjející scénář se nakonec ukáže tím nejslabším článkem filmu. Celou dobu ač se stále něco děje a střih je hodně zběsilý, tak jako by tomu paradoxně chybělo tempo. Přesto se díky vynikajícímu McGregorovi a precizní technické stránce jedná o nadprůměrnou záležitost, která je rozhodně více sympatická než-li předchozí Bayovi snímky, ale bohužel není zároveň i lepší.(5.9.2005)

  • Subjektiv
    ***

    Jistě to znáte, přijdete na návštěvu, postaví před vás misku chipsů s příchutí, která nijak neláká, ale i přesto je neuvědoměle jíte a jíte, až je všechny sníte. Kamarád pro to razí odborný termín "zobací reflex". I já jsem onehdá přišel na návštěvu, ale místo chipsů jsem byl konfrontován s Bayovým Ostrovem. Jedl jsem, jedl, až jsem ho snědl... A při onom krmení, dospěl jsem k zjištění, že Bay stvořil zřejmě své vrcholné dílo, které v sobě dokonce obsahuje nějaké morální poselství, nějaké sdělení. Bayština je však jazyk degenerovaný, nezná tázací způsob a s nesmírnými obtížemi v něm poskládáte nemotorné oznamovací věty. Ovšem věty zvolací se v něm píšou jedna nepříliš rozsáhlá, epická báseň. Napsat bayštinou esej nebo úvahu jeví se zhola nemožným, ovšem heslo, ba dokonce celou sadu hesel... k tomu je jak dělaná. Když se to v ní umí, může to i krásně znít, ba i vytisklé vypadat. Dobří, čistí kloni v bílých slušivých oblečcích, zlí, nečistí kápové v černých oblečcích, ústav jako ze (sterilní) škatulky. Pěkné, líbivé, což nemyslím vůbec zle. Jazyk bayský také obsahuje tisíce citoslovcí a mnohé onomatopoie. Na druhou stranu mu zase chybí výrazivo pro popis lidské osobnosti. Ale to nevadí, vždyť Bay nemá vize hrdinů zdrcených šokujícími zjištěními, kteří jsou neschopni jednat, neboť nebyli k jednání nikdy vedeni. Má vize obrovských, padajících ventilátorů, které vše drtí, vize vybuchujících dopravních prostředků a tříštícího se skla, vize ohýbání plechu a dopadu kovu na kov. Není to mistr akce, ale demolic. Není to vada, leč... Nestačí mi to. Torzo krásné ženy prostě není krásná žena. A já jsem to měl vědět předem. Já to věděl předem. Ale to víte, zobací reflex. Neměl by mě omlouvat. Přidám tedy hvězdu za hloupost. Za svojí hloupost. V bayštině se to zve: "Skorem fujky," já říkám slabé ***.(17.3.2009)

  • choze
    ****

    Pokud bych to měl brát vážně, bylo by to složitější, ale jako další fetišistický Bayův popcorn to funguje spolehlivě a není co vytknout, jsem opět na vrcholu blaha. Ale aby bylo o čem psát, berme to tedy vážně. Ten film je v podstatě jeden velký second hand. Motivy z kultovní polské SEXMISE se tu potkávají s motivy z MATRIXU, strhující automobilová honička je variací honičky v druhých MIZERECH (která je zase okopírovaná z Eastwoodova ZELENÁČE), bílý vizuál připomene Lucasovo THX a Sean Bean má za sebou už tolik padouchů, že jeho úloha v příběhu je každému jasná v momentě, kdy se zjeví na plátně. Problematika klonování a jeho zneužití mi osobně nepřijde nijak zvlášť palčivá, aby se o ní musely točit podobné hysterické eposy (vražda matky poté co porodí dítě, plynové komory) a žánr sci-fi nebyl tímto filmem posunut ani o píď. Trestuhodné bylo rovněž vyzrazení překvapivého (asi jak pro koho) zvratu v půli filmu už v trajleru, bez kterého by ale zase tvůrci nemohli strčit do trajleru všechny ty úžasné záběry z výše zmíněné honičky. Přesto všechno jde ale o tradičně nadstandartně zábavný a vymazlený Bayův kousek, který ani vzdor pro Baye typickému nastavovanému konci nenudí, právě naopak. Herci jsou výborní, velmi se mi líbil nápad dospělých postav s intelektem puberťáků, který mohl být ještě víc zdůrazněn. Ačkoliv je akce podobně jako u Bayova PEARL HARBORU soustředěna až do druhé poloviny filmu, je jí stále dost a je na dostatečně vysoké úrovni, aby bylo shlédnutí OSTROVA pro každého fanouška akčních filmů povinností. Když se ale tak na ten film dívám, vzdor jeho nepopiratelným popcornovým kvalitám se jeho komerčnímu propadu nijak zvlášť nedivím. Bay zkrátka není Spielberg (porovnávám teď slovutnost obou pánů) a Ewan McGregor a Scarlett Johansson nejsou Tom Cruise. A dokonce tu ani neútočí emzáci na zem, jen tu utíkají nějací blbí kloni. Jak si někdo mohl myslet, že se na to lidi pohrnou?(9.2.2006)

  • Cival
    ****

    Michael to má prostě v ruce. Nikdo neumí tak cool záběry na statické lidské tváře, nikdo nemá tak vypilované vizuály, které podporují experti na hlášky. U Ostrova jsem se ani chvíli nenudil a nebýt hodně brakového finále, připíchl bych mu bez rozpaků čisté čtyři hvězdičky. Takhle nějaký ten flíček posbírali, ale ani za boha jsem jich nenapočítal tolik, aby překryly skvělého Ewana McGregora a obrazově fantastický non-stop úprk, v němž akce protentokrát není cílem, ale pouhým prostředkem. Nutno podotknout, že bezchybně zpracovaným prostředkem.(18.8.2005)

  • Dudek
    ****

    Všechna čest, musím uznat, že tenhle snímek se mi líbí čím dál více. Michael Bay na to šlape již od začátku, kde se mu podařilo chytnou mě při úvodních titulkách chytlavým songem a příjemným obrazovným doprovodem a nepustil až do konce. Brilantní práci s filtry a hudbou ale není zřejmě nutno připomínat, neboť tyto dva prvky, jsou algou a omegou pro většinu Bayových filmů. Island je primitivní a velmi laciný, ale je třeba uznat, že funguje a dokáze zabavit. Akčním scénám nechybí schopnost strhnout, i když jistě nejsou tak kvalitní jako v příbuzném I, Robot. Island však dokáže zaujmout více prvky... Tím prvním je samotná vize budoucnosti, která působí velmi uvěřitelným dojmem, neboť se jí daří neskutečným dojmem pojit současné prvky s hi-tech novinkami, což dává efekt přirozeného vývoje, divák se tak může ve vzdálené budoucnosti cítit jako doma a dá se říct, že jej zbytečné inovativní prvky nevytahují z centra dění. Dále se tvůrcům daří diváka si omotat kolem prstu postupným přerodem, kdy zpočátku se zdá vše v pořádku a perfektně fungující, ale spolu s otázkami hlavního hrdiny nás začnou nahlodávat pochybnosti... Když se ale zaměříme na samotný scénář, je třeba bez jediné pochybnosti uznat, že Island funguje tak dobře hlavně díky perfektní režii, která snímku dodala spoustu pozlátka... Na scénář doplatila třeba i nevýrazná postava Seana Beana, který ovšem předvádí herecký koncert a strhuje na sebe to minimum prostoru, které má. Vysoce efektivní podívaná s příjemnou zápletkou mi dala všechno co jsem chtěl, jistě, mohlo by to být lepší, zejména v druhé polovině, která se až přiliš nechává pohltit již viděným. Jsem nadšen a potěšen... Škoda jen že tvůrci nepřišli s nějakým černějším koncem, ale ty se vlastně nenosí, že?(26.6.2008)

  • - Tlačítka, kterými v komplexu otevírají dveře a vypadají hodně futuristicky, jsou ve skutečnosti ovladače hlasitosti pro počítače Mac. Konkrétně jde o Griffin PowerMate USB Volume Control. (don corleone)

  • - Když Gandu 3 Echo (Brian Stepanek) poškodí výtah, říká, že je v zařízení už 7 let. Výherce v té scéně je Starkvader 2 Delta (Michael Clarke Duncan) a tvrdí, že byl v zařízení pouze půl roku. O pár chvil později najdou nového člověka, který je generace Foxtrot. Později ale Lincolnovi (Ewan McGregor) technik vysvětluje, že když je generace Echo, znamená to, že je naživu 3 roky a generaci Delta jsou roky čtyři. Gandu by tedy měl být generace Alfa a výherce z výtahu by měl být generace G, nový nalezenec pak G či H. (johnnymay)

  • - V průběhu 99. minuty má stíhané auto obě dveře zavřené, avšak v záběrech předcházajících i následujících má pravé dveře otevřené. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace