Reklama

Reklama

Narazumono

Recenze (4)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Ken Takakura je najat k vraždě gangstera. Po odvedení práce si přichází do hotelového pokoje pro sjednanou částku, místo ní ale najde další mrtvé tělo. Dostává se do spirály intrik místních gangů a aby toho nebylo málo, v patách mu je i policie. [==] Jak je poznat z krátkého shrnutí děje, Išiiho An Outlaw (někdy uváděn také jako The Untamed) se od jeho předešlých děl v důsledku přiliš neodchyluje. Jde vlastně o takové vylepšené Black line. Hlavním rozdílem jsou zjevně vyšší ambice – film je barevný, lépe obsazený, natáčení probíhalo na více lokacích (zejména v Hong Kongu a Macau). Tím nejpodstatnějším bylo v každém případě obsazení Kena Takakury, jehož gangster Nandžó si v ničem nezadá s předobrazy rebelů v tehdejším Hollywoodu. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Příjemná noirová gangsterka přesně v Ishiiho stylu a zároveň jeho poslední film svého druhu (alespoň z těch dostupnějších), pak už následovala série Abashiri Prison (právě s Kenem Takakurou) a vzápětí i různá jatka, kterými se proslavil nejvíce. Od svých předchůdců ("chitai" série...) se liší jen barvou a vyšším rozpočtem. Jde o klasický model - nájemný vrah splní úkol, jenže na smluveném místě na něj místo odměny čeká další mrtvola. Naprostá většina děje je zasazena do Hong Kongu, jehož atmosféra (či spíše její určitý segment) výborně korespnduje s náladou snímku. Kromě Takakury dostává slušný prostor také Tetsuro Tamba, výborná je, jako obvykle, Yoko Mihara (která hraje snad ve všech Ishiiho filmech), na chvíli se objeví také roztomilá Mariko Kaga (která excelovala mj. v Shinodově "Bledé květině"). ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

„If you give drinks nobody orders, you will lose a lot of customers.“ Spoilery. Film od Toei production víta dynamickou hudbou. V hlavnej úlohe Ken Takakura s cigaretou, v obleku a s klobúkom a slnečnými okuliarmi vytvára dojem človeka, s ktorým sa neradno zahrávať. Netrpezlivo pozerá na hodiny na veži. Dej sa odohráva v Hong Kongu. V prístave možno vidieť aj asi tradičnú čínsku  plachetnicu s hnedými plachtami. Nastupuje do pripravenej limuzíny, kde podľa dohody troma strelami zastrelí sediaceho gangstra. Všíma si ale športiak s chlapmi, ktorí sa pri nich zastavili, a káže šoférovi ho sledovať. Poteší tak prehliadka japonského mesta. Ide do svojho bytu a nájde tam mŕtvu prostitútku a políciu na ceste. Náhodne vyhráva ceny v hádzaní mincou do kruhu, no nádoby sú plné drog. Kvôli žltému kvetu ho osloví žena, čo chce jeho ceny. On sa ide ubytovať v lacnom hoteli, kde získava na svoju stranu zahraničnú čašníčku, ktorá súcití s chorou prostitútkou. Drogová kupliarku ide využiť pre jej chlapov, ktorých ide použiť na pátranie po vyriešení jeho situácie. Z novín sa dozvedá, že ním zabitý nebol gangster, ale disciplinary officer. Od kupliarky chce stetnutie s jej šéfom a uzavrie s ním dohodu. Ona ale má vlastné plány a v nich zradu šéfa. Dej sa presúva aj do Yokohamy, kde sa pozornosti dočká veselá prostitútka Mari. Pristúpi k nej hlavný hrdina Nanjo, zoberie ju do hotela a povie jej, že jej nepoloží otázku, pri ktorej by sa na seba musela pozerať do zrkadla. Ona mu povie, že si nemyslí, že je policajt, lebo vyzerá štýlovo. Po jeho otázkach je ale nedostupná, tak jej prikladá k hlave revolver. Odpovedá mu ale hravo a chce jeho ochranu. Nasmeruje ho skutočne za svojím najvyšším bossom. Ten rieši situácie s chladnou hlavou a vie, čo má zmysel a čo nie, o čom sa presvedčí aj jeho podriadený. Deodato musel vstať zo stoličky, keď pri hneve a násilí hlavného hrdinu na starú hotelierku začala hrať smutná romatická hudba. Rozhovor s krupiérom je na báze profesionality. Bitka so šéfom kupliarky je fajn, aj jeho porátanie sa so zradou. Hlavný hrdina je sledovaný disciplinárnym úradníkom, ktorý uznáva svoju prehru v byte tuberáčky, ktorá sa dusí krvou, ktorú jej peroálne vyberá hlavný hrdina. Uličky možno Macaa tak vidíme vo svojej špinavosti. Finále je veľké, aj na nože. Zápletku vraha na úteku obvineného z vraždy už Ishii riešil, teraz má ale kvalitnejšieho herca v hlavnej úlohe, uveriteľnú a napínavú akciu, viacero kamier a záporným postavám dáva oveľa väčší priestor ako minule – vidíme ich zabíjať nevinných, čo sú jasné plusy filmu, ktoré vytvárajú výraznejšiu formu a viac napätia. Ken Takakura v hlavnej úlohe film neuveriteľne tiahne, jeho scény sú výrazné spolovice ním a spolovice svojou štylizáciou, ktorú umne práve v tomto filme ovládol Ishii a dodal im punc kultu. Teruo Ishii to vo svojej rannej tvorbe konečne dokázal, presvedčil ma, že jeho filmy sú seriózna a kultová zábava. „do anything you want but don’t deceive anyone.“ ()

Reklama

Reklama