Reklama

Reklama

Džošú sasori: 701gó uramibuši

  • Japonsko 女囚さそり 701号怨み節 (více)

Recenze (5)

JFL 

všechny recenze uživatele

Po monohovrstevnatých a formálně avantgardních sequelech Šunji Itóa, které potenciál série "Female Prisoner Scorpion" rozvedly do nevídaných rovin, přichází se čtvrtým filmem nejen nešťastná změna režiséra, ale především zcela pitomé pokračování, které vyznívá jako vulgární dehonestace všeho, co Itó a Kadži společně v předchozích filmech vytvořili. Přitom ještě v první půlce "Grudge Song" rozehrává některé motivy, které by mohly v ambicióznějších rukou dozrát do nosné podoby, když přichází s tématem policejního násilí či revolučních sentimentů z nedávných demonstrací. Jenže pak se chaotické vyprávění ustálí v až urážlivě přímočaré a šovinisticky pojaté druhé polovině zasazené do vězení, kde dokonce i jakákoli logika a kauzalita ustupují zhovadile prvoplánovým sekvencím. Zdejší samoúčelná scéna znásilnění je natolik urážející svou neskrývanou stupiditou a viktimizací, že si nikterak nezadá s humusáckostí Hasebeho pozdějších znásilňovaček pro studio Nikkacu v úpadkové éře jejich romanporuno produkce. Hřebík do rakve pak zaráží směšné a ve své anti-logice až nonsensové finále. Tam si také Hasebe na poslední chvíli vzpomněl, že by mohl okopírovat divadelní formální prvky Itóových dílů, jenže výsledek svou prostou plytkostí jen usvědčuje Hasebeho nenápaditost a nekoncepčnost. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Poslední díl je takový slabší. Ubylo akce, film má příliš pomalý rozjezd a dost se táhne. Obsahuje sice dost násilí ze strany všehoschopné policie, ale ubylo goreefektů a akce. Hlavní hrdinka to nejdřív táhne s jedním týpkem ve městě naskládce a v kanálech, dojde mezi nimi i k intimnímu sblížení, oba jsou naháněni policií. V další části pak Sasori skončí ve věznici, kde se k ní věznitelky chovají docela dobře, ale jsou samy pobízeny policií a jejím šéfem k větší krutosti a násilí vůči ní. Konec má až umělecké, skvěle barevné vyjádření. Ubylo nahoty, sexuálního násilí a brutálních vražd a gore. Žádná vypiplaná velká pomsta se nekoná. Jasně nejlepší byl třetí díl. Tento je po prvním pro mne nejhorší, chvílemi jsem se docela nudil. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Nerad, ale musím jít o hvězdu dolů. Milostná linie se k hlavní postavě příliš nehodí (do určité míry i popírá její podstatu) a její jediné štěstí je, že se podařilo ji výtečně zpracovat, zejména pokud jde o vyústění. Dramatická linka jako taková není příliš vyvážená, film plyne trochu neobratně - změna v režisérském křesle nebyla úplně na škodu, Hasebe se však za tak krátkou chvíli nedokázal se Sasori dokonale sžít. Skutečnost je ovšem taková, že pokud někdo absolvoval předchozí tři filmy, lze mu směle doporučit i tento. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Posledný diel zmenil režiséra ale aj formálnu čistotu. Scény sú nezaujímavé a vizuálne fádne. Čo je ale horšie príbeh sa nikam neposunul. V treťom diely zachraňovalo veľa to, že sa nachádzala Matsu vonku. Hoci tu začíname podobne je jej cesta za pomstou obohatená o vzťahovú rovinu. Tá je ako taká veľmi nefunkčná. Alebo aspoň natoľko povrchná, že to bolí. Neočakávam od podobného žánru prešpekulovanosť a invenčnosť. Ale zase nerobme z diváka zbytočne hlupáka. Keby sa to aspoň posúvalo niekam, nepoviem. Ale toto je štvrtá variácia, ktorá v zásade neprináša nič nové a ani nič čo mám na predchádzajúcich troch častiach rád. Dať tam vzťahovú líniu, ktorá v zásade skončí na jedno kopyto je podľa môjho názoru zbytočné. A to sa týka aj dejových zvratov. Najslabší diel. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Možno väznica. Niekto kričí: Sasori. Hlavná hrdinka je najskôr zatknutá policajtami, no podarí sa jej ujsť z ich auta. Skrýva ju bývalý protestujúci Kudo, ktorého zmrzačil jej prenasledovateľ. Kudovi po opätovnom mučení policajtami ohľadom Sasori prestáva dobre fungovať mozog a navedie ich do jej úkrytu. Odtiaľ sa im ale podarí ujsť. Zabíjajú ženu hlavného záporného hrdinu, Kudo dokonca rozopína Sasori bundu a ona je napriek svojej brutalite submisívna. Myslí pri tom ale na krv alebo na japonskú roztekávajúcu sa vlajku. Aspoň to tie obrazy popri ich jej hlavou zobrazenom sexe evokujú. Hasebeho film pokračuje vo formálnej stránke Itoovej trilógie. Do posledného dielu natlačená romantika nefunguje najlepšie, našťastie jej nie je venovaného veľa priestoru. Väzenie znova poteší, odvtedy si film drží vyššiu kvalitu. Kvôli romantike alebo už obohranému príbehu trochu premárnená šanca, ale divákov série uspokojí. ()

Reklama

Reklama