poster

V moci ďábla

  • USA

    The Exorcism of Emily Rose

  • Slovensko

    V moci diabla

Horor / Drama / Krimi / Thriller

USA, 2005, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ****

    V rámci žánru dost netypický, dá se říct i originální, horor díky kombinaci klasického námětu posedlosti ďáblem se soudním dramatem, kdy autor scénáře a režisér provokativně v rámci soudního přelíčení pracují s variantou existence iracionálního nadpřirozeného zla v našem materiálním světě. Flashbacky, střih a hudba pomáhají vytvořit skutečně tísnivou atmosféru a výborné herecké obsazení pomohlo vytvořit nadstandarní žánrový snímek. Přiznám se, že s tou iracionální rovinou zasazenou do našeho moderního světa, kdy se film netváří jako stylizovaná hororová pohádka, ale jako příběh ze skutečnosti, jsem měl jako dítě osvícenectví a modernity trošku problém. Celkový dojem: 75 %.(18.4.2009)

  • Djkoma
    ***

    Je to kruté říct to, ale nedá se nic dělat. Pro mě příjemnější, chvílemi mrazivější a lépe zvládnutý film než byl Vymítač dábla. Určitě doporučuji všem na neformální srovnání a kdo se rád podívá na možná trochu méně náboženskou záležitost než je Vymítač určitě nebude litovat.(28.10.2006)

  • kinej
    ***

    Co tomuhle filmu chybí? Myslím si, že je zejména špatně postavený, a to z gruntu. Místo aby se napětí postupně stupňovalo, hrorové scény skončí dlouho před koncem, aby se zvávěr pak mohl nést v duchu suchých filmů ze soudního prostředí. Stačilo by to možná přestříhat. Poznámku "Based on tru story" nebaštím ani náhodou. A když si ji odmyslím, tak zjistím, že je to jen berlička držící film v lehkém nadprůměru. Laura Linney je slušná herečka, stejně jako Tom Wilkinnson a zasloužili si větší film. Ale budou si muset ještě počkat.(14.11.2006)

  • ScreamJay
    ****

    A teď je to o každém z nás, o našem subjektivním přístupu. Já se nechci zase uchýlit k nějaký myšlence, abych dal svým dojmům "oficiální" formát, ale tady mi celou dobu v hlavě kolovalo tohle: "Vytvoř si démony, abys potřeboval někoho, kdo tě před nimi uchrání. Protože podlehnout vlastní slabosti je vcelku snadné". Ať už je můj náhled na křesťatsví sebekritičtější, a i když bych se obešel bez některých těch zbytečně ikonických paskvilů, vynucovaček atmosféry (ten příběh by přesto fungoval) a ať už je v tom sebevětší porce údajné reality, pro mě osobně tohle všechno funguje. Kdyby měl kupříkladu Exorcist: The Beginning byť jen náznak obdobně funkční atmosféry, nebyl by býval shitem, kterým nakonec pro mě byl. Je až obdivuhodné, s jakou sugescí a jak autenticky se Jennifer Carpenter své role zhostila a je až s podivem, kterak formát (a)typického soudního dramatu umně natáhl jednotlivé stránky děje a umožnil jim fungovat naplno. Nehodlám hodnotit Scotta Derricksona za to, co šulil před a došulil po The Exorcism of Emily Rose, ale tady dokázal odvyprávět příběh s takovou intenzitou, jaká by odpovídala jeho vlastnímu osobnímu prožitku. Vyjma toho hrají do karet perfektní lokace, dotažený zvuk a variabilní kamera (od dost oldschoolových záběrů až po takřka fotografickou kompozici v mlze). Kašlu na zbytečný fráze, když mě cokoliv donutí alespoň nějak děj spoluprožít a vlastně se na něm podílet. Třebaže jsou tam některý věci zbytečný a jiný zas zbytečně přetažený, vidím v tomhle filmu vkusného následovníka klasické posedlostní éry sedmdesátých let - nekýčovitý démon pro 21. století. [final rate: 80%](2.2.2011)

  • Davies182
    ****

    Ze snímku si odnáším zejména několik hutných vymítacích scén a bravurní podání soudního přelíčení. Stodolová scéna nebo předčítající Wilkinson se do paměti musí zákonitě vrýt každému. Dalším plusem je, že tohle je jeden z filmů, který po závěrečných titulcích dále hustí do diváka příval informací: co se událo s hrdiny po zatmívačce? Ano, tohle je totiž jeden z oněch "based on true story", a tak ještě po skončení nutí Derricksonovo dílo k zamyšlení. Jinak na adresu Carpenterové musím říci, že jsem se poprvé v životě zamyslel nad tím, jaké ze sebe musí v hororech herci dostávat výkony. Ty všelijaké grimasy, fyzicky náročné scény :-) a "běhy", to je napováženou! Tento žánr zdaleka není brakový - vždy je to o rejžovi a hercích! I choose to stay.(10.6.2010)

  • - Snímek je založený na údajně jediném Vatikánem potvrzeném posednutí ďáblem. Předobrazem Emily Rose je mladá Němka Anneliese Michel, které se podobné události staly v 70. letech minulého století. Při exorcizmu použili „Rituale Romanum“, tehdy stále platné kanonické právo ze 17. století. Anneliese prý byla posedlá více démony, mezi nimi byl například Lucifer, Hitler nebo Nero. Z celého procesu se zachovalo 40 audio pásek, na kterých je zaznamenaný celý průběh. Krátce před smrtí děvčete se do evropských kin dostal Vymítač ďábla (r. William Friedkin, 1974) a způsobil paniku mezi lidmi, kteří byli vystrašeni z Anneliesina případu. Psychiatři dokonce zaznamenali obrovský nárůst pacientů, kteří si mysleli, že je posedl ďábel. (imro)

  • - Pro film byly vytvořeny dvě figuríny. Jedna pro scénu, kdy si Emily (Jennifer Carpenter) zablokuje končetiny, a druhá měla být použita ve scéně, kdy Emily leží na zemi ve své ložnici na univerzitě. Nakonec ale použita nebyla, protože režisér zjistil, že Jennifer Carpenter je hypermobilní a dokáže se zkroutit do ještě znepokojivější polohy než figurína. (aknamor)

  • - Skutočná Anneliese Michel mala byť údajne posadnutá šiestimi démonmi: Kainom, Nerom, Judášom, Hitlerom, Fleischmannom (padlom farárovi, ktorý porušil celibát) a Luciferom. Vo filme boli Hitler a Fleischmann nahradení Belialom a Légiou. (Avathar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace