poster

V moci ďábla

  • USA

    The Exorcism of Emily Rose

  • Slovensko

    V moci diabla

Horor / Drama / Krimi / Thriller

USA, 2005, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Slušné dávky pôsobivého mrazenia, na ktorých má - podobne ako v THE GRUDGE - veľkú zásluhu hudobný skladateľ Chris Young. Tieto veľmi dobre fungujúce elementy moderného hororu sú však pod nadvládou súdnej drámy, ktorá plače po inteligentnejšom, dôstojnejšom a hlbšom spracovaní. Tému, ktorá film povyšuje nad súčasný zástup priemerných hororov, využívajú tvorcovia iba povrchne, bez trefy do čierneho. V porovnaní s Friedkinovym EXORCISTOM iba prešumiteľná jednohubka - obratne nakrútená, ale podľa priemerného scenára.(26.10.2005)

  • H34D
    ****

    Po zhlédnutí Exorcisty teprve doceňuji tento zábavnější, působivější a zajímavěji odvyprávěný klon. Překvapivě kvalitní soudní rovina a retrospektivní líčení událostí, navíc z více úhlů pohledu, představuje jednoznačný krok vpřed oproti zdlouhavé expozici klasických hororů, hrůzostrašnost byla taktéž obstojná, byť trenky jsem si rozhodně nepokálel. Celkově vzhledem k tomu, že Silent Hill (na který jsem si bůhvíproč vzpomněl) si ode mě vysloužil jen 3*, musím zde vyšlápnout o stupínek výš... 7/10(19.2.2010)

  • Matty
    ****

    Jak výstižně poznamenal hlas v česky dabované verzi, „o skutečné události se opírající“ soudní horor (?), sledující proces s farářem, jenž údajně nese vinu na smrti devatenáctileté dívky. Ta začne krátce po získání vysokoškolského stipendia sekat latinu (a taky aramejštinu a němčinu), kroutit se do prapodivných poloh a pojídat více než čtyřnohé potvůrky běhající po zdech. Čili mírnější verze Vymítače ďábla, která navíc není jenom samoúčelnou provokací. Třeba tu holku skutečně posedl ďábel. Chápejte: já jsem tomu nechtěl věřit a svou pozornost jsem upínal ke každému racionálně vysvětlitelnému protiargumentu, jenže – když ony byly ty hororové flashbacky tak sugestivní… . Kýženého děsivého efektu dosahuje celovečerně debutující Scott Derrickson kamerou, celkovou stylizací těch scén, přesvědčivě vyšklebenou Jennifer Carpenterovou (ano, Dexterova ségra) a mistrovským ozvučením (už dlouho jsem sebou tak neškubl při pouhém zavrzání kdesi ve tmě). Scény ze soudní síně a blízkého okolí již tak zajímavé nejsou. Laura Linney i Tom Wilkinson sice odehrávají svůj vysoký standard, ale scénáristova neochota vzepřít se hollywoodským šablonám číší z každého dialogu, z každého dějového zvratu (nejvíce z toho finálního). Po delší době jsem se nicméně zase u nějakého amerického filmu dobře pobál, obstojně pobavil a když si někdy půjdu ve tři ráno pro sklenici vody, pak jedině s baterkou. Pravda mívá záludné podoby. 80% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, Nick Tow, Magneto, Triple H, Gardenboy(5.5.2008)

  • novoten
    ****

    Moje skepse vůči lehce přežitému tématu vzala za své ve chvíli, kdy se poprvé objevila Laura Linney a zdánlivě nevěrohodný záměr propojit soudní drama s horrorem začal do předkládané koncepce zapadat naprosto přirozeně a jednoduše. Ve chvíli, kdy začne být soudní linie příliš přímočará, dostaneme přesvědčivou vložku v podání kroutící se Jennifer Carpenter a když podobné výjevy přesáhnou únosnou hranici, vrátíme se k dalšímu slyšení. Navíc formulka "podle skutečných událostí" funguje i tentokrát dost spolehlivě a v průběhu tohoto svižného, ale hlavně nepředvídatelného snímku mi hlavou teologická či filozofická dilemata šrotovala v jednom kuse. Hlavně za to tedy musím Exorcismu vyseknout pořádnou poklonu, o dlouho očekávaném vyvrcholení u soudu ani nemluvě.(4.4.2006)

  • genetique
    ****

    Výsledku sa nezdráham, čakal som niečo oveľa horšie, no efektný scenár, dobrí herci a určite efektnejšie efekty robia z filmu porovnateľnú záležitosť ako jeho deduško. Ak nie lepšiu. 75%.(15.11.2007)

  • - Vo filme si môžeme viackrát všimnúť na hodinkách čas 03:00, ktorý je podľa povesti čas, kedy má satan najväčšiu moc. (!RedruM)

  • - Studio Sony investovalo do filmu 20 mil. dolarů a hned během prvního víkendu shráblo 30-milionový jackpot. Tato čísla jsou pro studio druhé nejvyšší v tomto roce po komedii Hitch: Lék pro moderního muže a jeho únorových 43,1 milionu. Celkový výdělek v kinech severoamerického kontinentu se vyšplhal na 74,4 milionu dolarů. (imro)

  • - Jako scénárista má Scott Derrickson za sebou slušnou hororovou průpravu, napsal již Urban Legends: Final Cut (r. 2000) či Hellraiser: Inferno (r. 2000), který také režíroval. Své snímky obyčejně píše v tandemu s Paulem Harrisem Boardmanem. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace