poster

Pozdní léto (TV film)

Drama / Psychologický

Československo, 1974, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marthos
    *****

    Další ze skvostných televizních scénářů pozorovatele obyčejných lidských příběhů Jiřího Hubače sahá v tomto případě po psychologicky vyhraněné problematice adopce a v nejednoduchosti jejího přijmutí nebo naopak odmítnutí se prolíná i otázka smyslu života. Doléhající partnerská krize, jíž jsou vystaveni bezdětní manželé středního věku, stojí za zprvu nepřekonatelným pocitem přijmout novou roli, která se zdá být těžší především pro mužskou část dvojice. Přítomnost malého chlapce ovšem oběma protagonistům převrací hodnoty a dosavadní styl života, předčasně ukončený navyklou denodenní nezáživnou rutinou; složitost vývoje celé situace je výborně demonstrována na až pedantickém a odlidštěném přístupu titulního hrdiny, marně se pokoušejícího proniknout do říše dětské fantazie. Syrovost příběhu dodává i několik málo pasáží z prostředí dětského domova, jehož celospolečenská vykořeněnost se promítá do chování a jednání jeho chovanců, krutých a cynických nejen k sobě, ale i k druhým a k životu vůbec. Měl-li bych upozornit na někoho z hereckých představitelů, pak by to byl zcela jednoznačně výborný Jiří Vala, ztvárňující s neobvyklou vnitřní silou zpočátku sucharského nepřístupného pragmatika, vystaveného těžké životní zkoušce, v níž si není jist, zda obstojí. Rozjímající dobrosrdečnost "věčně mladého stáří" je v celé své šířce zastoupena laskavým Peškovým patriotismem, na jehož vlně se nese další bravurní studie hartusivých a přitom milujících matek Dany Medřické; méně výrazná se v tomto srovnání jeví Galatíkové role i výkon tehdy ani ne desetiletého Michala Suchánka, ale ani u nich nelze hovořit o nezdaru. Hodnoty, které si Hubačova televizní hra zachovává do dnešních dnů bychom neměli ledabyle přehlížet, protože i pozdní léto nabízí ty nejkrásnější plody, které stačí jen náležitě vychutnat.(7.11.2010)

  • kleopatra
    ****

    Věra Galatíková a Jiří Vala jako případní adoptivní rodiče roztomilého Michala Suchánka (nechce se věřit, že z něj jednou bude "netáhlo Kopeček" z Tele Tele) v krásně napsaném Hubačově scénáři o tom, zda "vzít či nevzít" si dítě z dětského domova a taky PROČ.(1.1.2005)

  • Snorlax
    *****

    Hubač asi nikdy nic špatného nenapsal. Moskalyk byl již v té době zkušený televizní režisér, katastrofu, v niž se Petru Kostkovi proměnila Konvalinková v Hegerlíkovou, teprve připravoval. A tak sáhl pro kvalitní dospělé herce, které doplnil tehdy výborným Michalem Suchánkem. V téhle inscenaci je zkrátka všechno dobře.(23.12.2012)

  • LoLaa
    ****

    Povedený psychologický film s kvalitním hereckým obsazením a roztomilým Míšou Suchánkem :))(5.2.2012)

  • Karlos80
    ****

    "Dědečku máš cigarety? " "Proč?" "Chceš si semnou zapálit?" Krásný, citlivý, milý alei velmi dojemný film, pamětihodná sekvence ve vlakovém kupé je nezapomenutelná. Souhlas s Kleopatrou co se týká názoru na Michala Suchánka, který se dostal k filmu, díky svému otcovi, ale to je druhá věc, stejně tak jako pozdější netáhlo Kopeček. Snímek je svým citlivým obsahem a ztvárněním daleko lepší než třeba pozdější "Indiáni z větrova", také rodinný film, a také z prostředí dětského domova, ale i kterýkoliv jiný z dnešní doby. A to byl v uvozovkách film jen vyrobený pro televizi..(17.8.2008)

  • - Poprvé před kamerou Michal Suchánek. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace