poster

Thriller - drsný film (festivalový název)

  • Švédsko

    Thriller - en grym film

  • anglický

    Thriller: A Cruel Picture

  • anglický

    They Call Her One Eye

  • anglický

    Hooker's Revenge

Krimi / Thriller / Akční / Drama / Erotický

Švédsko, 1974, 107 min

Scénář:

Bo Arne Vibenius
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    ****

    Život je svině. Jako malou tě znásilní jeden bláznivej dědek, následkem traumatu z toho už nikdy nepromluvíš, celý mládí dojíš krávy (to by ještě nebylo nejhorší), pak ti jednou ujede autobus a do města tě sveze pravděpodobně ten největší zmrd široko daleko, kterej tě uspí, nadopuje heroinem a udělá si z tebe další na sobě závislou děvku. Jako bonus ti píchne skalpel do oka a vychcaně tě zbaví rodičů. Tak ti nezbyde než se nechat mrdat, fotit, ponižovat a mlátit, abys kromě podílu za dobře odvedenou práci dostala svojí životně důležitou dávku. Co se těch podílů týká, říká se sice kdo šetří má za tři, ale tady bych to spíš upravil třeba na kdo šetří vykosí je všechny. Jo, pomsta bude sladká a totálně bezcitná... Je těžký pocit z tohohle filmu nějak vyjádřit. Jo, máme tady kozičky, násilí, krev, revenge, béčkovou zápletku, dokonce i nefalšovaný porno záběry včetně výstřiku na análek. Ale jako béčko to na mě rozhodně nepůsobilo. A místo nějaký akční jízdy to celý plyne tak jakoby zpomaleně, včetně akčních scén. Docela zajímavá záležitost. (screeny)(27.10.2008)

  • lamps
    *

    Hrozivá, amatérsky zpracovaná slátanina bez špetky lidskosti a s jediným viditelným poselstvím- šokovat a vrýt se za každou cenu do paměti. Čekal jsem dusnou atmosféru, rozvinutější psychologii a navrch nějaké to odvážné sedmdesátkové gore, ovšem film mě po všech stránkách příšerně zklamal a jeho sledování hodně bolelo. Za prvé naprostá lhostejnost k situaci hlavní hrdinky, která se nijak výrazněji nerozpracovává, přestože je základním motorem celého příběhu. Za druhé nevybíravé a odporné sexuální scény skoro až na hranici porna, které mají diváka znechutit a soudě podle dramatických hudebních vložek v něm i vzbudit spoluúčast s nešťastnou obětí, ovšem ve výsledku jsou stejně studené a odtažité jako zbytek snímku. A nakonec vyloženě trapný scénář, který nemá čím překvapit. Popularita podobných tvůrčích výstřelků je mi vážně velkou záhadou. 30%(17.5.2013)

  • Flipnic
    *****

    Jako milovník exploitation, horrorů a všech možných brutalit a bizardností v oblasti filmu jsem se k tomuto filmu dostal až mnohem později, než k základním a dnes notoricky známým kultům (viz můj profil). O to větší překvapení a nadšení však bylo, při a po shlédnutí tohoto díla. A opravdu tím myslím filmové dílo, protože i když film tíživě trpí nízkým rozpočtem, režisér a Christina Lindberg (Ať mi někdo říká, že modelky z erotických časopisů neumějí hrát...) z něj mačkají absolutní maximum. Navíc rok vzniku je také úctihodný a pokud si to člověk chvíli přebírá v hlavě, zjistí, že se jedná o naprosto průkopnické dílo. A to jak v žánrech jako je "exploitation", "rape and revenge", ale dokonce i akční film samotný!! A tohle prosím přichází ze země jako je Švédsko, pro mne jako filmového fandu země téměř neznámá. Celý film je jako jeden zlý sen. To, co filmu mnozí vyčítají, dlouhá stopáž, pomalé tempo atd., to já beru jako jasnou premisu, která vytváří neopakovatelný dojem, neopakovatelnou atmosféru a doslova neopakovatelný film. Last House on the Left (1972) od Cravena byl ujetý a jasně nekompromisně násilný film. Pozdější dnes již notoricky známý Zarchiho I Spit on Your Grave (1978) byl totální šok pro celý tehdejší filmový svět, ovšem v mnoha ohledech amatérský a to zejména v hereckých výkonech. Spousta dalších exploitation filmů 70. let byla lepší či horší, ale THRILLER EN GRIM FILM je dle mého názoru absolutní kult a neopakovatelné jedinečné dílo. A pokusím se vysvětlit proč. Zasněná atmosféra, brutalita a násilí par exelans ... i když někdy není vidět vše a někdy je vidět až příliš. Perfektní mix těchto dvou přístupů, kdy každý divák ví, že někdy méně ukázat znamená více a někdy je třeba zas pořádně sešlápnout plyn až na podlahu. Upozorňuji, že jsem viděl UNCUT verzi 107 minut dlouhou se vším všudy i s hardcore porno scénami. A to je další kapitola sama pro sebe. Režisér zřejmě vzal pár záběrů z nějakého tehdejšího porna (pro představu, jde opravdu o porno - detailní záběry na styk, klasika, anal, ejakulace na anal ...) a vložil je velice precizně a přesně do scén, kdy musí hrdinka filmu dělat prostitutku a ukájet nejrůznější zvrhlá hovada. Nevěřím a doufám, že tyto scény netočila Chritina Lindberg (ač se tato playmate kočička nahoty rozhodně nebála, tohle je příliš moc a evidentně je to doplněné z jiného filmu - ovšem nezjitil jsem z jakého...) Tohle je pecka!! Tak jasně a hnusácky vyjádřené ponížení hlavní hrdinky, zneužití a ublížení ... proti tomuhle si může jít Zarchi i Noé se svými znásilňovačkami kleknout do kouta na hrách. Blíž reálnosti nás již režisér přiblížit prostě nemůže (zde si nemohu odpustit odkaz na Deodatův Cannibal Holocaust 1980 a reálné vraždění zvířat...přiblížení realitě jak jen to jde). Dále, bolest a ponížení, jaké musí hlavní hrdinka snášet. Vypíchnutí oka, ošoustávání odpornýma hovadama, mlácení, ponižování ... všechno jsem tak nějak snášel jako součást exploitation filmu, ale dopis od matky a konec její rodiny mi vehnal slzy do očí. Pak už jsem jen přál a čekal všem těm odporným hajzlům tu nejstrašnější smrt ... Čekal jsem na revenge. Ta je podaná zvláštním neustále zpomaleným stylem, ovšem má to své kouzlo. Ovšem představte si. Rok 1974, mladá překrásná hrdinka s obličejem dítěte, černou páskou přes oko, celá v černém, v dlouhém černém plášti a brokovnicí s uřezanou hlavní!! Viz můj profil a velká fotka z tohoto filmu. V roce 1974 jako v GTA (známá to videohra) trénuje bojová umění, učí se jezdit autem, střílet ze všech možných zbraní a nechává se stále ošoustávat a ponižovat úchyláky, aby našetřila dostatek peněz na pomstu a heroin. Navíc, dívka je celou dobu na heroinu, musí si dát 2 dávky denně do žíly (zde jen upozorním, že tady se tvůrci dopustili totální koniny, když ve filmu tvrdí, že pokud si někdo závislý na heroinu nedá dávku do 48 hodin, tak zemře - naprostý nesmysl, ale pro film to není tak podstatné). Naprosto průkopnická klišé, které režisér neměl kde vyhrabat!! Vše, co se dnes, již desítky let objevuje v akčních filmech o pomstě, jako by vycházelo z tohoto šíleného majstrštyku ... Je to až záhadné a zarážející. Christina Lindberg je chladná, bez emocí a studená tak, že Kristanna Loken jako robot-terminátor je proti ní empatická společnice a Carrie-Anne Moss v přilehavém černém obleku jen trapnou kopií i se svým charismatem. Tady se kladou základní kameny akčního filmu i základní kameny filmů, kde vykonávali pomstu desítky mužských herců. Zde se přesahuje z tradičních westernů do nové éry. A v tom vidím naprostý skvost tohoto filmu, je to průkopnický, klasický film, který stovky dalších filmů jen nevědomě (ale i vědomě) vykradlo a vykrádá dodnes (a přiznal se k tomu jen Tarantino ...). Dále, ... dívka mlčí, nehne ani brvou a divák prostě neví, co se jí honí v hlavě, má charisma, že by jí ho mohly stovky akčních mužských hrdinů závidět. Samozřejmě, že film evidentně trpí nízkým rozpočtem, ale i tak je z něj vymáčknuto maximum. A akční scény? Vím, že jsou úsměvné, pro někoho možná trapné ... ale pro mne ne. Nejsou, jsou jen jinak podané. Originálně, drsně, bizardně atd. Takže shrnuto podtrženo, tohle je pro mne jeden z největších kultů 70. let, jeden z nejkultovnějších exploitation, jeden ze zakladatelů akčního filmu vůbec a klasický a jeden z nejlepších představitelů dnes již téměř vyhaslého filmového stylu "rape and revenge".(12.8.2008)

  • Xeelee
    *****

    [Festival otrlého diváka 2009] …(15.2.2009)

  • giallo
    **

    Thriller: A Cruel Picture mě bohužel velice zklamal. Vibeniusovo dílo bylo bohužel ve všech směrech nedotažené, ať už jako thriller, akční, drama, exploitation nebo třeba porno film. Filmu chyběl aspoň náznak gradace jednotlivých scén, za zmínku stojí jen zpomalené scény s policajty. PS: Ve scéně, kdy hlavní hrdinka dorazí navštívit své mrtvé rodiče to Christině Lindberg s červenou páskou přes oko a červenými šaty fakt slušelo.(12.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace