poster

Oliver Twist

  • Velká Británie

    Oliver Twist

  • Francie

    Oliver Twist

  • Slovensko

    Oliver Twist

Drama / Rodinný

Velká Británie / Česko / Francie / Itálie, 2005, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    ***

    Knížku jsem nečetl, tak nevím jak ta je podrobná, ale z filmu jsem měl neustálý dojem, že se jedná o rychlého stručného průvodce knihou Oliver Twist. Zejména se to projevuje v nepropracovanosti a nepochopitelnosti jednotlivých postav. Jejich motivy jsou neznámé, jejich činy špatně pochopitelné. Zvolnění tempa filmu a větší důraz na psychologii (včetně té hlavní, která žádnou ani nemá) by filmu prospěl. Jinak film vypadá vizuálně dobře, i když i přes vysoký rozpočet vypadá jako by se vše odehrávalo na jediné ulici . Herecké výkony dětí jsou hodně dobré, ale nejvíce to s rolí vyhál Ben Kingsley, který stvořil opravud démonickou postavu a scény s ním jsou to nejlepší, co film nabízí. Až někdy ale budu mít chuť na tuto klasiku, raději dám přednost verzi Davida Leana.(10.4.2013)

  • viperblade
    ***

    Velmi krátce - k čemu je film podle knihy, když mě nedonutí, abych si ji přečetl? Nebýt skvělého Kingsleyho, jdu nemilosrdně na dvě hvězdy.(24.5.2010)

  • Ruut
    ****

    Výborné herecké výkony snad všech kromě představitele samotného Olivera. Taktéž skvěle ponurá atmosféra.(25.5.2006)

  • sportovec
    *****

    Jímavý příběh podle románu klasického anglického spisovatele si viditelně předsevzal co nejlépe ztvárnit a na filmové plátno převést nesnadno uchopitelné mravoličné líčení, převyšující ovšem minimálně o hlavu dobovou produkci data svého vzniku důrazem na prokreslení základních, ne právě lichotivých charakteristik tehdejší hospodářsky nejrozvinutější a nejmohovitější země světa. Tento Polanského tah-záměr, který dovádí s až neúprosnou, pedanticky pojatou akríbií do krajnosti byť i sebemenších detailů, je ovšem právě tak obdivuhodný jako lehce napadnutelný. Přesto však "totojenřemeslo" naznačuje nespornou tvůrcovu velikost. Projevuje se to jak ve vynikající stavbě kulis, přesvědčivosti i sebemenších závěrů interiérů, a následně kamery, jež se s nimi až mazlí, tak ve vesměs nadprůměrných hereckých výkonech, jimž nesporně vévodí Ben Kingsley jako Fagin, padouch se srdcem, které je alespoň občas na pravém místě, a Barney Clark, kterého si Polanski, když už ho nemohl stvořit, musel alespoň vysnít; tento sen se posléze stal skutečností stříbrného plátna. Vůle po šťavnatých a důsledných charakteristikách opravdu dodává tomuto dílu šťávu. Šťávu, která je nejen pro mne - jak jsem alespoň přesvědčen - nektarem i ambrózií nevšedního diváckého zážitku a prožitku.(10.6.2009)

  • Matty
    **

    Na IMDb jsem nalezl celkem patnáct filmů nazvaných Oliver Twist. Po zhlédnutí toho nejnovějšího se nabízí otázka, jestli by čtrnáct nestačilo. Dickensův román je velice kvalitním materiálem, ne příliš obtížným ke zfilmování a divácky stále atraktivním. Roman Polanski je jistě velice talentovaným režisérem, člověkem, který toho v životě hodně prožil a mnohokrát to jistě nebyly zážitky kdovíjak veselé, což je na některých scénách znát. Na druhou stranu příliš často přivírá před krutou realitou oči a v okamžicích, kdy jde nejvíc „do tuhého“ rychle přehodí výhybku a působivost celé scény rázem pohřbí únikem ke grotesce (např. prosba o přídavek jídla, co si pamatuji na knihu, velice drsný okamžik, zde se záhy změní ve „srandovní“ honičku). Vzhledem k závažnosti tématu a přesvědčivostí Dickensem zvolených slov hraničí pojetí tohoto Twista místy až s parodií. Je to kýčovité, prázdné a povrchní. Chybí „zlidšťující“ hloubka a v podstatě jakékoliv emoce. (České) kulisy jsou věrohodné, digitální panorama Londýna zahaleného do mlhy nikoliv. Závěr vyznívá přehnaně optimisticky a dává vědět, co jsme to vlastně celou dobu sledovali – obyčejnou pohádku pro malé caparty. I nějaká ta baba jaga by se našla. Než naběhly závěrečné titulky, čekal jsem, že zpoza stromu vyskočí nějaký kretén v růžové kombinéze a své následné zamávání doprovodí třikrát zopakovaným „je čas udělat dětem pá, pá“. Abych Polanskému tolik nekřivdil, pár scén má slušnou atmosféru a skoro se přibližuje duchu románové předlohy, jedná se však o „nárazovky“ patřící svým pojetím spíše do nějakého hororu (Twist v zrcadle, smrt Nancy a následný střih na krkavce). Za velké fiasko bych označil casting pro hlavní roli; Barney Clark nejenže nemá dostatečně výraznou tvář (během prvních minut jsem měl problém jej najít mezi tlupou ostatních sirotků), ale vlastně jakoby ani nebyl. Tak zoufale nudné dítě filmové plátno dlouho nepamatuje. 50% Zajímavé komentáře: Faye, PALINO, Indy(26.9.2007)

  • - Nápad na zfilmování románu pochází od Polanského ženy, a jelikož on hledal něco, v čem by si mohly zahrát i jejich děti, ihned se pustil do Olivera Twista. (don corleone)

  • - Polanski si do štábu přivedl své spolupracovníky (kameramana, kostymérku, hudební skladatelku atd.) z předcházejícího projektu Pianista (2002), za který získal Oscara režisér a scénárista Ronald Harwood. (imro)

  • - Ve filmu si zahrály obě děti režiséra. Morgane Polanski ztvárnila dceru farmáře a Elvis Polanski se objevil jako chlapec s obručí. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace