Režie:
Susan StromanHudba:
Glen KellyHrají:
Nathan Lane, Matthew Broderick, Uma Thurman, Will Ferrell, Roger Bart, Eileen Essell, Michael McKean, David Huddleston, Debra Monk, Andrea Martin, Jon Lovitz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Pestrofarebná, no scenáristicky silne spackaná komedálno-muzikálová "taškařice", v ktorej neúmerná zdĺhavosť a nevtip silne prevládajú nad vtipom a niekoľko málo cool postavami (hlavne esesák Willa Ferrella). Ústredné duo sa často topí v kŕčoch a Uma Thurman je prekvapivo iba pekne odetou kolekciou. Ak tu chcel niekto nadviazať na úspech Chicaga, pekne narazil. ()
Tohle zpracování muzikálu je spíš divadlem než filmem, často velice statická kamera není moc zajímavá a třeba na Moulin Rouge z tohoto hlediska prostě nemá. Ale tady jde o parodii, čemuž odpovídá i herectví všech zúčastněných. V čem jsou ale Producenti zajímaví, je ten neustálý proud nových a nových humorných situací a vtipných dialogů („don’t be stupid, be a smartie, come and join the Nazi party...“). Nutno ale dodat, že některé scény už zavánějí trapností a nevkusem (např. tím utahováním si z homosexuálů). Prostě ne vždy ty vtípky zafungují tak, jak bylo zamýšleno. Ani po hudební stránce nejsou Producenti ničím výjimečným. V písních se víceméně opakuje již vyřčené a neposouvají děj nikam dopředu. Písně lze vnímat spíš jako hudební vložky než jako nosnou konstrukci. Asi nejlepšími hudebními scénami jsou v úvodu I Wanna Be A Producer a pak především vlastní provedení představení Springtime For Hitler. I přes některé slabší chvilky, kdy film balancuje na hraně trapnosti je to přece jen povedený snímek, který nikoho neurazí, ale ani nějak moc nenadchne. Dobrý průměr. ()
Ve filmu se představí také Uma Thurman v roli Ully, švédské sekretářky a rádobytanečnice, a Will Ferrell jako Franz Liebkind, neonacistický dramatik a milovník holubů, který má na kontě "nejhorší hru všech dob". Scénář : Mel Brooks a Thomas Meehan. Kamera : John Bailey a Charles Minsky. Hudba : Mel Brooks ()
no sakra, smula se mi lepi na paty...cili dalsi nudny film, ktery se dal prezit jen diky willu ferrellovi (ackoli normalne ho fakt nemusim, tak tady jsem se v zoufalstvi smala i hajlujicimu holubovi). urcity vtip a smrnc v hudebnich scenach se producentum uprit neda, ale celkove je to stale jen muzikal, placnuty na platno. v jistych momentech je to stejne jako divat se na ceskoslovenskou televizni inscenaci, akorat ze ty byly alespon kratke... ulevou jsou sceny s umou thurman, ktera trochu maskuje broderickovu nesnesitelnost a divadelni krecovitost. a kdyz u nic jineho, ma urcite milionkrat hezci nohy nez on, a taky zatracene dlouhy. producenti jsou asi prima jako muzikal v divadle, ale na obrazovky si je doma rozhodne nepoustejte. film, ktery ma pres dve hodiny sebez prestavky vydrzet neda! kupodivu ani architektura neni dost vyuzita na to, ze se jedna o muzikal - tanecni vystoupeni mohly bejt jeste o rad kvalitnejsi, kdyby si s pohybujicimi supliky a schodisti tvurci vic pohrali. jakoby si nikdo nevsimnul, co vsechno film umoznuje. vsadim se, ze jako muzikal jsou producenti sofistikvanejsi. jedinym pozivitem tak zustava hra hitler je usvit, tak me teda opravdu ohromne pobavila, a hlavne jeji reziser rožer. ten jako jediny predvedl skutecne smesny komedialni vystup. ()
Upřímně řečeno, nemám rád animované filmy právě proto, že jsou příliš dokonalé a schází jim náhodnost. Filmoví Producenti sice nejsou animovaní, ale kupodivu působí přesně tak. Stále dokonalé a dokonale sterilní světlo, přesně spočítané pohyby, herci, co vypadají jako karikatura sebe sama. Ne, tohle se VÁŽNĚ VŮBEC NEPOVEDLO!!! A ještě jedna poznámka. Adaptovat muzikál tak, že prostě jenom vezmu představení a šoupnu ho do reálných či spíše "reálných" kulis je taky hodně velký úlet. Film má zkrátka jiná pravidla než muzikál. Ať se jde autorka podívat na Coppolův "Divotvorný hrnec", Formanovy "Vlasy" nebo Cukorovu "My Fair Lady", třeba pochopí, jak se taková věc má dělat... Celkový dojem: 30% ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Navzdory zkušenostem z Pulp Fiction (r. Quentin Tarantino, 1994) zaskakovala Umu Thurman v mnohých tanečních scénách Angie L. Schworer, jež ztvárnila Ullu v představení na Broadwayi. (imro)
- Gary Beach je stejně jako jeho postava Rogera gay. Roger Bart ne. (janejudyjune)
- Když Max navštíví staré dámy v jejich domě, stiskne na telefonu u vchodu mnoho jmen. Mezi nimi je Anne Bancroft, bývalá žena Mela Brookse a také jeho původní jméno M. Kaminsky. (imro)
Reklama