Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    *****

    Legendární příběh o nehynoucí lásce, který se stal základním stavebním kamenem všech romancí a milostných příběhů. Ani po 65. letech na mě film nepůsobí vůbec zastarale a příběh je podán s velkou noblesou a to i přesto, že působí poněkud kýčovitě. Humphrey Bogart, Ingrid Bergman i Claude Rains podávají nadstandartní výkony a i když všichni odehráli celou řadu jiných možná i lepších rolí, tak jejich nejslavnější jsou bezesporu právě tyhle. Kdo neviděl měl by rychle napravit, protože právem je film považován za filmovou klasiku, kterou by si neměl nechat ujít žádný fanoušek filmů. Snímek, kterému vzdal hold i takový režisér jako Woody Allen ve svém Play it again, Sam.......(1.4.2008)

  • Djoker
    ****

    Jsou filmy, které nestárnou a Casablanca je jejich vlajkovou lodí. Pasování do role nejlepšího filmu všech dob je samozřejmě nesmyslné, ale na rozdíl od současné tvorby si člověk může být jistý, že i za 50 let mu Casablanca bude mít co nabídnout.(5.7.2011)

  • ripo
    ****

    Krásna a mystická Ingrid Bergman, fantastická kamera a hra so svetlami a tieňmi a atmosféra, ktorá ani nenavidzovala vojnové besnenie druhej svetovewj vojny ....(5.3.2003)

  • Marius
    ***

    Casablanca je z toho čo som videl asi najneoprávnenejšie adorovaný film z kategórie povinnej filmovej klasiky. Príbeh tohto filmu je neuveriteľne stupídny, plný tých najhorších klišé a plochých postáv, ktoré zachraňujú len výborné výkony a charizma Bogarta s Bergmanovou. Samotná postava Viktora Laszla je napísaná neuveriteľne naivne – človek jeho významu by za vojny neskončil v koncentráku ale už na vyšetrovačke gestapa. Preto je tiež pre mňa nepochopiteľné ako hladko sa pohybuje po Casablanke plnej gestapáckych agentov a ochotných provichystických francúzskych jednotiek. Táto skutočnosť robí pre mňa neromantickú líniu filmu púhou potrebou americkej kinematografie vyrábať hrdinov akokoľvek naivných. Pokiaľ sa totiž mám o postavu báť a film sa snaží vytvoriť „reálny“ obraz hrdinu protifašistického boja a jeho doby, mal by to robiť dôsledne. Nuž a potom tu máme onu preslávenú líniu romantickú. Líniu, ktorej som pri všetkej úcte k hereckému umeniu oboch velikánov strieborného plátna neveril ani minútu. Trieskanie päsťou do stola, jedna pieseň a pár pohľadov pre mňa osudovú love story nerobí – pritom keby sme si stopli koľko scén majú hrdličky čisto spolu, vydalo by to možno na štvrťhodinku. Takto oklieštené zobrazenie romantickej lásky potom (aspoň čo sa mňa týka) nefunguje. Korunou všetkého je záver, ktorý u mňa kandiduje na jedno z najhorších zakončení vôbec, iný záver by ale asi Hollywood neprežil. Z úcty ku klasike, za Bogarta a Bergmanovú a jedinú scénu s nábojom (spev Nemcov vs. Marseillesa) 6/10(12.3.2007)

  • DaViD´82
    ***

    Vadilo mi to naivní politické pozadí a nefunkční chemie ústředního dua. Ač Bergmanovou mám dost rád tak zde vůbec nepůsobí přesvědčivě a uvěřit Rickovi s Elsou, že jsou spojeni osudovou nesmrtelnou láskou snad ani nejde. Holt Bogart v mých očích vždy patřil, patří a patřit bude k Bacallové či Grahamové. Kvalitní, ale v rámci "bogartovek" přeci jen spíše standardní.(21.1.2005)

  • - Dooley Wilson (Sam) byl profesionální bubeník, na klavír neuměl. Zvuk byl nahráván zároveň s obrazem a autorem klavírní produkce, kterou slyšíme, byl Elliot Carpenter, který seděl za závěsem tak, aby Dooley viděl na jeho ruce. (džanik)

  • - Na začátku nabídl šéf Jack L. Warner roli Ricka Georgi Raftovi, ten ji ale odmítl. Když producent Wallis zangažoval Humphreyho Bogarta, Raft vzal své rozhodnutí zpět a zkontaktoval přímo Warnera. Ten však už zůstal na straně svého producenta. (džanik)

  • - Ugarte (Peter Lorre) dává Rickovi (Humphrey Bogart) tranzitní víza, která poté Rick schová do pravé náprsenky. Později je však vyndá z levé náprsenky, aby je schoval do klavíru. (SeanBean)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace