poster

Plynové lampy

  • anglický

    Gaslight

  • anglický

    Murder in Thornton Square

  • slovenský

    Plynové lampy

Mysteriózní / Thriller / Film-Noir

USA, 1944, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • frashmaker
    *****

    Parádní thriller, avšak víc by mi sedělo, kdyby v popisku bylo psychologický, než mysteriózní :). Na to, že je 65 let starý fakt bomba. Naivní a snad i trošku přitroublá Ingrid Bergman, Charles Boyer parádní ve svém umění přetvářky a v neposlední řadě fiflena, protivná, vlezlá a úžasně oplzle nepříjemná Angela Lansbury. Ještě že se z toho dostala a teď je z ní sympatická babča-spisovatelka :o).(15.9.2009)

  • Oskar
    *****

    Neobyčejně silný zážitek i při opakovaném vidění. Psychothrillerů o ženách ohrožovaných manžely jsou mraky, ale tento má tak mimořádné herecké výkony, že na něj nezapomenete do smrti. Charles Boyer trýzní Ingrid Bergmanovou tak rafinovaně, že si to ta nebožačka ani neuvědomuje. Když jsou otočeni směrem od sebe, vidíme Boyerovu pravou tvář, ale když se střetnou pohledy, je to úplně jiný člověk. Změna, jaké dosáhl pouhým pohledem, jako když přeblikne semafor. No a když vidíte, jak nehne brvou a metodicky Bergmanové lže, sugeruje jí, že se zbláznila a každé její doutnající podezření típne hned v zárodku protiútokem, působí vlastně sadističtěji, než kdyby ji například zavřel ve sklepě a chodil ji tam mlátit pohrabáčem. Spolu s Psychem absolutní špička žánru. 100%(30.11.2006)

  • sinp
    *****

    Charles Boyer je ďábel, s nímž stojí a padá tento film. Jeho pianista Gregory je tak nedozírně démonická postava, že protivník Cotten nemá nárok naprosto na nic. Tahle příkladně melodramatická destrukce nebohé Ingrid Bergman funguje ve všech směrech i dnes. Dokonalý je obrovský dům plný nepříznivě nakloněných postav, především bych rád zmínil Angelu Lansbury (otravná spisovatelka, co strká všude nos, je na odstřel už zde coby dvacetiletá komorná). Deptaná Ingrid Bergman přitom není obětí zásluhou vlastní neschopnosti, film si zakládá na tom, aby Boyerovým trikům nebylo možné nic vytknout. Slabý Cotten není vůbec soupeřem, což je jediná vada na kráse Cukorova uměleckého díla. Spolehlivý režisér připravil výborné představení - udělal maximum a Boyer ještě víc.(16.9.2009)

  • Radyo
    *****

    Brilantní podívaná, která i po bezmála 70 letech strčí svou atmosférou do kapsu celou řadu "moderních" psychothrillerů. Skvělé obsazení hlavních rolí napomáhá tomu, že tento film vstoupil do dějin jako jeden z výstavních kusů nejen svého žánru.(24.11.2013)

  • xxmartinxx
    ****

    Postavy si tu hrozně cucají z prstu (nevysvětlitelný Cottonův zájem, policista "asitamněcokopal"), ale atmosféra je vynikající a herci špičkoví. Takový ech-klasický Hollywood, moc pěkné.(12.6.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace