Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ****

    Zvracel bych černé zlato, ale to bych musel být tím, co jsem viděl, alespoň trochu překvapený. Akorát teď nevím, jestli jsou horší všemožné intervence mocností za účelem uspokojení politicko-ekonomických zájmů (i se svými chtěnými i nechtěnými vedlejšími produkty), či lhostejnost a otupělost naší společnosti, farizejsky se schovávající za demokracii a její hodnoty.. Po filmové stránce je možná škoda, že Stephen Gaghan nepoužil na díly svého jinak precizně sestaveného stroje osvědčené mazivo značky Soderbergh. Jo a jedna poznámka zcela mimo barel. Všimli jste si, že od té doby co se G.Clooney zranil při natáčení scény mučení, začal přemýšlet o svatbě? Vyhlášení svobodní mládenci, bacha na ty úrazy hlavy! A to, že je manželka z Bejrútu, je už jen taková malá hříčka osudu..(10.12.2015)

  • Indiana
    **

    Nejnudnější film, co jsem viděl v kině. Šli sme na to s kámošem asi před sedmi rokama, oba na to koukali celou dobu s kamennym ksichtem a ke konci, když to vypadalo, že ten člun narazí do tankeru a všechno bouchne, tak cvak a bílá obrazovka!!! To sme si nezasloužili....a hraje tam tlustej Clooney :D.(26.3.2006)

  • CheGuevara
    ***

    Snaha o politický Traffic bohužel nevyšla. Přestože hudba je dobrá, herci jsou skvělí, kulisy perfektně realistické, ano to všechno funguje. Jen škoda že se to dostalo k tolik průměrnému režisérovi. Látku z níž by udělal Sodenbergh mistrovské dílo potopil Gaghan neuvěřitelným způsobem. Nejenže nenašel odvahu trochu ubrat na dějových liniích, ale něco jako tempo a dobrá montáž mu nic neříkají. Každá z linií dostává tak málo prostoru, že nedokáže diváka vtáhnout do děje. Všechno je to takové chladné a odtažité a tím pádem i méně srozumitelné. Škoda toho nevyužitého potenciálu, protože nějaké dějové linky mají opravdu neuvěřitelné grády. Jinak Clooney je dobrý, ale na Oscara to myslím není. Celkově se nám dostává z cela chladná antipolitická "agitka".(21.8.2006)

  • Lima
    *****

    V závažnosti sdělení a ve své struktuře (přímo či nepřímo prolínající se dějové linie) Syriana hodně připomíná TRAFFIC, akorát že režisér Stephen Gaghan (právě scenárista Trafficu a teď i Syriany) vyměnil drogy za strategické suroviny, kolem kterých se točí celý svět - ropu a olej. Nepopírám, že jsem se při prvním shlédnutí v příběhu fúze společností Connex a Killen, v té změti jmen a faktů, ztrácel, osudy Clooneyho agenta CIA, prince Násira a těch dvou arabských chlapců však zaujaly hodně a v závěru i dokázaly strhnout. Gaghan si nebere servítky, nešetří CIA, zahraniční politiku své země ("Když má země 5% světové populace, ale vynakládá 50% ze světových prostředků na armádu, znamená to, že její přesvědčovací schopnost upadá."), poukazuje na korupci, dotýká se problému islámského fundamentlismu, problémem ale je, že jeho vyprávění působí poněkud chladným a odtažitým dojmem, což může některé diváky odradit. Já jsem ale filmu, který má myšlenku, ambici něco důležitého sdělit a navíc je z něj cítit poctivá filmařina (kamera a výprava se sugestivními arabskými reáliemi), schopen hodně prominout. PS: Clooney už dávno není tím, co - slovy Stevena Spielberga - škube hlavou jako holub, svým uměřeným civilním projevem příjemně překvapil, stává se z něho velký herec.(30.8.2006)

  • Tyler
    ****

    Tříšť jednotlivých obrazů a epizod… Tak nějak by se daly popsat dvě hodiny „Syriany“. Ale i přes vysoké nároky na divákovu pozornost, zoufání si, že se ve všech těch jménech a postavách, o kterých se často jen mluví, minimálně v první polovině filmu ztrácím, i přes chvílemi nenuceně pomalé tempo a celkovou odtažitost, je tenhle film skutečně zajímavý. Načrtnuté charaktery dostávají hloubku jen v několika málo případech (Bob Barnes, Bryan Woodman, princ Nasir, mladík), zbytek osob vypadá jakoby se do film propadnul přímo z aktuálního zpravodajství CNN. Atmosféra se z odtaženého „sledování zpráv a zákulisních intrik“ mění ve skutečné osobní a až fyzické vcucnutí přímo do děje opět jen v několika scénách, přesto zůstává vyváženě neutrální a tímto svým postojem zvláštně podmanivá. „Syriana“ se netočí kolem zjednodušeného konfliktu dvou stran, černé a bílé, naopak představuje sestavu mnoha pěšáků a vládců s různými motivacemi a prostředky. Nestraní ani jednomu z protagonistů, skoro až dokumentárním stylem pouze konstatuje, že takhle nějak to ve světě chodí - nedává odpovědi, pouze klade otázky. Je už pouze na nás, jestli na její hru přistoupíme a necháme se vyprovokovat k provětrání mozkových drah nebo zůstaneme pasivními konzumenty… Já sám se těším, až „Syrianu“ uvidím podruhé, jsem si totiž jistý, že jsem nepochytil veškeré souvislosti. Ale možná právě v tom je kouzlo „Syriany“. Však kdo, a to i z lidí hluboko zasvěcených, ví všechno?(18.2.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace