• Jamal
    ****

    Konečně pořádnej film, který po delší době opět svedly francouzské ručičky. O policajtech, kteří se, ale nehoní jako hrdinové za nepřáteli zákona a dělají věci z kterých si myslíte, že každéj má nadpřirozené chopnosti, ale o problémech které si mohou natrousit tím, že jednomu zlému pomůžou, aby chytli jiných deset. A taky o tom, že to občas nevyjde a správnej polda se může dostat do pořádného problému. (( ::(6.2.2006)

  • Dever
    ****

    // Production Companies: Gaumont International, LGM Productions , TF1 Films Production, KL Productions //(13.5.2011)

  • petero
    ****

    Na začiatku som nevedel komu mám držať palce. Bolo hneď jasné, že Depardieu tu hrá bezcitného hajzla ktorý ide za povýšením i cez mŕtvoly blízkych, no ani Auteuil nepredstavoval úplne kladnú postavu. Dej si drží slušné tempo po celí čas a všetko smeruje k jasnému koncu. Napriek tomu až pred koncom ma tento film chytil, keď už karty boli rozdané.(24.1.2006)

  • nunka
    ****

    Špinavé praktiky francúzskej polície a boj o "moc" vo výbornom hereckom prevedení. Ide o kvalitnú kriminálku postavenú na odlišných charakteroch dvoch policajtov, ich stratégiách a životných cieľoch. Obaja bojujú za spravodlivosť, každý však sebe vlastným spôsobom. Ich konanie a činy sú riskantné, popri čom odhaľovanie organizovaného zločinu pridáva na celkovom napätí filmu. Skutočná dynamika má jednoznačne nosné piliere v Léovi a Denisovi.(11.6.2012)

  • sportovec
    *****

    Ačkoliv film znám již několik let, jakýmsi nedopatřením mi uniklo jeho hodnocení. Činím tak tedy teď. První dojem, který diváka sledujícího stříbrné plátno prostoupí, je pocit klasické tvrdé školy. Teprve postupně, v přímé závislosti na košatícím se ději, se potvrzuje to, co film předchází. Hloubka příběhu, propracovanost postav, skutečná - a ne kašírovaná - opravdu niterná lidská tragédie jednoho z hlavních hrdinů, až dokonalá nečernobílost v líčení francouzské justiční (soudní) policie tlačí diváky tam, kde je režisér Marchand chce mít. Skvělé výkony obou protagonistů jen umocňují Marchandovo mimořádné vedení herců - nejvíce to vynikne na postavě Vrinksovy dcerky i faktu, že její dívčí zpodobení Auteil svěřil vlastní dceři - a jsou jen orientačními ukazateli na cestě k nevšednímu zážitku. Marchand nesoudí, nehodnotí, netrestá; naopak neosobně podává děj, který chce být - a také je (zdůrazňuji to právě proto, že v naší současnosti jde o mimořádně vzácný jev) - skutečným příběhem. Hranice lehkého žánru - o nějž Marchandovi nešlo - jsou tu prolamovány ve prospěch diváka, režiséra, ale nakonec i díla samého. O bolestech doby a postmoderních mravních i hodnotových propadech vypovídá VÁLKA téměř vše. O to přesvědčivěji, že právě to nebylo záměrem autorského záměru. Výsledkem tohoto propracovaného, vyváženého a současně spontánního přístupu je jedno z mimořádných filmových děl rodícího se nového tisíciletí.(6.7.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace