• EdaS
    **

    Načančaný ale hloupý film s hrdinkami, které nejsou sympatické a které mě zhruba v půlce přestaly zajímat. Viewegha jsem čítával, ale kvalita jeho prací jde nezadržitelně dolů. Navíc, pokus o českou romantickou komedii (a věřím, že žádné vyšší ambice tu nebyly) mi nepřišel příliš romantický. Renč je zručný filmař, respektive režisér reklam, a podle toho snímek taky vypadá - product placement ve své ryzí podobě. Kamarád, co dělá do marketingu, mi vyprávěl, že u nich tvůrci skutečně nabízeli svůj Román jako reklamní prostor. Opravdu vtipných situací je tu pomálu, člověk většinou jen zvedne obočí jako "To že mělo být legrační?" Co film zachraňuje je výkon Simony Stašové a částečně taky Marka Vašuta. Původně jsem chtěl být shovívavější, ale s týdenním odstupem vidím Román jako dvě zcela promarněné hodiny (filmového) života.(23.5.2005)

  • Marigold
    ***

    Člověk aby se dneska radoval už z takového mála, jako jsou kvalitní herecké výkony a dovedný řemeslný přebal Filipa Renče. Ono toho totiž na Románu pro ženy o mnoho víc není... Vieweghův scénář je hodně plytká záležitost, která střídá vydařené momenty záměrné plytkosti s plytkostí zjevně nezáměrnou, která naprosto vraždí jakékoli emoce i smysl snímku a činí z něj dosti lacinou podívanou s rádoby-vychytralými hláškami. Ale to je prostě Viewegh s jeho stylem, laciný jako pětník a lepkavý jako lízátko z pouti. Proto tak táhne. Víceméně jsem tedy radoval ze jmen jako Vašut, Zázvorková či Donutil, oceňoval ženské vnady Zuzany Kanóczové a pár dobře trefených situací ze života. Na závěr patří jméno Filip Renč jakožto dobrý příklad režiséra, který ví, jak udělat atraktivní podívanou. Slabé tři, ale ono u těch nových českých komedií opravdu aby člověk pohledal...(9.7.2006)

  • Gemini
    ***

    Když Radyo píše o Sexu Ve Městě, má absolutní pravdu. Vypravěčský způsob, stylovost, jakési zkreslení obrazu životní úrovně, "ženský pohled", to všechno tady najdete. Během prvních dvaceti minut jsem byl za to, aby se mezi žánry přihodila SCI-FI, neboť zde pracujeme s muži a ženami, kteří nemají s realitou mnoho společného (aspoň doufám). Navíc jsem se zasmál dvakrát - poprvé americké hymně na balkóně starého bohnického činžáku a podruhé zvučnému "Ahój." v kabině výtahu. Naštěstí od téhle chvíle - vstupu Marka Vašuta na scénu - se vše v dobré obrátí. Dojde k skvělé masáži humornými scénami, scénami hlubšími (u kterých si bude každé pohlaví myslet to svoje), neváhal bych říct "jako ze života" a bohužel také scénami trapnými - v podstatě každý prostřih na dementní trio kadeřnic, které nemají na práci nic lepšího než přehrávat a pitvořit se, k čemuž nádavkem dostaneme tragédku Laďku Něrgešovou, které bych tu neschopnost ale klidně věřil;) Román Pro Ženy je místy popkulturně povrchní až to bolí - nejvíc ve chvíli pro postavu Miroslava Donutila nejtěžší. Na druhou stranu má u mě plus za výsměch ženským časákům v podobě Vyrovnané Ženy a za scény, u kterých jsem měl sto chutí říct "děláš si to sama, krávo" a to krapet přeslazené cosi na závěr, co přišlo po nich a co se mi paradoxně líbilo i přes ten vysoký obsah sacharidů. Přes několik mnou nepochopených režijních záměrů (typu detailní záběr na zdrcenou slzící kadeřnici) s rozporuplnými pocity končím tenhle komentář s myšlenkou plnou naděje, že mladé rebelky nebudou mít nové oblíbené slovo, znějící "sofistikovaný". 60%(8.6.2006)

  • - Ve scéně, kdy Jana (Simona Stašová) leží v posteli s milencem, který za ní chodí místo squashe, on se probudí, sundá z ní ruku a je vidět na jejích zádech otlak od čestvě sundané podprsenky, přitom jistě delší dobu spali.

    (peiton)

  • - Režiséři Filip Renč a Jan Svěrák se za symbylický honorář navzájem obsazují do svých filmů. Svěráka tu proto můžete vidět v úloze číšníka. (imro)

  • - V jednej zo scén hlavný hrdina filmu číta knihu, ktorou je ďalšie dielo Michala Viewegha - "Vybíjaná". (Delfin)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace