poster

Ať žije smrt!

  • Francie

    Viva la muerte

  • anglický

    Long Live Death

Drama

Francie / Tunisko, 1971, 90 min

Scénář:

Fernando Arrabal (scénář, divadelní hra)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipper
    ****

    Šokujúce chlípne podobenstvá, ktoré si predstavuje malý chlapec, výsmech železným mníškam a celému náboženstvu, zabíjanie zvierat bez servítky cez všemožné kamerové filtre. Aj keď svojimi obrazmi a výjavmi Arrabal raz trafí do čierneho (matka ako mníška z nožom v zuboch), inokedy vás oserie do ksichtu (obrazne aj doslovne), alebo poriadne zhnusí (detialne podrezávanie kravského krku) musíte sa dívať až do konca. To je sila obrazov, ktorá bol pre mňa tak podmanivá ako odporná a predsa som pozeral ďalej. Iba ak podchytíme a precítime zničujúce vízie môžeme hodnotiť konanie a zmýšľanie postáv, ktoré je niekedy v rozpore z logikov. Kde je však logika v surrealizme? PS: no koho by nedostal farár ďakujúci Bohu, keď mu dali zjesť jeho vajcia?(13.12.2009)

  • eraserhead666
    *****

    Tak jsem si řekl, že si na chvíli odpočinu od všeho toho hororového násilí, brutalit, krve a černého humoru a šáhnul po tomhle - hodně rychle mi došlo, že to nebyla (ve smyslu odpočinku) moc povedená volba. Naprosto morbidně surrealistický pohled na život ve Frankistickém Španělsku, kde katolické fanatičky udávají vlastní manžely (se škodlivým pokrokovým myšlením), děti mají erotické představy o svých matkách, tety se nechávají bičovat svými synovci, do kostela se chodí kolem popraviště, kde zrovna odstřelují rudé a mladičký Fando zmlátí svojí kamarádku, protože jeho tetě bití přece dělá dobře. Snové sekvence Fandových představ jsou úchvatně úchylné, úvodní titulky vynikající. Katolíkům (a křesťanům obecně), vegetariánům a veganům se ten film asi moc líbit nebude :-)(18.1.2009)

  • bolan
    **

    Psychoušká hovadina bez většího děje, protkaná představami které jsou tak divné, že stojí za pokoukání Bohužel jsem v tom pseudo-uměleckém prasečáku ale nenašel žádnej význam. Mohlo by se líbit: Salò o le 120 giornate di Sodoma a Le Fantôme de la liberté(2.4.2011)

  • seeker23
    ****

    Surrealistická adaptace Arrabalova vlastního románu je působivá v jednotlivých scénách, narozdíl od jodorowského filmů trochu postrádá děj. Docela dobře se na ní ukazují určité limity surealismu jako metody tvorby. Přesto svou až Rabelaisovskou směsicí tabuizovaného, nahlíženého až s jistou rozverností dokáže zapůsobit právě tím, že současně vyvolává naprosto protichůdné emoce. Nechutné a drsné je estetizováno buď použitím barevných filtrů nebo je chyhtlavými optimistickými popěvky uvázeno do neobvyklých kontextů.(16.3.2007)

  • Pafl
    ***

    Arrabala jsem se bál. Když jsem viděl Poběžím jako splašený kůň, říkal jsem si, jak se mohl génius Jodorowsky zaplést v jedné partě s takovým emanem ! Po shlédnutí tohohle kousku je aspoň částečně odpuštěno - Arrabal se tentokrát drží svého surrealistického kopyta, nesnaží se o módní společenskou kritiku, ale místo toho chutě tepe do náboženského pokrytectví. Je to legrace a stojí to za to už jenom kvůli té spoustě záběrů, které by v dnešním politicky korektním mainstreamovém filmu neměly šanci projít.(5.5.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace