poster

Thriller - drsný film (festivalový název)

  • Švédsko

    Thriller - en grym film

  • anglický

    Thriller: A Cruel Picture

  • anglický

    They Call Her One Eye

  • anglický

    Hooker's Revenge

Krimi / Thriller / Akční / Drama / Erotický

Švédsko, 1974, 107 min

Scénář:

Bo Arne Vibenius
  • Shit
    ****

    Naprosto extrémní film, kterej ukazuje všechno tak sugestivně, nemilosrdně a drsně, až někdy fakt zamrazí a rozhodně se nebojí nejrůznějších kontroverzních, ale reálných záběrů zotročení a provozování prostituce hlavní "hrdinkou". Jediná větší chyba je trošku zbytečný zpomalování záběrů v druhý půlce pomsty, přece jenom sledovat asi 5 minut jeden zpomalenej souboj mi přišlo trošku unavující, ale to co mě naprosto ohromilo, přišlo už v první půli a to absolutně skvěle trikově zvládnutí vypíchnutýho oka, na rok 74 fakt špička a i při druhým detalnějším skouknutí mi to přišlo dost reálný(17.9.2008)

  • darkrobyk
    ****

    Naflušu na vaše hroby po seversku. Znásilnění jako zkušenost zřejmě nestačí, a tak si hlavní hrdinka sedne bez zábran k cizímu muži do auta, aniž by tušila, že si právě vybrala rychlou cestu do pekla. Tu si ovšem, rovněž nevědomky, vybrali i aktéři jejího sestupu do bahna společnosti. Film by měl jistě kratší stopáž, kdyby vraždy pomstychtivé furie nebyly ve zpomalených záběrech (mně to ale nevadilo). Rozřízlé oko připomene Andaluského psa, jednou z posledních jízd se zřejmě inspirovali The Cardigans v necenzurované verzi My Favourite Game. Echt porno scény asi v době internetu šokovat nebudou, ale prostě tam jsou. Některé scény je třeba vnímat až v souvislostech - na příklad proč čekala na policisty, když mohla ujet? Protože potřebovala jejich auto...(9.7.2015)

  • Madsbender
    **

    Brak najbrakovitejší. Sexuálne explicitná, vrcholne brutálna a vo svojej dobe extrémne šokujúca UNCUT verzia je toho dôkazom. Naivný príbeh, pomalá, prízemná narácia, miestami takmer nudné tempo, hafo zbytočných scén... Mohol to byť dobrý film, alebo aspoň dobré béčko, lenže to by nesmel Bo Arne Vibenius zmixovať pomalé rozprávanie, miestami akoby pokúšajúce sa o podivne zvrátenú lyriku, rape&revenge do značnej miery iba tupo kopírujúci pôvodné amatérske I Spit On Your Grave (alias Day of the Woman) a akčnejšiu Coffy, z ktorých si berie len to najpotrebnejšie, mixuje to tréningovým programom a pridáva miestami štýlové, miestami útrpné a zúfalo samoúčelné spomalené sekvencie. Celý dej je vystavaný na báze "logika ustupuje v prospech exploitation". Áno, je to občas dosť drsné (na dobu vzniku), ale nič, čo by som už inde nevidel. No dobre, možno okrem 1-2 momentiek, ktoré nebudem približovať. Christina Lindberg je však celkom slušná a archetyp Tonyho uveriteľný. Symbolizmus sa tu hľadať ani nebude pokúšať, ale aspoň že je splnené harmonické zakončenie dramatického oblúku - začína sa príjazdom policajného auta a končí jeho postupným vytrácaním sa do neznáma. Tam, kde som pôvodne chcel začínať "test otrlosti diváka zrna najhrubšieho" končím jednoducho "slabota". Ale, ako vraví POMO, nuda to nie je a je to pomerne osobitá záležitosť. 40%(15.4.2014)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Exploitation a Ripe&Revenge jak bič - ale matroš pro fajnšmekry. Já jsem se nenudil, naopak, kdyby nebylo pár chybiček (např.dost otravné zpomalení záběrů na konci), tak jsem dal možná i plnou palbu. 75%(5.4.2013)

  • arie
    **

    Záverečná vizuálna podoba Christiny Lindberg ako jednookej pomstiteľky je skutočne božská a žiadna z Tarantinových budúcich múz sa s nou nemôže rovnať, no je to taktiež jediný výrazný pozitívny aspekt, ktorý ma zaujal na tomto kultovom exploitation filme. Príbeh je pomerne nudný a explicitného násilia tu taktiež veľa nenájdete, okrem jedného detailne nasnímaného rozrezania oka, zato film obsahuje niekoľko vyslovene rušivých pasáží súlože, ktoré sa pohybujú v intenciách dobového porno filmu. Nízky rozpočet sa prejavuje naplno a väčšina násilných scén je extrémne spomalená, čo negatívne kontrastuje s ich nezaujímavým prevedením. Vibenius v dobe vzniku určite šokoval, no dnešnému divákovi už prakticky nemá čo ponúknuť, okrem faktu, že sa jeho materiálom inšpiroval QT.(10.4.2009)

  • - Ve Švédsku byl film po uvedení do kin téměř ihned stáhnut a zakázán. Uváděn byl zejména v zahraničí, a to většinou ve vystříhaných a zkrácených verzích. (Flipnic)

  • - Naprosto nejkontroverznější na tomto filmu byly od počátku pornografické vložky, které režisér nechal údajně vložit do filmu až zcela na konci po jeho natočení. Vybral scény z pornografického filmu a proložil jimi scény zneužívání hlavní hrdinky. Šlo o hardcore scény, které diváky šokovaly, ale také vedly k nadšení a domněnkám, že v nich vystupuje skutečně Christina Lindberg. Ta prý o vložení těchto scén nevěděla a ani by s nimi prý nesouhlasila. Dodnes prý nechápe, proč to režisér udělal. Její vliv na režiséra i tak byl však prý mizivý, za film dostala velice nízký plat a o ničem v něm nerozhodovala. Každopádně scény byly vloženy do filmu tajně. Režisér toto obhajuje tím, že se chtěl co nejvíce přiblížit realitě a diváky šokovat a vykreslit do detailu hnus a odpornost zneužívání hlavní postavy. Diváci se dodnes dělí na dvě skupiny. Jedna považuje tyto scény za zbytečné a film kazící, druhá naopak za výstižné a k filmu již za ta léta patřící. I DVD releasy se dělí dnes na filmy s porno scénami a bez nich. Na světě je stále ještě mnoho nadšenců, kteří věří (chtějí věřit), že v těchto scénách vystupuje Christina Lindberg. Tu prý umístění hardcore porno scén do filmu bez jejího vědomí na režisérovi dodnes mrzí. (Flipnic)

  • - Herečka ztvárňující hlavní hrdinku, Christina Lindberg, byla původně fotomodelka do pánských časopisů a go go tanečnice ve švédských klubech. Od tohoto filmu očekávala, že ji zviditelní a přinese úspěch. Tak se také stalo, po natočení Thrilleru odjela do Japonska, kde si zahrála v několika explotation filmech. (Flipnic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace