Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

magu 

všechny recenze uživatele

Rád by som dal viac, ale nedá sa. Okrem kameramana, ktorý si v úzkom priestore vlaku poradil celkom dobre, stáli ostatné výkony dosť mimo. Herci nehrali ani len svoj štandard, scénarista sa tiež veľmi nepretrhol a režisér to už proste nedokázal dať dohromady. Zopár chybyčiek bolo aj príbehu (dvakrát to isté miesto na trati, zapaľovač, ktorý nemal a potom mal...) a dlhšiu stopáž by som asi neuniesol. Ani moje obľúbené vlaky to nedokázali zachrániť. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Jako fanda železnice jsem pochopitelně zbystřil, když se ve vysílání objevil film s takovýmto názvem. Celý koncept je pochopitelně až příliš okatě okopírovaný od Agathy Christie, ale co už, přecijen rychlík Košice - Praha je něco jiného, než Orient Express :) Hlavně první polovina filmu šlape poměrně dost na pohodu. Představují se jednotlivé bizardní charaktery (opět vykrádačka OE, kdy všichni se chovaj tak podezřele, že všichni mohou být pachatelé), a taky atmosféra 80. let. Nejsem pamětník, ale dnešní průvodčí se teda chovají dost jinak, a v mnoha situacích si je teda nedokážu vůbec představit :D. Druhá polovina to háže trochu dolu, zvlášť, když šikovnému divákovi je výsledná pointa, kdo je oním třetím pachatelem, jasná tak 3/4 filmu. Od té doby, kdy jsou pachatelé odhaleni, jde už jen o to, kdo zatáhne za záchranou brzdu, a samotné chycení je taky dost odbyté... To se jako ani nepokoušeli utéct???? ()

Reklama

Olík 

všechny recenze uživatele

„Nestaví, nestaví – vůbec nikde nestaví – kdo se mu postaví – toho zajede“. Televizní los balíkos penězoz kriminálka  něco mezi Rosou na kolejích, Rozpaky kuchaře Svatopluka, divadelním představení Ypsilonky, Kamarádem do deště, Pensionem pro svobodné pány a svačinou vozmistra z České Třebové. Nosná zápletka, stísněná atmosféra, úsměvné dialogy (především postava Lukáše Vaculíka jede bomby), v podobných rolích excelující Václav Mareš, vagón naprosto nepochopitelných vedlejších postav, průvodčí Emil, žena od hluboké řeky, teta Kateřina, grog za dvacetsedm……pondělí, pozdě v noci…..nemůžeš usnout….tohle prostě chceš. Prvně jsem viděl téměř čtyři dekády od premiéry snímku a v tomto úsměvné retro kontextu nemohu jinak, než za slušné tři. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Této noci v tomto vlaku, úplatkářů čelím tlaku… Vzhledem ke své podnikavosti se průvodčí Vaculík musel v ročních výdělcích pohybovat někde mezi Zagorkou a Jakešem, ale teď má v silvestrovských kupé jiné starosti. A když nejsou po ruce Seagal, nebo JCVD, co řeší teror na kolejích podstatně razantněji, musí si poradit po svém.. Nezáživná kriminální story, u níž jsem si přál zatažení za záchrannou brzdu závěrečných titulků (i přes krátkou stopáž) mnohem dřív, než přišlo, což vzhledem k žánrovým schopnostem autora považuji docela za škodu. Jinak je zjevné, že kolem roku 1984 by jste rozeznali Přeučila od Michaela Ironsidea jen prostřednictvím rozcvičky mluvidel, protože "Lodyha, děloha, pic", to by ta hvězda hollywoodských vedlejších rolí zcela určitě nedala.. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Noční rychlík se řítí zasněženou krajinou ze Slovenska do Prahy... Silvestrovská noc k tomu a ozbrojené přepadení poštovní Avie (ne distributore, nebyl to skříňový Robur). Aby toho nebylo málo vlakvedoucí Luki Vaculda hodlá shánět prachy na bydlení jakkoliv a tak si vezme do vozu domácí samohonku, to až zavřou jídelní vůz a cestující se budou se zelenejma stovákama s Hradčanama trousit za ním zda něco nemá... Celé to bylo (až na tu kriminální zápletku) o tom, jak se jezdilo na dálkových štacích s naším Národním dopravcem za socíku. Šmělilo se všude a dát si ohřívanou sekačku v nádražním bufíku byla leckdy odvaha... Krom dobobových reálií, které stojí za to, film spíše působil lacině až hloupě. Hlavně když došlo na gangstery. Co bilo do očí byl pokaždé venkovní záběr na jiný projíždějící rychlík i fakt, že se chvilku točilo když vlak stál i když jel. Pražce ale jako podkres drnčely jak zpívá Mirek Hoffmann v Oranžovém expresu pořád.. důdlaj důdlaj dů dá... Také ty neustálé návštěvy lůžkových kupé všech a všemi, to nebylo obvyklé ani tenkrát... :-) . Divák uvidí i dnes už zaniklou železniční policii v modrých uniformách ... Jak říkám, jako retro dobré. ČD s mohutnými státními a ne vždy fér dotacemi naštěstí od těch dob ušly resp. spíše ujely pořádný kus cesty a tak dnes už nikomu při snaze na rychlo získat kupé nemusíte cpát pětikilo s partyzány... Ono už ani naštěstí neplatí. Oproti studiovým TV inscenacím té doby to ale bylo díky prostředí celkem originální. Dávám tedy za 2 plné porcelánové hrnečky Johniho Walkera. * * ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Jan Pohan hrající východoněmeckého turistu ve filmu namluvil postavu opraváře Josefa Fouska a sám byl předabován jiným německy mluvícím hercem. (Ganglion)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)
  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)

Reklama

Reklama