Reklama

Reklama

Silent Hill

  • Francie Silent Hill (více)
Trailer 1

Rose, která má smrtelně nemocnou dcerku, se chopí poslední šance a vydá se za starou léčitelkou. Bohužel však zabloudí do tajemného a opuštěného městečka jménem Silent Hill, kde nakonec svou holčičku ztratí. Rose se při jejím hledání stále hlouběji zaplétá do ponuré historie města, které je mrtvé jen na první pohled. V temných koutech totiž něco číhá… a nemá to zrovna dobré úmysly. Silent Hill je ve světě počítačových her jednou z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do níž patří např. i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction), který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný za Bratrstvo vlků. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 090)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Laik žasne, odborník se díví. Já jsem kombinace, totiž divící se laik. Dostala jsem, co jsem chtěla: bála se (občas), lekla se (párkrát), ptala se (pořád). Odpovědi bych asi dostala u odborníků - fandů hry. Ale konec mi to položil do úplně jiné roviny, ten konec v "bílém obýváku". Máme své vlastní vnitřní démony, noční i denní můry, které si musíme přeprat sami, protože i ti nejblížší, byť stojí přímo vedle nás, jsou vlastně někde "jinde" ? Ale to zas bude asi úplně jiný "horor". ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Po vizuální stránce naprosto parádní záležitost a ať už se objevil Pyramid Head, Alessa nebo jakékoli jiné zjevení, jenom jsem žaul, co všechno Gans divákovi s parádním klavírním doprovodem předkládá. Bohužel jakožto osobě, která nehrála herní předlohu, jsem se docela silně ztrácel, abych se na konci ztratil úplně a nebýt toho, že jsem si hodně věcí dohledal, asi bych doteď nevěděl, jestli se mi Silent Hill líbil nebo ne. Po docvaknutí hlavních souvislostí trochu ustřelené čtyři hvězdy s tím, že v téhle atmosféře se mělo pokračovat hned o rok později a nedělat z podezřelého města mlhy lacinou horrorovou značku. ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Začínalo sa to celkom dobre, no od začiatku som mal pocit, že tomu bude chýbať zmysluplnosť. Ajkeď to nie je povinnosťou filmu vysvetliť niektoré veci, tu by to bolo určite pridalo na váhe. Niektoré scény fakt vyzerali ako z počítačovej hry. V konečnom dôsledku som sa však často nudil. Škoda. To je jediné, čo pri filme nestrpím. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Rád vyhledávám nové lokality pro trávení dovolené, ale Silent Hill v tomto směru jednoznačně neuspělo. Počasí nic moc, žádné moře na dohled, obchody bez zboží a ani ti bubáci se svým bububu a huhly huhly nejsou kdovíjakou atrakcí. Nemohu s klidným svědomím napsat, že jsem se tam nudil, protože ty dvě hoďby uběhly celkem svižně, ale mě moc nebaví zamotávání lidí do ostnatého drátu ani upalování čarodějnic a když to srovnám s tím výletem na Kokořín ... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Gans určitě dobře věděl, že u herních adaptací musí mít forma vždy drtivě navrch před obsahem (aby dala zapomenout na jeho plytkost) a proto hned od začátku zaútočil působivým vizuálem hornického města duchů, či chcete-li popelavého předpeklí. Jenže párkrát zazní siréna, dozpívá Johnny Cash, Pyramid Head dokončí noc velkých nožů a přechází se ke geologii. A ta je, jak už kdysi správně řekl Andy Dufresne, naukou o čase (přemrštěná stopáž) a tlaku (víček na zavření očního krámu). Když se k tomu přidá, že motiv černovlasé pobledlé holčičky mstící na sobě kdysi vykonaná příkoří je již vyčichlý jak zvětralé saké a linie luštěninového Seana vykazuje zbytečnost prodejny slunečníků v Silent Hillu, je výsledkem sice zaznamenání hodná, ale úlitbou mainstreamu rozmělněná rozpačitost.. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (31)

  • Filmová adaptace slavné videohry s rozpočtem 50 milionů amerických dolarů vydělala na vrcholu žebříčku návštěvnosti během otevíracího víkendu (21. – 23. 4. 2006) 20,1 milionů dolarů. Celkové tržby v USA se vyšplhaly na 46,9 milionů. (imro)
  • Podobně jako Robert Rodriguez vylákal z Franka Millera práva na zfilmování komiksu Sin City, i Christophe Gans nejdříve poslal do videoherní společnosti Konami několik scén, které natočil za vlastní peníze. Trvalo celých 5 let, než nakonec získal povolení natočit adaptaci slavné hry. (imro)

Související novinky

Metal Gear – první Solidní videoherní adaptace?

Metal Gear – první Solidní videoherní adaptace?

31.08.2012

Videohry jsou obrovský byznys, který se zisky vyrovná filmovému. Hollywood se proto úporně snaží něco z toho vytřískat. Už dlouhá léta. Bohužel, nedaří se. Kvalitní herní adaptace sečtete na prstech… (více)

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

15.02.2012

Včera jsme se divili nad soubojem tří různých Sněhurek. Inu, je tady další pohádka na roztrhání. Tentokrát Kráska a zvíře. Loni jsme viděli (nebo spíš neviděli) zmodernizovanou verzi Beastly, nedávno… (více)

Christophe Gans mění plány

Christophe Gans mění plány

30.03.2008

Onimusha se odkládá. Adaptace videoherní samurajské fantasy se už rýsovala ve velmi konkrétních konturách (Takeši Kaneširo v hlavní roli, stanovený rozpočet, lokace i termíny natáčení), ale několik… (více)

Šermíři R. E. Howarda nastupují

Šermíři R. E. Howarda nastupují

13.01.2008

Obrovské zklamání z tržeb Zlatého kompasu (srovnatelné s rozčarováním z vlažného přijetí Superman se vrací, takže se vážně pochybuje o pokračování) a následné urychlené odsunutí Inkoustového srdce … (více)

Reklama

Reklama