Reklama

Reklama

Thriller - drsný film

(festivalový název)
  • Švédsko Thriller - en grym film (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jako malá se Frigga/Madeleine, žijící s rodiči na venkovském statku, stala obětí pedofila a od té doby nemluví. Jednoho dne jí ujede autobus k logopedovi, nastoupí do špatného auta a skončí jako drogově závislá prostitutka s okem vypíchnutým za neposlušnost. Když se dozvídá, že její rodiče zemřeli z žalu nad její ztrátou, a také je zavražděna její spřátelená kolegyně, podstoupí výcvik v řízení auta, bojovém umění a střelbě, aby krvavě sprovodila ze světa své kunčafty i pasáka.

Jeden z inspiračních zdrojů Tarantinova KILL BILLA a spolu s Mastorakisovým ISLAND OF DEATH evropský příspěvek konjunktuře exploitation v 70. letech (LAST HOUSE ON THE LEFT, TEXAS CHAIN SAW MASSACRE, FIGHT FOR YOUR LIFE, I SPIT ON YOUR GRAVE aj.). Režisér Vibenius se rozhodl pokrýt finanční ztrátu svého předchozího rodinného filmu natočením „ďábelsky komerční sračky“ a dal hercům do smluv, že nesmí nikde prozradit totožnost režiséra (sám se ale ve filmu mihnul jako řidič náklaďáku, po kterém hrdinka při závěrečné honičce vystřelí). Film proslul mj. scénou s vypíchnutím oka, pro kterou byla údajně použita mrtvola. Snímek byl ve své domovině zakázán a nepomohlo ani jeho sestříhání z původních 107 na 82 minut, kterážto verze pak běžela i ve Spojených státech. V letech 2004 a 2005 film vydala na DVD americká distribuční společnost Synapse Films, zaměřující se na kultovní sci-fi, horory a exploitation (vydali např. MANIAC COPA, VAMPYROS LESBOS či STACY), a to ve dvou verzích - nezkrácené Limited Edition a sexu vystříhané Vengeance Edition. Neobešlo se to bez výhrůžek ze strany režiséra, podle kterého společnost na vydání filmu neměla práva. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Hooker's revenge aka They called her One Eye. Brutalitou a sexuálne odvážnymi, ale totálne nadbytočnými scénami až na hranici porna ovplývajúci príbeh o pomste v detstve znásilnenej dievčiny (ako doživotnú traumu si potom nesie neschopnosť komunikovať). Potom, čo jedného dňa zmešká autobus, ktorým chodí na sedenia k terapeutovi, nastupuje do auta pohľadného muža. Ten ju postupne v priebehu pár dní viackrát nadroguje a spôsobí jej závislosť na heroíne. Stane sa z nej závislá šlapka, ktorá keď sa dozvie o pravej príčine smrti svojich rodičov, začne brať lekcie z účinných bojových techník, aby v druhej polovici filmu nastúpila krvavú cestu pomsty a la Nevesta z KB za znásilnenie v mladosti ako i potrestanie smrti rodičov. Apropo Kill Bill - postava jednookej prostitútky z páskou cez oči je predobrazom Elle Driver. ()

movie odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlínějších filmů, co jsem kdy viděl. Nuda, která si s ničím nezadá s nejextrémnější filmařinou Lav Diaze a zároveň irituje až zoufale odfláklou režií. Jediný zajímavý prvek filmu jsou zpomalené záběry vždy ve scénách smrti. Jsou zde ovšem tak nadůžívány, že ve výsledku jen umocňují pocit nudy a zoufalství. -- Jsem sice milovníkem braku, ale taky milovníkem zábavy a tyhle dvě kritéria se v THRILLERU absolutně neslučují. Tarantino je sice přeborníkem v tom, že dokáže i na nejzapadlejším béčku najít jeden zajímavý prvek a vhodně ho zrecyklovat ve svých (za mě výboných) filmech, ovšem není všechno zlato ... ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Brak najbrakovitejší. Sexuálne explicitná, vrcholne brutálna a vo svojej dobe extrémne šokujúca UNCUT verzia je toho dôkazom. Naivný príbeh, pomalá, prízemná narácia, miestami takmer nudné tempo, hafo zbytočných scén... Mohol to byť dobrý film, alebo aspoň dobré béčko, lenže to by nesmel Bo Arne Vibenius zmixovať pomalé rozprávanie, miestami akoby pokúšajúce sa o podivne zvrátenú lyriku, rape&revenge do značnej miery iba tupo kopírujúci pôvodné amatérske I Spit On Your Grave (alias Day of the Woman) a akčnejšiu Coffy, z ktorých si berie len to najpotrebnejšie, mixuje to tréningovým programom a pridáva miestami štýlové, miestami útrpné a zúfalo samoúčelné spomalené sekvencie. Celý dej je vystavaný na báze "logika ustupuje v prospech exploitation". Áno, je to občas dosť drsné (na dobu vzniku), ale nič, čo by som už inde nevidel. No dobre, možno okrem 1-2 momentiek, ktoré nebudem približovať. Christina Lindberg je však celkom slušná a archetyp Tonyho uveriteľný. Symbolizmus sa tu hľadať ani nebude pokúšať, ale aspoň že je splnené harmonické zakončenie dramatického oblúku - začína sa príjazdom policajného auta a končí jeho postupným vytrácaním sa do neznáma. Tam, kde som pôvodne chcel začínať "test otrlosti diváka zrna najhrubšieho" končím jednoducho "slabota". Ale, ako vraví POMO, nuda to nie je a je to pomerne osobitá záležitosť. 40% ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Život je svině. Jako malou tě znásilní jeden bláznivej dědek, následkem traumatu z toho už nikdy nepromluvíš, celý mládí dojíš krávy (to by ještě nebylo nejhorší), pak ti jednou ujede autobus a do města tě sveze pravděpodobně ten největší zmrd široko daleko, kterej tě uspí, nadopuje heroinem a udělá si z tebe další na sobě závislou děvku. Jako bonus ti píchne skalpel do oka a vychcaně tě zbaví rodičů. Tak ti nezbyde než se nechat mrdat, fotit, ponižovat a mlátit, abys kromě podílu za dobře odvedenou práci dostala svojí životně důležitou dávku. Co se těch podílů týká, říká se sice kdo šetří má za tři, ale tady bych to spíš upravil třeba na kdo šetří vykosí je všechny. Jo, pomsta bude sladká a totálně bezcitná... Je těžký pocit z tohohle filmu nějak vyjádřit. Jo, máme tady kozičky, násilí, krev, revenge, béčkovou zápletku, dokonce i nefalšovaný porno záběry včetně výstřiku na análek. Ale jako béčko to na mě rozhodně nepůsobilo. A místo nějaký akční jízdy to celý plyne tak jakoby zpomaleně, včetně akčních scén. Docela zajímavá záležitost. (screeny) ()

arie 

všechny recenze uživatele

Záverečná vizuálna podoba Christiny Lindberg ako jednookej pomstiteľky je skutočne božská a žiadna z Tarantinových budúcich múz sa s nou nemôže rovnať, no je to taktiež jediný výrazný pozitívny aspekt, ktorý ma zaujal na tomto kultovom exploitation filme. Príbeh je pomerne nudný a explicitného násilia tu taktiež veľa nenájdete, okrem jedného detailne nasnímaného rozrezania oka, zato film obsahuje niekoľko vyslovene rušivých pasáží súlože, ktoré sa pohybujú v intenciách dobového porno filmu. Nízky rozpočet sa prejavuje naplno a väčšina násilných scén je extrémne spomalená, čo negatívne kontrastuje s ich nezaujímavým prevedením. Vibenius v dobe vzniku určite šokoval, no dnešnému divákovi už prakticky nemá čo ponúknuť, okrem faktu, že sa jeho materiálom inšpiroval QT. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • Ve Švédsku byl film po uvedení do kin téměř ihned stáhnut a zakázán. Uváděn byl zejména v zahraničí, a to většinou ve vystříhaných a zkrácených verzích. (Flipnic)
  • Naprosto nejkontroverznější na tomto filmu byly od počátku pornografické vložky, které režisér nechal údajně vložit do filmu až zcela na konci po jeho natočení. Vybral scény z pornografického filmu a proložil jimi scény zneužívání hlavní hrdinky. Šlo o hardcore scény, které diváky šokovaly, ale také vedly k nadšení a domněnkám, že v nich vystupuje skutečně Christina Lindberg. Ta prý o vložení těchto scén nevěděla a ani by s nimi prý nesouhlasila. Dodnes prý nechápe, proč to režisér udělal. Její vliv na režiséra i tak byl však prý mizivý, za film dostala velice nízký plat a o ničem v něm nerozhodovala. Každopádně scény byly vloženy do filmu tajně. Režisér toto obhajuje tím, že se chtěl co nejvíce přiblížit realitě a diváky šokovat a vykreslit do detailu hnus a odpornost zneužívání hlavní postavy. Diváci se dodnes dělí na dvě skupiny. Jedna považuje tyto scény za zbytečné a film kazící, druhá naopak za výstižné a k filmu již za ta léta patřící. I DVD releasy se dělí dnes na filmy s porno scénami a bez nich. Na světě je stále ještě mnoho nadšenců, kteří věří (chtějí věřit), že v těchto scénách vystupuje Christina Lindberg. Tu prý umístění hardcore porno scén do filmu bez jejího vědomí na režisérovi dodnes mrzí. (Flipnic)
  • Ačkoli Vibenius uspěl v tom, že v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, Thriller mu nakonec přinesl víc vrásek než kýženého zisku. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama