Reklama

Reklama

Vandin pokoj

  • Česko Ve Vandině pokoji (festivalový název) (více)
Trailer
Portugalsko / Německo / Švýcarsko / Itálie, 2000, 179 min

Obsahy(1)

Monumentální rozsahem, a přesto velmi intimní vyzně­ním - takový je dokument Pedra Costy, jehož prostřed­nictvím se tvůrce vrátil k několika klíčovým postavám do lisabonského slumu Fontainhas. Snímku vévodí tragická postava vychrtlé feťačky Vandy, jež tráví většinu života v miniaturním pokoji a neustále se zmítá mezi bolesti­vou realitou a drogovým raušem. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

bassator 

všechny recenze uživatele

Pátý a Poslední Costa. Už ho nechci nikdy vidět. Kromě jeho debutu Krev jsou ostatní díla všechna na stejné "brdo" a jak zde koukám čím větší hrůza tím lépe hodnocená. Pane režisére nejste mi sympatický ať vystupováním tak filmy ještě více... - 1. 8. 2013 - 1/8 filmu - 20% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak mám za sebou konečně kompletního Pedra Costu. A že mi to trvalo skoro rok, než jsem se na tříhodinový Vandin pokoj konečně podíval. Obav jsem měl dost, už jen kvůli tomu, že to celé od pohledu působilo námětově stejně, jako Mládí vpřed (které mi osobně vůbec nesedlo a stále ho považuji za jeden z nejslabších Costových filmů, ne-li jako ten úplně nejslabší) a taky kvůli tomu, že Vanda mi ze všech těch Costových "postav" vždycky přišla nejmíň zajímavá. Ventura má velké charisma už od pohledu, Vitalina Varela celkem taky, ale u Vandy jsem tohle nikdy necítil. Ani u Kostí, ani u Mládí vpřed, kde se také objevila. A bohužel se všechny moje obavy znova potvrdily. Nicméně mi to ale sedlo krapet víc, než Mládí vpřed. Sice oba filmy mají ty úplně stejné velké problémy, jakými je naprostá bezdějovost. šíleně přehnaná stopáž či mizerné představení hlavních postav (Venturu jsem víc pochopil až v Horse Money, btw), ale příběhy vedlejších postav mi tu přišly zajímavější a podnětnější, než v Mládí vpřed. Navíc jsou zde vidět i poslední záběry ze skutečného slumu Fontainhas, zrovna ve chvíli, kdy ho začínají pomalu, ale jistě bourat, takže i to mě občas celkem zaujalo. Jinak ale přiznávám, že jsem měl místy velký problém to dokoukat do konce, protože přece jenom, koukat tři hodiny na feťačku s kašlem starého tuberáka, jak se jen válí doma a je zázrak, když se o cokoli vůbec pokusí, je holt dost složité. Zvlášť, když tu Costa ten svůj typický styl měl vytříbený snad úplně nejmíň z toho, co jsem od něj zatím viděl. Sice tu záběry působí o to víc realisticky, dostatečně podporující svůj žánr docufiction, kterým tenhle film je, navíc Costovi se tu opět povedla skvěle vystihnout atmosféra místa, ale záběry samy o sobě často působí dost obyčejně a nemají moc z čeho vytvářet atmosféru. Procházet se bídou Fontainhas mě opravdu bavilo tak půl hodiny, pak už mě to omrzelo. 2* ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser pedro Costa zapocal svoju trilogiu Ossos roku 1997, kde sa venoval ludom na okraji portugalskej spolocnosti. Tuna roku 2000 vo filme No Quarto da Vanda sa pan reziser opat vratil do lisabonskeho slumu Fontainhas k ludom na okraji spolocnsoti. Teraz v tomto filme sledujeme hlavne vychrtlu fetacku Vandu, ktora ma trpky zivot. No, sama n avlastnej kozi spoznala, ze zivot je utrpenie, bordel a nestalost + permanentna neistota. Vydata nebola, teda nikoho nemala, bola odkazana len na vlastne sily. Vanda zapasi s pocitmi osamelosti, stresu a myslim- a to si obhajim, ze mala aj silny pocit vlastneho zlyhania. Vacsinou som zvyknuty, ze dvojky su regulerne podradne, menejcenne filmy, tuna Pedro Costa ukazal, ze dvojka je minimalne na urovni jednicky, ba dokonca este o kusok lepsia   69 % ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama