Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Možná by se Christian Lespinglet chvíli rozmýšlel, než by skočil pro topícího se muže do plavebního kanálu, poblíže svého bydliště v Aix-en-Provence, když by jen tušil, jaké to bude mít následky. Muž, ze kterého se vyklube místní bezdomovec, tedy pobuda, se samozřejmostí sobě vlastní přijme nejen Christianovo pohostinství, ale považuje za samozřejmost, že se o něj budou Christian a jeho žena starat, než se zotaví. Zadlužený majitel galerie, který bydlí ve vkusně uhlazeném bytě, jen s hrůzou zjišťuje, že se mu v bytě usadilo blonďaté, mohutné monstrum, které hlasité projevy své tělesnosti považuje za přirozené, stejně jako komandování Christiana a jeho ženy Yseult. Ale to není zdaleka všechno. Boudu, ten obtloustlý primitiv, dokáže okouzlit nejen Christianovu manželku, ale dokonce i jeho milenku. Film je remakem komedie Jeana Renoira z roku 1932 v hlavní roli s Michelem Simonem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (59)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Francouzská komedie ve snaze přiblížit se co největší mase utrěpla šrámy na humoru v podobě menší "richardovské" poetiky a větší vulgárnosti . To filmu sraží absolutní hodnocení, ovšem komických scén bylo ve filmu celkem dost a určitě jsem si u filmu nepřpadal jako nějaký pobuda co traví čas civěním na blbosti . ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Tahle komedie je takový průměr, moc vtipných momentů tam není a zachránil to jen herecký výkon Gérarda Depardiera, který je pro roli vyžraného bezdomovce jako stvořený. Tenhle námět se opravdu více hodí na divadelní prkna. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zadlužený galerista Gérard Jugnot zachrání z řeky sebevraha Gérarda Depardieu a rozhodne se vzít si ho k sobě domů, než se trochu vzpamatuje. Jenže netuší, že zachráněný se začne v bytě chovat jako slon v porcelánu, jeho pobyt se nepříjemně prodlouží a všem kolem sebe obrátí život naruby. A tahle komedie je pěkně otravná, sprostá a zoufale trapná. Nepomáhá ani jindy snesitelný Depardieu, který je tu vyloženě ztvárněn nesympaticky. Je to slabota. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Otřesný propadák, u kterého lituji, že jsem si ho vůbec pustil. Od začátku do konce nesmyslná, hloupá a trapná komedie. U Gérarda Depardieu u mě čím dál víc sílí dojem, že kráčí od role k roli, bere každou nabídku, která mu přijde a ani se nerozmýšlí, jestli mu stojí za to (vzhledem k jeho dlouholeté kariéře a pevnému místu ve francouzské kinematografii), kazit si své renomé účastí v tak stupidních filmech jako Pobuda. Totéž by se dalo říci o Géardu Jugnotovi, který si zaslouží ještě větší kritiku, protože Pobudu natočil. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Něco tu smrdí !! Jako by tu byla nějaká zdechlina.." ;) Že by zdechlina francouzské komedie, která kdysi platila spolu s krimi žánrem za výkladní skříň kinematografie země galského kohouta ?? Dnes jí schází lehkost, ambice i hlubší myšlenka.. Gérard Jugnot, který tradičně jako nadržený impotent hraje i režíruje, navíc dle vlastního upoceného scénáře, rozehrává svůj typicky roztříštěný film na základě toho Renoirova Boudua z vody vytaženého, dále se ovšem pouští vlastní cestou do slepé uličky plné farrellyovského buranského humoru bez point, a tak Pobudu vyloženě drží na nohou jako vždy rozkošný Gérard Depardieu, který si svoji roli vyžraného hrubého bezdomovce vyloženě užívá.. To z něj však ještě dobrý film skutečně nedělá.. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Boudu z vody vytažený - toť slavná francouzská divadelní hra mezi jejíž filmová zpracování patří i tohle či tohle. No a teď tu máme další verzi a já mám trochu problém s hlavní postavou (Upozorňuji, že ani jeden z předchozích filmů jsem neviděl). Příběh nezvaného hosta, který devastuje vše okolo (vztahy nebo nábytek), aby zároveň napravil vztahy mezi svými hostiteli jsme už viděli tisíckrát. Ve francouzském provedení to byl naposled skvostný Blbec k večeři, se kterým se srovnání přímo nabízí, nejen kvůli herečce Catherine Frot, která hrála v obou. Zatímco Francois Pignon ničí život pana Brochanta nevědomky a s tím nejlepším úmyslem pomoci druhému, tak Boudyho jednání se dá vysvětlit pouze sobectvím a především nevděčností. Copak může být kladná postava někdo, kdo se vyspí a posléze žijes mladou dívkou s vědomím, že ona je do něj zamilovaná a když by mělo dojít na svatbu, tak až pak jí teprve řekne, že by s ním byla nešťastná? Kdepak, Boudy je pro mě vychytalý prospěchář a tím, že na závěr přinutí malíře Huberta, aby splnil slib, který dal Boudyho "příteli" Christianovi výsledný dojem o své osobě nevylepší. Navíc při pohledu na Gérarda Depardieu svlečeného do půl těla vás napadne, že bezdomovci hladem netrpí. Oproti tomu galerista Christian je jiný charakter. Vydržet přivandrovalce, který místo vděku za to, že ho někdo zachránil před sebevraždou (úmrtí psa, je opravdový důvod se jít topit) a že má po dlouhé době aspoň dočasnou střechu nad hlavou, udělá vaší manželce dítě a přebere vám vaši milenku je hodno smeknutí klobouku. Navíc, když ho hraje již tradičně vynikající Gérard Jugnot, je to opravdu velmi sympatická postava. Film má solidní rozjezd, ale když škádlení Boudyho a Isoldy přeroste až do postele, možná se vás zmocní stejné nesympatie k Boudymu jako mě. Je škoda, že z francouských komedií, které se u nás distribuovaly v posledních letech, je to nadprůměr. Vždyť poslední film Francise Vebera byl ignorován, nemluvě o novějších filmech Christiana Claviera, jehož komedie jsou u nás k vidění pouze pokud v nich hraje buď právě Depardieu nebo Jean Reno. No a čekat nový díl kultovní série Les Bronzés je zbytečné, když tu nebyly uvedeny ani dva předchozí. ()

Kryton 

všechny recenze uživatele

Neurazí a ani nenadchne. Průměrná letní komedie, kde si bezdomovce vystřihl Depardieu. Toho si jeden člověk veme pod střechu a celkově mu změní život. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Komedie vznikla podle divadelní hry Reného Fauchoise a je to už její čtvrté filmové zpracování (nejznámější je asi Mazurskyho Somrák z Beverly Hills s Nickem Noltem). Scénář Pobudy těží především z komického potenciálu Gérarda Depardieua. Ten je jako bezdomovec téměř dokonalý (že by kvůli natáčení absolvoval nějaký zaučovací pobyt mezi houmlesáky?), jeho věkem narůstající špeky ovšem svědčí spíše o tom, že to je atypicky dobře krmený bezdomovec. Uťápnutý Jugnot v roli galeristy či jeho šedivě nevýrazná manželka (Catherine Frot) pouze zvýrazňují Depardieuovu show, bez níž by snímek byl podprůměrnou komedií. Kromě toho totiž Pobuda nabízí už jenom laciné vulgární fórky, kterým se zpočátku divák směje, ale po chvíli ho to už omrzí. Opakovaný vtip přestává být vtipem. Jakmile tato chvíle nastane, budete nejspíš často pokukovat po hodinkách, kdy už tahle „taškařice“ skončí. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Dost dobře jsem se při této komedii bavil, a to zejména díky Gérardu Depardieuovi, jehož hromotlucký Boudu je prostě neodolatelný. Všichni ostatní jsou tam jen takoví přihrávači, aby Gégé mohl hrát. Moc se mi líbila narážka na Paraplíčka ze Cherbourgu: "Mám v Cherbourgu sestřenici, prodává tam deštníky." Ne každý si jí asi všimne a přijde mu zábavná, ale já mám tyhle povedené jemnůstky moc rád. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Bohužel, nemohu srovnávat tento film s jeho dědečkem od Jeana Renoira. Tvůrcům se výstižně podařilo převést příběh do současnosti. Se současnými aspekty života, zvýšenou agresivitou, cynismem i rozdováděnou škodolibostí. Neschovává se, občas vulgárně zakleje, ale především elegantně popichuje a rozdmýchává skryté tužby. Je to jízlivé, ale i laskavé, rebelující i uklidňující. Léčba šokem je někdy tím nejlepším receptem ve všednosti manželského života. Jen mezní až absurdní situace cynismu nám mohou navrátit pestré barvy, rozverná dobrodružství i tolik potřebnou naději do života. Hlavní postavou příběhu je majitel malé galerie Christian (dobrý Gérard Jugnot), nešťastný v manželství a bláhově doufající v mladou lásku. To, co se z počátku zdá jako slibná příležitost, se přemění v noční můru beznaděje. Život je cynický a občas i zvrácený, ale ukazuje i svou laskavější tvář příležitosti a hmatatelnějších hodnot. Hvězdou filmu je bezdomovec Boudu (velmi dobrý Gérard Depardieu), hrubián s přirozeným osobním kouzlem pábení. Nenasytně, vulgárně a aristokraticky přijímá a bere, rozsévá vichr a bouři, vynáší do nebes a dodává neopakovatelné pocity velikosti. On je zmatek a zkáza, ale i víra, naděje a život. Hlavní ženskou postavou je Christianova neurotická manželka Yseult (velmi zajímavá Catherine Frot) ve svém náhlém obživnutí v hořké náruči osudu. Pulsující míza tryská v probuzené touze po ochutnávání všech krás a rozkoší. Čtvrtou důležitou postavou je Christianova asistentka Coralie (zajímavá Constance Dollé) s elegantním odrážením všech útoků nadrženého šéfa. Zde život odhalil svou nejcyničtější podobu s výsměšným plivancem. Z dalších rolí: na mzdu netrpělivě čekající malíř pokojů Perez (Bonnafet Tarbouriech), zaskočený Christianův kamarád a Yseultin psychiatr Bob (sympatický Hubert Saint-Macary), vzpouzející se extravagantní dvorní malíř Hubert (zajímavý Jean-Paul Rouve), či zahořklý bezdomovec a zapřisáhlý Bouduův nepřítel Géronimo (Serge Riaboukine). Je to dílo, které nastavuje satirické zrcadlo společenskému i partnerskému životu, který se bez snahy vzdává i sobecky zneužívá. Je to kousavé, trefné, svěží, laskavé a radostné. Vtipné a lehké. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Filmu chýba predovšetkým originalita pretože ide o remake. Vulgárne vtipy ma až tak neoslovili. Americkú verziu s Nickom Noltem mám radšej. 5/10 ()

Ice123 

všechny recenze uživatele

Naprosto netuším jak bych měl tento film hodnotit. Zanechal ve mě tak rozporuplné pocity, že volím průměr. Chování téměř všech postav se naprosto rozchází s mým myšlením (kupodivu kromě G. Depardieu). Ke konci, když vše vyjde najevo, mi přijde chování všech herců naprosto nelogické a nepřirozené. Úplný konec je pak naprosto nepochopitelný, ale chápu ho (vím, odporuju si, ale nevím jak jinak to vyjádřit)... Prostě to pro mě byl nelogický a umělý film, ale mám pochopení pro zamýšlenou pointu :D 50%. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Celý film je celkem zábava, ale děj je od začátku jasný. Na konci se celý děj krapet zvrhne do uměleckého ducha, což k pobudovi nějak nejde,... ()

tomeek 

všechny recenze uživatele

Otravný film, plný typicky zmateného jednání. Pan galerista sebou nechává vláčet jako pitomec a Depardieu si dělá úplně co chce. Tohle se stát mě, tak letí - manželka nemanželka! ()

Reklama

Reklama